Moedervlekken
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, mijn hond heeft een soort moedervlekje vlak boven zijn linkeroog, op ongeveer 1 cm afstand. Het is geen teek. Moet ik me zorgen maken? Het wordt niet groter. Alvast bedankt!
Sorry dat ik je lastigval, maar mag ik een foto van de tepels zien? Bedankt.
Hij heeft er 3 tussen zijn achterpoten en 1 op zijn buik. Ze zitten totaal niet op één lijn. In het begin had hij er maar eentje die steeds groter werd, en daarna zijn er nog andere bijgekomen.

Dat dacht ik al, daarom vroeg ik om een andere foto. Hoeveel had hij er?
Hoi,
Als het er altijd al heeft gezeten, zijn het misschien gewoon de tepels!
Kijk even of het symmetrisch is. Er horen er 10 te zijn!
Fijne dag nog,
Chloé
Kun je een foto maken van wat verderaf, zodat we de plek van de moedervlekjes goed kunnen zien? Hoeveel zijn het er?
Als die "moedervlek" (tussen aanhalingstekens) er zo ineens is gekomen, in de 24 tot 48 uur die je nodig had om hem te ontdekken, dan is het geen moedervlek.
Geen paniek, maar het is waarschijnlijk een teek.
Is hij beschermd tegen de ziekte van Lyme en heeft hij zijn pillen tegen teken gehad? Als hij goed beschermd is, zou de teek vanzelf dood kunnen gaan. Hoe dan ook, het beste is om hem (als het inderdaad een teek is) zo snel mogelijk te verwijderen, bij voorkeur met een hulpmiddel dat daarvoor bedoeld is (zoals een tekentang).
9 reacties van 9