Hoi,
Ik heb nu sinds 2 maanden een bichon frisé van 4 maanden oud. Sinds een tijdje grijpt hij mijn been vast en begint hij heel hard te bijten als we wandelen (ik laat hem 6 keer per dag 20 minuten uit). Hij gromt dan ook en heeft zelfs één keer zijn tanden laten zien. Ik weet echt niet hoe ik moet reageren als hij dit doet... In het begin stopte ik en liet ik hem zitten, maar hij begint daarna meteen weer. Ik heb op internet rondgekeken en daar zeiden mensen dat ik hem moet negeren. Dat heb ik geprobeerd, maar het werkt ook niet; hij gaat gewoon door. Ik begrijp niet wat er met hem aan de hand is. Ik heb het gevoel dat hem iets dwarszit, maar ik weet niet wat. Omdat hij een keer niet stopte met in mijn kuit bijten, heb ik hem opgetild om naar huis te gaan en de wandeling te stoppen. Maar dat maakte het alleen maar erger, want hij probeerde in mijn vingers te bijten en beet zo hard dat het bloedde. Ook al is hij pas 4 maanden, zijn tandjes zijn echt vlijmscherp...
Soms begint hij eerst tegen mijn benen aan te springen en zodra ik stop, gaat hij voor me zitten en kijkt hij me aan alsof hij iets van me verwacht. Maar zodra ik weer begin te lopen, bijt hij me weer heel hard.
En ook als hij een kant op wil waar ik niet heen ga, trekt hij aan de riem. Wanneer hij merkt dat ik niet toegeef, komt hij naar me toe en begint hij weer te bijten.
Ik heb geen idee wat er is. Tijdens het wandelen laat ik hem lekker snuffelen en ik trek niet aan de riem om hem mee te krijgen. Toch zijn er ook dagen dat alles prima gaat.
Ik hoop dat jullie me kunnen adviseren.
Bedankt! :)