Ontwormen en overgeven

Summerly
Summerly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Gisterochtend heb ik mijn hond haar ontwormingsmiddel gegeven. Ik heb dit netjes op een lege maag gedaan. Tussen de middag heeft ze gegeten en aan het eind van de middag heeft ze alles eruit gegooid. Daarna nog een tweede keer, maar toen was het alleen maar slijm. Moet ik me hier nu zorgen over maken of niet? Ik had gelezen dat een ontwormingskuur wel diarree kan veroorzaken, maar geen braken... Alvast bedankt voor jullie reacties en nog een fijne dag!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Gisteren heb ik mijn honden voor het eerst Dolthène gegeven. Een uurtje later moesten ze overgeven, allebei wel 2 of 3 keer. Het was geen slijm, maar hun maaltijd (die ze ongeveer 45 minuten vóór de Dolthène hadden gegeten)... De dierenarts zegt dat ze er misschien niet tegen konden, maar ik vond zijn uitleg eerlijk gezegd nogal magertjes.

Vertaald Frans
    Gazelle17
    Gazelle17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

als dit de eerste keer was dat ze Drontal kreeg, dan hoort dit bij de mogelijke bijwerkingen, vooral bij een overdosis!

Vertaald Frans
    Summerly
    Summerly Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het was Drontal.. Mysterie opgelost! Heel erg bedankt

Vertaald Frans
    Gazelle17
    Gazelle17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

welk ontwormingsmiddel heb je gegeven?

Sommige kunnen braken veroorzaken... (zoals Drontal).

Maar zoals Angeline al zegt: bel even je dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, het klopt dat diarree kan voorkomen, maar ik heb zelf ook nog nooit gehoord dat een ontwormingsmiddel voor overgeven kan zorgen... Ik denk dat je het beste even je dierenarts kunt bellen om dit na te vragen, ik denk dat die je wel een goed antwoord kan geven 🙂

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!