Nieuwe brokken: Pure Origine van Canicaf

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, voor mijn honden haal ik altijd Hill's Science Plan VetEssentials bij de dierenarts, maar een tijdje terug heb ik een zakje van 3 kilo Pure Origine by Canicaf (een Frans merk) gekocht om als beloning te gebruiken bij de hondensport. De brokken zagen er goed uit, roken lekker en ook de samenstelling lijkt prima. Daarom ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben. Hebben jullie deze brokken al eens geprobeerd en wat vinden jullie ervan?

Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • M
    Mandrillebene1562 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Sommige honden hebben granen nodig, andere niet. Het is net als met doperwten; er wordt vermoed dat die myocarditis kunnen veroorzaken. Maar probeer maar eens brokken zonder doperwten te vinden! Ik zou best Orijen willen kopen, maar die brokken zijn te groot voor een klein hondje. Dus kocht ik Acana. Bij het asiel waar ik twee maanden geleden mijn tweede hond heb geadopteerd, zeiden ze dat ik Shesir moest geven. Natvoer in blik is prima te doen, maar de brokken zijn in de winkel nergens te vinden, dus ben ik aangewezen op internet.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb me ook verdiept in deze brokken (trouwens, ik ben al hééél lang bezig met de voeding van mijn honden)

Omdat een van hen last heeft van allergieën (jeuk...), heb ik een paar jaar geleden alle granen uit het dieet geschrapt

En de hond doet het sindsdien hartstikke goed

Deze bekende Pure Origine brokken bevatten niet alleen Franse ingrediënten (het is een merk uit Frankrijk), maar zijn ook graanvrij. Met granen worden tarwe, gerst en haver bedoeld... Rijst is niet essentieel, maar het zit er in kleine hoeveelheden in en is vooral glutenvrij. En aardappelzetmeel is nodig voor de "stevigheid" van de brok en kan in kleine hoeveelheden geen kwaad

Wat echt belangrijk is, is het gehalte aan dierlijke eiwitten: 44% (vis + vlees, en geen rund)

Deze samenstelling is echt interessant. Afgezien van de rijst dan, maar dat zei ik al. En het product heeft een goede prijs-kwaliteitverhouding

We maken de huidige zak eerst op en daarna gaan we Pure Origine testen...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi! Ik heb een Border Collie teefje, mijn eerste hond, en ik vroeg me af of er groenten in haar brokken moeten zitten? Ze is zichzelf constant aan het zuiveren door gras te eten. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
    Love Animaux 19
    Love animaux 19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik raad uiteindelijk Yarrah aan. Jullie kletsen wel leuk over dat "graanvrij", maar die zijn niet biologisch! Dan kun je toch beter goede brokjes zonder pesticiden of chemicaliën mét granen hebben, dan van die troep zonder granen, toch?

Maar mijn honden vinden het niet zo lekker, dus ik ben overgestapt naar TOTW en dat vinden ze wel heerlijk...

TOTW is veel beter dan Yarrah, je doet er goed aan om over te stappen :)

Welke variant gaf je?

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat biologische aan deze brokjes stelt eigenlijk weinig voor. Ook al is het biologisch voer, dat verandert niks aan het feit dat dit merk niet aansluit bij het natuurlijke dieet van een hond als carnivoor. Ze maken er zowat een kip van! Zelfs al is het biologisch. Er zitten te veel granen en koolhydraten in. Trouwens, ook al zijn die granen biologisch, ze beschermen je hond echt niet tegen problemen met de alvleesklier, overgewicht, spijsverteringsklachten of mycotoxines. Hier zie je maar weer, net als bij sommige grote merken, dat de marketing veel te zwaar meeweegt.

Ik geef zelf veel meer de voorkeur aan een merk als ORIJEN. Dat staat niet bekend als biologisch, maar ze hebben wel het voordeel dat de herkomst van alle ingrediënten traceerbaar is. Ze werken volgens de principes van duurzame landbouw en sluiten aan bij wat een carnivoor echt nodig heeft.

Weet je, biologisch moet wel onderdeel zijn van een uitgebalanceerd dieet. Stel je voor dat je alleen maar hamburgers, friet en frisdrank zou eten, ook al is het biologisch. Dan krijg je op den duur alsnog gezondheidsproblemen, ook al heb je biologisch gegeten! Je moet echt even door die marketing heen prikken. Biologisch is alleen een pluspunt bij een PASSEND dieet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik raad in ieder geval Yarrah aan. Jullie hebben wel een mooi verhaal met dat 'graanvrije' gedoe, maar die zijn niet biologisch! Dan kun je toch beter goede brokjes mét granen hebben zonder bestrijdingsmiddelen of chemische troep, dan van die slechte graanvrije brokken, toch?

Maar mijn honden vinden het niet zo lekker, dus ik ben overgestapt naar TOTW en dat vinden ze wel heerlijk...

Vertaald Frans
    Amykal
    Amykal Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heb je de samenstelling eigenlijk wel gelezen voordat je je reactie schreef?

Kijk maar, dit is de samenstelling:

• minimaal 30% eiwitten, waarvan meer dan 80% van dierlijke oorsprong

• zonder rundereiwit, lactose, gluten, tarwe of soja

• hoogwaardige ingrediënten van lokale herkomst met Franse dierlijke eiwitten of eiwitten die in Frankrijk zijn verwerkt, en rijst uit de Camargue (een Frans merk: Pure Origine by Canicaf)

Mijn Australische herder is er dol op!

Groetjes

Vertaald Frans
    Love Animaux 19
    Love animaux 19 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Alle brokken op basis van granen moet je echt vermijden.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Brokken met granen zijn niet zo best, onze beestjes hebben helemaal geen granen nodig.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Kies je voor de brokken van Pure Origine (een Frans merk) of die van Hill's Science Plan VetEssentials?

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 12

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!