Hoi allemaal
Ik heb een puppy van 2 maanden, die we met 1 maand in huis hebben genomen, en ze eet niets anders dan vlees, vis en botten. Ik probeer haar brokken te geven, maar ze raakt ze niet aan. Ik heb geprobeerd om haar 2 dagen lang alleen maar brokken te geven, in de hoop dat ze uiteindelijk wel honger zou krijgen en ze zou gaan eten, maar noppes. Omdat ze sowieso al niet veel eet – ze eet amper een kwart van haar bakje en krijgt het nooit op – meng ik vlees door haar brokken, met wat groenten, rijst, olie en soms eieren (eigenlijk half zelfgekookt, half brokken), zodat ze in ieder geval íéts binnenkrijgt. Maar ze krijgt het altijd voor elkaar om te sorteren: ze eet het vlees op en laat de rest liggen. Ik heb zelfs geprobeerd de brokken en groenten in de mixer te doen en dit met kleine stukjes vlees te mengen, maar dat helpt ook niet. Ze vist alleen de stukjes vlees eruit en laat de rest staan.
Het vreemde is dat ze voor een pup die weinig eet, meteen superenthousiast is zodra ik kook of de koelkast openmaak. Ze is ook erg geïnteresseerd als we aan tafel gaan en piept dan om wat te krijgen. Omdat we alleen maar salontafels hebben, probeert ze alles wat ik laat staan te pikken. Ik heb haar zelfs al eens betrapt terwijl ze boter aan het likken was!
We komen net bij de dierenarts vandaan en die zei dat ze kerngezond is en in een maand tijd 2 kg is aangekomen (geen idee hoe!). Ze weegt nu 5 kg met 2 maanden en zou als volwassen hond rond de 20 kg moeten wegen.
Hoe krijg ik haar aan de brokken? Ik vind het niet erg dat ze vlees eet, maar niet alleen maar vlees en botten.