Na sterilisatie wil mijn hond niet eten of wandelen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hondje is drie dagen geleden gesteriliseerd en ze wil niet meer uit haar voerbak eten. En dat terwijl het precies dezelfde brokjes zijn als voorheen! Ik heb haar ook wat rijst gegeven; daar begon ze wel aan, maar ze heeft het niet opgegeten. Het vreemde is dat ze de afgelopen twee dagen, vlak na de operatie, juist wel goed at! Maar ze laat nog steeds merken dat ze honger heeft en de snoepjes die ik haar geef, gaan er altijd wel in. Het tweede probleem is dat ze niet meer mee wil wandelen. Misschien is ze bang dat we weer naar de dierenarts gaan, maar als ze botten kan gaan jatten bij de buren, is ze ineens wel geïnteresseerd! Dat is het zo'n beetje, dus als jullie me kunnen helpen zou dat super zijn, want ik maak me toch wel wat zorgen. Fijne dag nog! 😌

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Je hond wil niet meer wandelen, maar misschien heeft ze gewoon pijn of voelt ze zich ongemakkelijk! Sterilisatie is weliswaar een veelvoorkomende ingreep, maar het is voor een hond toch behoorlijk zwaar.

Ze wil alleen eten waar ze zin in heeft en je legt haar vast enorm in de watten. Dat is geen verwijt hoor, want ik ben precies hetzelfde, maar ze heeft het dondersgoed door en maakt er misbruik van! Snacks zijn natuurlijk altijd lekkerder dan brokken! Als ze echt honger krijgt, eet ze die brokken heus wel!

Wat die brokken betreft ben ik het eens met @Jopetitpointer123: Friskies is echt niet goed voor honden. Ik moet altijd lachen om hun reclames, want die zijn echt misleidend. Er zitten meer granen in dan vlees; sterker nog, er zit bijna helemaal geen vlees in.

Hier is een link die uitlegt hoe je de beste brokken voor je hond kiest.

http://nosamisleschiens.fr/comment-choisir-les-meilleures-croquettes-pour-son-chien/

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Supermarktbrokken moet je echt links laten liggen, net als de zogenaamde premium merken (Royal Canin, Pro Plan...). De enige brokken die nog een beetje meevallen, zijn de graanvrije varianten. Dit zijn de twee beste merken: ORIJEN en Power of Nature Meadowland Mix. Of je zou je kunnen verdiepen in BARF of RAW feeding; dat hoeft echt bijna niks te kosten als je de juiste adresjes weet te vinden.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen wonder dat ze haar brokken niet wil, ze is geen kip (zelfs voor kippen zijn granen trouwens niet goed), maar een carnivoor die vlees, botten en orgaanvlees eet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

En ze eet ook gewoon goed van die kauwbotten 👌

Friskies is echt de grootste troep die er is, rijst is heel slecht voor honden. Stap meteen over op andere brokjes, heeft niemand je ooit verteld over de gevaren van Friskies?

(volkoren granen 63%), vlees en dierlijke bijproducten (8%*), plantaardige bijproducten, oliën en vetten, plantaardige eiwitextracten, mineralen, groenten (0,08% groentepoeder gelijk aan 0,5% groenten).

Granen (heel slecht voor honden)

Dierlijke bijproducten (hoeven, veren, uiers, snavels, enz...)

Verder is de samenstelling ook gewoon waardeloos, je bent je hond langzaam aan het vermoorden met deze brokken

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ten eerste: stop met het geven van snoepjes! Ze krijgt al snel door dat als ze haar voerbak weigert, ze toch wel wat lekkers krijgt ;) Laat de bak gewoon voor haar staan. Je kunt ook proberen de brokjes te weken in warm water om ze wat aantrekkelijker te maken, of voeg een klein beetje bouillon toe. Een gezonde hond laat zichzelf echt niet verhongeren. Laat haar het in het begin maar even zelf uitzoeken. Wat voor voer geef je haar precies? Misschien is het een idee om van merk te veranderen als dit blijft aanhouden.

Ik heb geprobeerd om haar brokjes te weken in water, maar ze wilde ze alleen maar één voor één eten en na een stuk of tien hoefde ze al niet meer...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geef je haar runderhuidkluiven? Dat is heel slecht en gevaarlijk http://www.syntonieanimale.com/res/site62148/res623245_OsCuirBrutMortelPourVotreChien.pdf

Welke brokken geef je?

Ik geef haar geen kluiven. Ze krijgt Friskies brokken en rijst. Ze eet af en toe wat rijst.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk dat het beste advies is om het gewoon even aan de dierenarts te vragen. Je voelt je daarna echt een stuk beter. Mijn poes is gesteriliseerd omdat ze te vaak en te heftig krols was. Twee dagen later was ze prompt weer krols. Ik had allerlei horrorverhalen op internet gelezen en na een week besloot ik toch maar weer terug te gaan naar de dierenarts. Resultaat: ik kreeg meteen antwoord en kon stoppen met het afzoeken van al die forums. Ga er morgen even langs of bel ze even, dat is voor jullie allebei beter.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geef je hem botten van runderhuid? Dat is echt slecht en gevaarlijk: http://www.syntonieanimale.com/res/site62148/res623245_OsCuirBrutMortelPourVotreChien.pdf

Welke brokken geef je?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ten eerste: stop direct met het geven van snoepjes! Ze heeft namelijk zo in de gaten dat ze wat lekkers krijgt als ze haar voerbak weigert ;) Laat haar bak gewoon voor haar staan. Wat je ook kunt doen, is de brokjes weken in warm water om ze wat smakelijker te maken, of voeg een klein beetje bouillon toe. Een gezonde hond laat zichzelf echt niet verhongeren. Laat het haar in het begin gewoon even zelf uitzoeken. Wat voor voer geef je haar precies? Misschien kun je overwegen om van merk te veranderen als dit blijft aanhouden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zou ze niet ook een probleem met haar gebit hebben?

Ik denk het niet. Ik heb haar nu een maand (ze komt uit het asiel) en toen we de eerste keer naar de dierenarts gingen, zei hij niet dat ze een probleem met haar gebit had. Bovendien kauwt ze goed op haar kauwbotten 👌

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer