Pup speelt 's nachts

Patounes
Patounes Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Mijn puppy (een Mechelse herder teefje van 2,5 maand oud) wordt twee tot drie keer per nacht wakker om met haar speeltjes te spelen! Die speelsessies duren ongeveer 30 minuten... En dat is echt vreselijk, aangezien ik in een studio woon en we dus in dezelfde kamer slapen...

Wat moet ik doen zodat ze de nacht doorslaapt? Moet ik haar speeltjes weghalen? Moet ik haar gewoon laten begaan en gaat het vanzelf over? Hoe lang duurt het voordat ze de hele nacht doorslaapt?

Help me alsjeblieft!

Alvast bedankt en nog een fijne dag!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Patounes
    Rapporteren

Nou, haar flink moe maken voordat ze gaat slapen, ook al had ik er echt veel vertrouwen in... NADA!!! Het was zelfs erger: in plaats van om 5:00 uur werd ze nu een keer om 01:30 uur wakker en een keer om 04:00 uur, en 's ochtends was het weer hetzelfde liedje!

Dus ik denk dat ik dit idee maar opgeef...

Maar kan iemand me vertellen vanaf welke leeftijd een puppy ongeveer begint door te slapen???

Vertaald Frans
    Patounes
    Rapporteren

Goedenavond

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik kan op dit moment nog niet echt met andere honden op pad omdat ze nog niet volledig ingeënt is (ik wacht geduldig tot ze de 3 maanden gepasseerd is : ))) Mijn vriend heeft ook een Mechelaar, dus ik neem de mijne elk weekend mee naar hem toe zodat ze hem kan zien en een voorbeeld aan hem kan nemen, maar zelfs dan wil ze niet echt vooruit... en ze valt hem aan door te bijten en te blaffen... Gelukkig is onze Mechelaar van een jaar super lief en doet hij niks terug tegen die kleine terreur ;)

Kortom, buiten is het nog niet veel soeps... Ik heb net geprobeerd om een paar keer een bal voor haar te gooien, maar zodra ze de bal te pakken heeft, rent ze naar de deur van het gebouw en ontwijkt ze me.. dus ik heb haar ergens anders mee naartoe genomen om te wandelen, maar nee hoor, ze gaat gewoon zitten en piepen... Als laatste oplossing om haar moe te krijgen, heb ik een sessie pakwerk gedaan met een bijtlap na een korte trainingssessie, en daarna nog even met een knuffel gespeeld om haar echt af te matten! Nu ligt ze te slapen, even afwachten hoe ze vannacht reageert en of ze wakker wordt of niet ^^ het is de eerste keer dat ze zoveel heeft gedaan voor het slapengaan, dus ik duim :)

Bedankt voor jullie reacties in ieder geval, ik neem de tips zeker mee :)))

Vertaald Frans
    F
    Fredoo69 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Helemaal eens met Provéto. Stimuleer haar zoveel mogelijk.

Wat het wandelen betreft, vind ik dat er niets beters is dan uitjes waarbij je omringd bent door sociale honden; dat zijn echte leermeesters (je hond zal in het bijzijn van andere honden al haar angst vergeten).

Met tweeënhalve maand slaapt je hond echt nog niet door. Zelfs als het niet is om te spelen, dan is het wel om zijn behoefte te doen. Ik ging er met mijn pup om 3 uur 's nachts even uit (slechts 5 minuutjes, meer niet) om plasjes en poepjes in huis te voorkomen. Hierdoor was mijn pup met 3 maanden al volledig zindelijk, zolang ik hem maar regelmatig uitliet.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het is volkomen normaal dat een pup van tweeënhalve maand 's nachts nog wakker wordt. Als je haar speeltjes weghaalt, gaat ze helaas gewoon andere dingen zoeken om de verveling tegen te gaan (dingen slopen, op je bed springen...). Het probleem zijn niet de speeltjes, maar haar energie. Stimuleer haar buiten om je te volgen door haar lekkers te geven, op een vrolijke toon tegen haar te praten en haar uitbundig te belonen als ze meeloopt. Ga ook eens samen wandelen met andere honden (die natuurlijk wel lief en gezond zijn, dat is belangrijk) om haar te motiveren. Blijf desnoods twee uur buiten als het moet, ze moet echt op ontdekkingstocht gaan en al die overtollige energie kwijt kunnen. Houd een speciaal speeltje apart voor buiten, dat ze alleen krijgt als ze goed doorloopt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Roxane

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En als je de natuur in gaat en de Mechelaar lekker loslaat voor een heerlijke wandeling in vrijheid. Denk je dat hij dan zal weigeren om verder te lopen?

[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=Y_y-BMSbJBo]

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

een vervoersbox (je hebt ook hele grote), naar een veilige plek die ze echt magisch zal vinden

Vertaald Frans
    Patounes
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties :)

Ik kan geen lange wandelingen maken, en geloof me, ik zou niets liever willen! Maar ze weigert nog steeds om mee te lopen... Ze loopt alleen in een doodlopend straatje bij mij in de buurt en als ik haar ergens anders mee naartoe neem, gaat ze zitten, piepen en stribbelt ze tegen... Zelfs als ik haar bij mijn appartement vandaan probeer te krijgen door haar te dragen, stribbelt ze uit alle macht tegen... Ik probeer de bal op straat te gooien zodat ze wat meer kan rennen en haar energie kwijt kan, maar omdat ze nog niet goed luistert, brengt ze hem niet terug en rent ze snel naar een portiek of naar iemand die op straat loopt... En 's nachts als ik naar bed ga, slaapt ze als een roosje... maar midden in de nacht gaat ze ineens helemaal los...

Ik ga proberen om wat meer met haar te spelen voordat ze in slaap valt, in de hoop dat nachtelijke feestje wat uit te stellen.

Vertaald Frans
    Annchanteuz
    Annchanteuz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je kunt proberen om haar speeltjes weg te leggen zodat ze minder herrie maakt, maar als ze 's nachts wakker wordt om te spelen, denk ik dat ze gewoon nog wat energie kwijt moet!

Aarzel niet om nog even flink met haar te spelen voordat je naar bed gaat, of maak 's avonds een goede wandeling als dat kan.

Mijn hond is 1 jaar oud, maar op de dagen dat ik werk en hem niet genoeg uitlaat, hoor ik hem 's nachts opstaan en wat rondscharrelen, en dan wordt hij 's ochtends veel eerder wakker!

Terwijl als ik vrij ben en we een flink stuk gaan wandelen, ik hem na 20:00 uur niet meer hoor!

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!