Probleem: mijn hond bijt in mijn kuiten tijdens het wandelen

N
Nayiri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb nu sinds 2 maanden een bichon frisé van 4 maanden oud. Sinds een tijdje grijpt hij mijn been vast en begint hij heel hard te bijten als we wandelen (ik laat hem 6 keer per dag 20 minuten uit). Hij gromt dan ook en heeft zelfs één keer zijn tanden laten zien. Ik weet echt niet hoe ik moet reageren als hij dit doet... In het begin stopte ik en liet ik hem zitten, maar hij begint daarna meteen weer. Ik heb op internet rondgekeken en daar zeiden mensen dat ik hem moet negeren. Dat heb ik geprobeerd, maar het werkt ook niet; hij gaat gewoon door. Ik begrijp niet wat er met hem aan de hand is. Ik heb het gevoel dat hem iets dwarszit, maar ik weet niet wat. Omdat hij een keer niet stopte met in mijn kuit bijten, heb ik hem opgetild om naar huis te gaan en de wandeling te stoppen. Maar dat maakte het alleen maar erger, want hij probeerde in mijn vingers te bijten en beet zo hard dat het bloedde. Ook al is hij pas 4 maanden, zijn tandjes zijn echt vlijmscherp...

Soms begint hij eerst tegen mijn benen aan te springen en zodra ik stop, gaat hij voor me zitten en kijkt hij me aan alsof hij iets van me verwacht. Maar zodra ik weer begin te lopen, bijt hij me weer heel hard.

En ook als hij een kant op wil waar ik niet heen ga, trekt hij aan de riem. Wanneer hij merkt dat ik niet toegeef, komt hij naar me toe en begint hij weer te bijten.

Ik heb geen idee wat er is. Tijdens het wandelen laat ik hem lekker snuffelen en ik trek niet aan de riem om hem mee te krijgen. Toch zijn er ook dagen dat alles prima gaat.

Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.

Bedankt! :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

19 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • N
    Rapporteren

Ik ga binnenkort naar de dierenarts en zal haar ook om advies vragen. Als het ondanks al jullie tips blijft aanhouden, denk ik dat ik een gedragstherapeut ga inschakelen.

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Goedenavond sbaar

Dank je wel dat je de tijd hebt genomen om op mijn probleem te reageren :)

Ik ga het 'nee' zeggen nog eens proberen, maar dan wat kordater, en dit elke keer herhalen als hij het doet

Toen ik dat deed, ging hij wel zitten, maar zodra we weer begonnen te lopen, begon hij weer van voren af aan en dat kon echt uren duren... 😅

En je hebt ook gelijk, ik denk dat ik tijdens het wandelen niet genoeg tegen hem praat, dat ga ik vanaf nu meer doen! Bedankt 🙏🏼

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Bedankt voor de reacties! :)

Het punt is dat mijn hond tijdens de wandelingen lekker rent en speelt met andere honden. Ik ga pas weer naar huis als hij al zijn energie kwijt is.

Zodra ik mensen hun hond zie uitlaten, ga ik naar ze toe zodat mijn puppy met ze kan spelen.

Bovendien hoef ik maar een andere kant op te gaan dan hij wil, of hij begint me te bijten.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Mijn pup zit alleen aan de lijn tussen de auto en de plek waar hij veilig los kan lopen. Ik houd de lijn verticaal vast; eigenlijk kauwt de pup op het andere uiteinde van de riem, dus ik zie niet in hoe hij in m'n kuiten zou kunnen bijten als hij naast me loopt. Kijk eens kritisch naar jullie positie ten opzichte van elkaar tijdens het wandelen aan de lijn. En aangezien hij negen tiende van de tijd los zou moeten lopen, kun je hem het beste uitlaten op tijden dat andere baasjes hun honden laten rennen en spelen.
    Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een bichon van 4 maanden en een week oud

Tijdens het wandelen heeft hij het echt NODIG om keihard te rennen met andere honden

Je puppy bijt je omdat zijn hele lijfje erom vraagt om zich met al zijn jonge energie even helemaal uit te leven

Ga naar een plek waar andere honden aan het spelen zijn en laat hem zich lekker uitleven!!

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Bedankt dat je de tijd hebt genomen om te reageren

Ik heb een duidelijke "nee" geprobeerd en hem laten zitten, maar hij begint meteen weer opnieuw. En nee, in huis bijt hij niet overal op, hij doet het alleen bij mij tijdens het wandelen

Hij is 4,5 maand oud en ik heb hem gekregen toen hij 2 maanden was

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Ik laat hem nog niet los omdat ik hem aan het leren ben om naar me toe te komen als ik hem roep, en dat heeft hij nog niet helemaal onder de knie. Maar verder kan hij zijn energie goed kwijt hoor; ik heb een riem van 5 meter en ik heb een sleeplijn van 10 meter gekocht. Als we naar buiten gaan rent hij lekker, speelt hij met andere honden en hij kan het heel goed met ze vinden.

Vertaald Frans
    Loulou345
    Loulou345 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet hem leren dat het onacceptabel is om in je benen te bijten. Een resoluut "Nee" en een boze blik zouden hem wat moeten kalmeren. Hoe oud was hij toen je hem kreeg? Als hij te jong was, kan het zijn dat hij zijn bijtrem niet goed heeft ontwikkeld. Laat je hem thuis aan je knabbelen?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Krijgt hij de kans om lekker vrij te rennen? Om met andere honden te spelen?

Vertaald Frans
  • 19 reacties van 19

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!