Op welke leeftijd verandert de oogkleur van een pup?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Op welke leeftijd verandert de oogkleur van een pup?

Hoi!

Zoals jullie misschien wel weten, krijg ik over een paar weken een Australische Herder. Hij heeft een red tricolor vacht en blauwe ogen. Ik zou graag willen weten op welke leeftijd de oogkleur gemiddeld verandert... om te weten of deze kleur blijvend is of dat het binnenkort gaat veranderen.

Ik heb veel foto's op internet bekeken en honden met deze kleur die blauwe ogen hebben, lijken vrij zeldzaam te zijn.

Trouwens, denken jullie dat verschillende kleuren ogen (vairon) vaak voorkomen bij dit type hond?

Hier is een foto van de ogen van de mijne om je een idee te geven van de kleur:

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Eveannie23 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ik heb een vraagje over dit onderwerp. Ik heb een Australian Shepherd van 1,5 jaar oud. Zijn ogen waren blauw toen hij een puppy was tot hij ongeveer 4 maanden oud was, daarna zijn ze lichtgroen (saliekleur) geworden. Nu viel het me vandaag op dat de rand van zijn iris weer blauw wordt. Zou het kunnen dat zijn ogen voor een tweede keer van kleur veranderen?
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt allebei!

Ja, dat is niet het belangrijkste hoor, het is gewoon uit nieuwsgierigheid.

Wat er ook gebeurt, mijn mannetje wordt sowieso een knapperd!

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Aussie had tot hij minstens 6 maanden oud was van die mintgroene ogen

nu heeft hij goudkleurige ogen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sommige mensen zullen je vertellen dat de kleur met vier weken al "vaststaat", anderen dat dit nog tot een jaar kan variëren. Het beste is om je er niet te druk om te maken en gewoon van je hond te houden omdat hij "uniek" is. Het is die van jou!

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!