Mijn puppy weigert brokken en eet alleen maar vlees

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik heb een puppy van 2 maanden, die we met 1 maand in huis hebben genomen, en ze eet niets anders dan vlees, vis en botten. Ik probeer haar brokken te geven, maar ze raakt ze niet aan. Ik heb geprobeerd om haar 2 dagen lang alleen maar brokken te geven, in de hoop dat ze uiteindelijk wel honger zou krijgen en ze zou gaan eten, maar noppes. Omdat ze sowieso al niet veel eet – ze eet amper een kwart van haar bakje en krijgt het nooit op – meng ik vlees door haar brokken, met wat groenten, rijst, olie en soms eieren (eigenlijk half zelfgekookt, half brokken), zodat ze in ieder geval íéts binnenkrijgt. Maar ze krijgt het altijd voor elkaar om te sorteren: ze eet het vlees op en laat de rest liggen. Ik heb zelfs geprobeerd de brokken en groenten in de mixer te doen en dit met kleine stukjes vlees te mengen, maar dat helpt ook niet. Ze vist alleen de stukjes vlees eruit en laat de rest staan.

Het vreemde is dat ze voor een pup die weinig eet, meteen superenthousiast is zodra ik kook of de koelkast openmaak. Ze is ook erg geïnteresseerd als we aan tafel gaan en piept dan om wat te krijgen. Omdat we alleen maar salontafels hebben, probeert ze alles wat ik laat staan te pikken. Ik heb haar zelfs al eens betrapt terwijl ze boter aan het likken was!

We komen net bij de dierenarts vandaan en die zei dat ze kerngezond is en in een maand tijd 2 kg is aangekomen (geen idee hoe!). Ze weegt nu 5 kg met 2 maanden en zou als volwassen hond rond de 20 kg moeten wegen.

Hoe krijg ik haar aan de brokken? Ik vind het niet erg dat ze vlees eet, maar niet alleen maar vlees en botten.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

77 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Lekker relaxed

De as van de tajines is hartstikke lekker!

En dit is nu: leg die computer nou maar eens weg alsjeblieft!

Wat ik dan ook meteen ga doen... Doudou, ik neem al je adviezen ter harte, we gaan lekker wandelen bij de rivier. Ik ben er vanmiddag weer!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Lorna

Cornflakes, lol... Mooi verhaal. Het is niet mijn man die gaat jagen maar de buren, mijn man was gisteren verdrietig omdat een kat een vogel had gedood...

Doudou, ik ga je ook nog antwoorden. Ik ga even wandelen, het is veel te mooi weer... Over dat afscheid heb je gelijk:

Dit is Xena in Marrakesh, die in mijn tas kroop toen ik mijn spullen aan het pakken was, uit angst dat we haar zouden vergeten:

Wat foto's:

Toen ze 1 maand oud was, helemaal verlegen:

Iets minder verlegen:

Ze zoekt altijd de zon op:

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oeps, hier is de foto, het is het rode huis in het bos....

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Foto's! Foto's!

(Je moet wel even op de maximale grootte letten, vaak moet je ze eerst even verkleinen)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Lorna

Ja, ik ben een beetje aan het luieren vanmorgen, normaal gesproken is het hier ontbijt voor 12 man!

Vooruit, ik zal wat foto's van het huis posten voor het geval iemand interesse heeft...

Ik ga het filmpje kijken, ik heb er al vaker wat over de sloughi gezien en het is indrukwekkend. Jagen is normaal gesproken niet echt mijn ding, maar ik wil haar laten rennen en zorgen dat ze zoveel mogelijk in haar element blijft...

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Om de scheiding straks goed te laten verlopen, moet je nu al beginnen met haar af en toe alleen te laten zodat ze eraan kan wennen, anders wordt het gemis veel te zwaar voor haar..

Ik denk er hetzelfde over als Lorna wat betreft de opvoeding..

👍

En wat het vlees betreft: lamsvlees, geit, schaap, gevogelte, konijn met kop (alles is eetbaar)

lamsborst, kipkarkassen met wat extra vlees erbij zodat het niet te veel bot is..

van schaap kun je de ribben geven.

alle soorten orgaanvlees: lever, hartjes van gevogelte en lam, nieren, longen, maagjes van gevogelte en eend....

een beetje honing (af en toe een kwart lepeltje)

ik kom vanmiddag nog even terug om de rest aan te vullen..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, ik ben in ieder geval blij om Xena te leren kennen, ik kijk er echt naar uit om haar avonturen te volgen! :-)

Echt super om een Sloughi op het forum te hebben, zo leren we weer eens een ander type hond kennen die in een heel unieke omgeving opgroeit!

Volgens mij hebben jullie nu al een geweldige band, dat wordt vast puur genieten voor jullie drietjes.

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Lorna

Windhonden ben ik er maar een stuk of 2 of 3 tegengekomen en dat is inmiddels alweer heel wat jaren geleden ..

De granen voor Xena moet je een nachtje in koud water laten weken of je kunt ze koken. Quinoa, griesmeel, rijst, gierst, gerst, haver, polenta, rogge, amarant, boekweit, maïs (een zeer kleine hoeveelheid)

Je kunt er wat geklaarde boter of ghee bij doen..

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat betreft de opvoeding is de eerste stap eigenlijk om samen met je man te beslissen wat de hond op de lange termijn wel en niet mag. Het is echt niet erg dat ze bij jullie heeft geslapen; je wilt zo’n ukkie van anderhalve maand natuurlijk niet in haar eentje laten rillen op een matje, dat is heel normaal :-)

Maar je kunt haar inderdaad een lekker zachte mand geven en haar eerst gaan leren om eraf te komen, en haar daarna stimuleren om in haar eigen mand te blijven (je vindt online genoeg puppy-tutorials die dit uitleggen).

Stap voor stap kun je haar leren om naar haar "plaats" te gaan (die "plaats" kan een kleedje zijn, een mand, enzovoort, en ze kan er meerdere hebben) en haar belonen als ze daarheen gaat. In combinatie met aanwijzen (je wijst met je vinger naar de plek waar je wilt dat de hond gaat liggen), een beloning en het commando "zit", zal de pup al snel heel blij zijn om te luisteren :-)

En dat is superhandig, want de hond leert zo om te gaan liggen op de plek die je aanwijst, waar dat ook is.

Als ik bijvoorbeeld met mijn hond op vakantie ga of bij vrienden op bezoek ben, hoef ik alleen maar ergens een hoekje in de kamer aan te wijzen en hup, ze gaat daar rustig liggen.

Dit is ook fijn voor in je restaurant, als je wilt dat ze daar kan zijn zonder dat ze rond de tafels gaat drentelen.

Ik raad je trouwens wel aan om haar aan tafel echt geen eten te geven. Dat kan later namelijk lastig worden als ze constant bij de gasten gaat bedelen (die haar dan misschien ook nog dingen geven die niet best zijn voor haar gezondheid, ook al is het goed bedoeld).

Vertaald Frans
  • 50 reacties van 77

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer