Rode plek op de snuit van mijn hond

Cobab
Cobab Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

We hebben een soort rode plek op de snuit van onze hond gezien en ik heb geen idee wat het kan zijn. Een buurman vertelde me dat het een onschuldige wond lijkt, bijvoorbeeld ontstaan door ergens tegenaan te stoten, en dat ik het moet ontsmetten.

Er is ook gesproken over hotspots (ik ga wel eens met mijn hond zwemmen met andere honden) of kloofjes...

De plek lijkt wel te genezen, maar ik hoor graag jullie mening. Als het ernstig is, ga ik deze week nog even naar de dierenarts.

Bedankt alvast en een fijne dag!

Rode plek op de snuit van mijn hond

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • V
    Valerieh Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Hoelang heeft het bij jou geduurd voordat het genezen was, alsjeblieft?

Fijne feestdagen!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond heeft dit ook, maar het is onmogelijk om er iets op te smeren; ze laat het gewoon niet toe. En die crèmes likt ze er meteen weer af. Alleen medicijnen met cortisonen werken, maar dat is zo slecht voor haar dat ik ermee gestopt ben. Na een maandje kwam het langzaam weer terug. Ik ga haar dat niet haar hele leven geven, ik word er echt moedeloos van.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

en zoals Provéto Junior adviseert

Hoi Romain 🙂

"raadpleeg bij twijfel toch even een dierenarts."

het is best gevoelig op de neus!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als het inderdaad een schaafwondje is dat vlakbij of op de neus zit, gebruik dan liever chloorhexidine dan Betadine 😉. Breng een dikke laag honing aan met biologische propolis of tijmhoning, met daarop een steriel gaasje onder een hydrofiel zwachtel (en kijk even voor een kap of kraag) om het krabben te voorkomen. Zo kan de honing goed ontsmetten en de wond laten genezen. Je kunt dit verband één à twee keer per dag verschonen, afhankelijk van de wond. Zodra er een korstje op komt, kun je minderen of stoppen met de chloorhexidine en alleen nog de honing gebruiken...

Blijf ondertussen de genezing goed in de gaten houden.

Vertaald Frans
    Munch
    Munch Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat bizar, die twee vergelijkbare gevallen met maar één dag verschil…!🤪

https://wamiz.com/chiens/beagle-18/forum/inflammation-museau-de-mon-chiot-de-7mois-102834.html

Vertaald Frans
    S
    Shiro Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Bedankt voor je reactie. De wond is inderdaad niet verdikt, dus ik denk dat het gewoon een schrammetje is.

Ik blijf het ontsmetten en houd goed in de gaten hoe het geneest.

Bedankt en nog een fijne avond!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is op de foto een beetje lastig te zien, maar ik heb het idee dat het erg op een schaafplekje lijkt (waarbij de huid weg is)? Als dat zo is, dan is je hond waarschijnlijk ergens achter blijven haken toen hij onder een hek of een deur aan het snuffelen was. (Het feit dat het lijkt te genezen, wijst ook op een onschuldige verwonding.) In dat geval denk ik niet dat het nodig is om naar de dierenarts te gaan. Houd de genezing goed in de gaten en maak het dagelijks schoon met Betadine of chloorhexidine (en raadpleeg bij twijfel natuurlijk alsnog even een arts).

Als het daarentegen meer een bultje is dat op de huid ligt, kun je beter wel even langsgaan om zeker te weten dat het niets ernstigs is. Indien nodig kan je dierenarts dan een klein onderzoekje doen of een punctie nemen om de massa te laten analyseren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes,

Romain

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!