Mijn puppy weigert brokken en eet alleen maar vlees

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik heb een puppy van 2 maanden, die we met 1 maand in huis hebben genomen, en ze eet niets anders dan vlees, vis en botten. Ik probeer haar brokken te geven, maar ze raakt ze niet aan. Ik heb geprobeerd om haar 2 dagen lang alleen maar brokken te geven, in de hoop dat ze uiteindelijk wel honger zou krijgen en ze zou gaan eten, maar noppes. Omdat ze sowieso al niet veel eet – ze eet amper een kwart van haar bakje en krijgt het nooit op – meng ik vlees door haar brokken, met wat groenten, rijst, olie en soms eieren (eigenlijk half zelfgekookt, half brokken), zodat ze in ieder geval íéts binnenkrijgt. Maar ze krijgt het altijd voor elkaar om te sorteren: ze eet het vlees op en laat de rest liggen. Ik heb zelfs geprobeerd de brokken en groenten in de mixer te doen en dit met kleine stukjes vlees te mengen, maar dat helpt ook niet. Ze vist alleen de stukjes vlees eruit en laat de rest staan.

Het vreemde is dat ze voor een pup die weinig eet, meteen superenthousiast is zodra ik kook of de koelkast openmaak. Ze is ook erg geïnteresseerd als we aan tafel gaan en piept dan om wat te krijgen. Omdat we alleen maar salontafels hebben, probeert ze alles wat ik laat staan te pikken. Ik heb haar zelfs al eens betrapt terwijl ze boter aan het likken was!

We komen net bij de dierenarts vandaan en die zei dat ze kerngezond is en in een maand tijd 2 kg is aangekomen (geen idee hoe!). Ze weegt nu 5 kg met 2 maanden en zou als volwassen hond rond de 20 kg moeten wegen.

Hoe krijg ik haar aan de brokken? Ik vind het niet erg dat ze vlees eet, maar niet alleen maar vlees en botten.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

77 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Tania

Ik heb haar al zo vroeg gekregen omdat ik in Marokko woon en er hier geen regels zijn voor het fokken van puppy's (de meeste honden hier zijn zwerfhonden). Ze komt niet van een fokker, maar gewoon van een boerderij. Het is een Sloughi en ze komt uit de regio waar de Sloughi's vandaan komen, waar we zelf ook een boerderij hebben.

Ze kwam een beetje onverwacht in ons leven terecht. Ik weet het, we waren totaal niet voorbereid...

Om even uit te leggen hoe ze bij ons is gekomen: op een dag, toen we naar onze boerderij reden, vertelde mijn man me dat iemand een kleine Sloughi-puppy voor ons had en dat hij die al gereserveerd had. Eh... dat had ik echt niet verwacht. Ik wist al lang dat mijn man graag een waakhond voor de boerderij wilde (om eerlijk te zijn sprak een hond die alleen als waakhond moet dienen me nooit zo aan, zeker omdat waakhonden in Marokko vaak aan de ketting liggen en de hele dag alleen zijn. Kortom, echt niet mijn ding en voor mij is het onbespreekbaar om een hond aan de ketting te leggen, waardoor ze agressief en vooral heel ongelukkig worden).

Ik had tijdens de autorit twee uur de tijd om wat onderzoek te doen naar Sloughi's, want ik wist er helemaal niets van. De informatie die ik vond sprak me aan en maakte me nieuwsgierig: een onafhankelijke hond, bijna als een kat, een Arabische windhond (niet echt een waakhond dus). Op mijn gevoel dacht ik: waarom ook niet, ze zou wel eens bij me kunnen passen en we zouden wel eens een goede match kunnen zijn. Misschien een beetje stom, maar naarmate ik meer over Sloughi's leerde, kreeg ik echt zin om haar te ontmoeten.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wil je weten of je hond een carnivoor is?

Een korte documentaire die het heel goed uitlegt.

https://www.youtube.com/watch?v=_LaWLecPHX4

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Cindy en Oréo

over welke hondenrassen heb je het? Alle honden van alle rassen zijn ervoor gemaakt om vlees en RAUWE botten te eten waar het vlees nog aan zit...

Hooguit kan een hond een intolerantie of allergie hebben, of bepaalde vleessoorten niet lekker vinden... puur qua smaak...

Maar ik verzeker je dat ze door Moeder Natuur allemaal zijn gemaakt om vlees te verscheuren of aan botten te kluiven... En om vis te eten...

🙂

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

En dan probeert de dierenarts je zijn brokken met granen te verkopen, en die zijn echt niet denderend.

Honden kunnen vlees eten, maar niet alleen maar dat.

Vertaald Frans
    Cindy_et_oreo
    Cindy_et_oreo Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als je hem normaal gesproken vlees te eten geeft, zal hij alleen nog maar vlees willen eten.

Je kunt proberen om met brokjes met hem te spelen. Misschien zijn de brokjes niet geschikt voor hem, ga even naar de dierenarts voor advies.

Botten kunnen problemen veroorzaken bij een puppy.

Er zijn hondenrassen die geen vlees eten omdat dit voor problemen kan zorgen.

Dat is alles wat ik je kan vertellen.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Jujud

Is het voor jou niet mogelijk om haar gewoon te laten eten wat ze lekker vindt?

vis, vlees, eieren, groenten, fruit, vlezige botten (kippenpoot, konijnenrug, kippenkarkas...) orgaanvlees en eventueel zuivel...

Jij was toch degene die in Tunesië of Marokko woont? Of vergis ik me?

Het is een echt lekkerbekje, en boter zit vol vitaminen ;-))

Voor puppy's en volwassen honden is boter een echt extraatje, net als zuivel (zoals yoghurt). Het enige punt is dat lactose door sommige honden niet goed wordt verteerd, terwijl anderen er prima tegen kunnen...

olie, boter (let wel op de suiker en het zout dat erin zit), zolang het rauw is en in kleine hoeveelheden, kan het geen kwaad... (het stelen van de tafel moet je haar wel snel afleren nu ze 2 maanden is...) en beloon haar als ze niet aan de verleiding toebeeft. Je moet echt met haar oefenen (het commando 'afblijven')... 2 maanden is de perfecte leeftijd om te beginnen met simpele gehoorzaamheidsoefeningen en opvoeding... via spelletjes...

👎

https://www.pinterest.fr/Doudou229/le-barf-pour-chien/

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Waarom heb je haar al zo vroeg in huis gehaald? Met één maand is ze nog helemaal niet gespeend...

Heb je al andere brokjes geprobeerd? Of je stapt over op BARF, maar doe dat dan wel volgens de regels van de kunst (besef wel dat elke hond anders kan reageren op bepaalde voeding).

Vertaald Frans
  • 77 reacties van 77

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer