Mijn puppy weigert brokken en eet alleen maar vlees

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik heb een puppy van 2 maanden, die we met 1 maand in huis hebben genomen, en ze eet niets anders dan vlees, vis en botten. Ik probeer haar brokken te geven, maar ze raakt ze niet aan. Ik heb geprobeerd om haar 2 dagen lang alleen maar brokken te geven, in de hoop dat ze uiteindelijk wel honger zou krijgen en ze zou gaan eten, maar noppes. Omdat ze sowieso al niet veel eet – ze eet amper een kwart van haar bakje en krijgt het nooit op – meng ik vlees door haar brokken, met wat groenten, rijst, olie en soms eieren (eigenlijk half zelfgekookt, half brokken), zodat ze in ieder geval íéts binnenkrijgt. Maar ze krijgt het altijd voor elkaar om te sorteren: ze eet het vlees op en laat de rest liggen. Ik heb zelfs geprobeerd de brokken en groenten in de mixer te doen en dit met kleine stukjes vlees te mengen, maar dat helpt ook niet. Ze vist alleen de stukjes vlees eruit en laat de rest staan.

Het vreemde is dat ze voor een pup die weinig eet, meteen superenthousiast is zodra ik kook of de koelkast openmaak. Ze is ook erg geïnteresseerd als we aan tafel gaan en piept dan om wat te krijgen. Omdat we alleen maar salontafels hebben, probeert ze alles wat ik laat staan te pikken. Ik heb haar zelfs al eens betrapt terwijl ze boter aan het likken was!

We komen net bij de dierenarts vandaan en die zei dat ze kerngezond is en in een maand tijd 2 kg is aangekomen (geen idee hoe!). Ze weegt nu 5 kg met 2 maanden en zou als volwassen hond rond de 20 kg moeten wegen.

Hoe krijg ik haar aan de brokken? Ik vind het niet erg dat ze vlees eet, maar niet alleen maar vlees en botten.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

77 antwoorden
Sorteren op:
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

🙂

Super voor Xena, en "het zou je afscheid misschien wat minder zwaar maken als ze een vriendje of vriendinnetje heeft".

Dikke knuffels voor je kleintje

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Beaujabote, ik zou best wat zon willen ruilen voor wat regen...

Doudou en Lorna, ik wil jullie toch bedanken voor jullie waardevolle advies. Als bewijs dat dit forum heel nuttig is: ik heb lang nagedacht over het advies van Lorna over een tweede Sloughi...

Omdat we geen speelmaatjes voor Xena kunnen vinden, hebben mijn man en ik vandaag een besluit genomen: we gaan nog een Sloughi-pup adopteren zodra we er een vinden. We hebben de boer gebeld die Xena voor ons heeft gevonden; al haar broertjes en zusjes zijn door de eigenaar weggegeven en daarna in Europa verkocht. Sloughi's zijn superzeldzaam, dus we wachten geduldig af. Maar binnenkort is ze niet meer alleen.

Ik weet dat twee pups niet makkelijk is, maar we hebben veel tijd, veel ruimte en een hoop liefde... Echt superblij voor Xena en voor ons...

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Jujud

Echt jaloers op de zon, hier is het al maandenlang alleen maar regen, regen, regen...

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Hoi Jujud

Bedankt voor je mooie foto's! Lekker van het zonnetje genieten, hier is het alleen maar regen, regen 😌

Wat een supermooie plekjes om te wandelen. Voor een pup van 2 maanden is 30 minuten wandelen prima voor de gewrichtjes, maar maak het de eerste 6 maanden niet te intensief. Let goed op met trappen en te lang rennen met volwassen honden..

Als je toch langer wilt wandelen, heeft de kleine echt rustmomentjes nodig om bij te komen ..;-)

Wat een mooie knapperd om met Xena te spelen

🙂

Dikke knuffels voor je kleintje

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit is een Sloughi bij onze boerderij...

Ze krijgt vast binnenkort een speelmaatje...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik stuur je een beetje zonneschijn....

Lekker ochtendwandelingetje, volgens mij heb ik Xena helemaal afgepeigerd, ze eindigde in mijn armen!

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

wat betreft parvo, dat heb ik ook meegemaakt met Volka (toen ze 4 maanden oud was)

en ik was toen overgestapt op rijst en kip, want met de brokken ging het gewoon niet meer...

toen wist ik ook nog niets van etherische oliën, zoals nu... of van colloïdaal zilver... of groene klei...

https://arnaudveto.blogspot.com/2011/09/les-huiles-essentielles.html

ik ben er vanmiddag weer...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Aby, ik ken die video

Ik heb hem bekeken voordat ik mijn Sloughi ontmoette, een uurtje van tevoren! En dit is me vooral bijgebleven:

« De Sloughi staat bekend om zijn grote gevoeligheid; een gepassioneerde fokker moet hem opvoeden als zijn eigen zoon.

De Sloughi is erg trots en heel gevoelig en hij kan er absoluut niet tegen als je tegen hem moppert... »

Ik mopper nooit op Xena en heb dat ook nooit gedaan, dat zit sowieso niet in mijn aard en ik denk dat onze karakters gewoon voor elkaar gemaakt zijn.

Ik ben inderdaad in goede handen dankzij Lorna en Doudou...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond

Ik volg dit topic stilletjes op de achtergrond, maar volgens mij begint hier een heel mooi verhaal met deze loebas. En met @lorna, @ADB en @doudou ben je in goede handen; zij kunnen je als de beste adviseren.

Ik kende dit ras nog niet en kwam dit filmpje tegen

https://www.youtube.com/watch?v=avQZ5W0n2kQ

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga nog met de dierenarts over parvo praten, maar normaal gesproken is ze gevaccineerd. Al zei die mevrouw dat het vaccin hier niet zou beschermen... Dat de parvo hier resistenter is. Ze vertelde dat ze net een Rottweiler-pup was verloren.

Ik schrok er ook van dat ze het over 'kuren' had en dat ik mijn pup meteen moet aanpakken, ze is pas 2 maanden oud!

En ze heeft Xena niet eens ontmoet.

Het vreemde was ook dat toen ik naar de lessen vroeg, het eerste wat ze zei was: ja, maar het heeft geen zin om lessen te nemen als de baas thuis het werk niet doet, je moet elke dag oefenen, mijn werk is om de baas op te voeden... De aanname dat ik dat niet zou doen... Nou ja, ze kent me ook niet. En de aanname dat ik het op een dag beu zou zijn om voor haar te koken, nou nee, ik vind het juist leuk om voor haar te koken. Ik doe het met plezier. Vandaag heb ik kip 'trid' gemaakt voor de klanten, ik heb de lever voor haar bewaard, een poot en klaar... dat kostte me nog geen 5 minuten. (Ja Doudou, ik heb er wat sperziebonen bij gedaan, wat rijst, een beetje olijfolie (geen visolie hier), gember, koriander en morgen probeer ik het met wat yoghurt. Ze heeft ook een rauwe kippennek gekregen. Fruit vindt ze niet zo lekker, ze wilde een mandarijn proeven maar is er daarna mee gaan spelen...)

Kortom, ieder zijn eigen ideeën, maar mijn gevoel zegt dat dit niet gaat klikken.

Mijn man zegt dat ik hetzelfde karakter heb als Xena: eigenwijs, heel relaxed maar soms met van die gekke buien. Hoe dan ook, met 2 maanden is haar karakter nog niet gevormd.

Een super gedisciplineerde hond hebben is voor mij eerlijk gezegd geen prioriteit, zolang ze maar niet agressief is. Ik ben absoluut geen expert in hondentraining, eerder een beginner (dat is ook waarom ik hier ben), maar ik denk niet dat Xena veel kans maakt om agressief te worden. Dat zit sowieso niet in de aard van de Sloughi's, en als ze opgroeit in een rustige omgeving zonder agressie naar haar toe, denk ik dat het wel goed komt. Misschien heb ik het mis.

Ik ben het wel eens met die mevrouw wat betreft dat happen, ik moet ophouden met zo wild met haar te spelen. Vanavond werden mijn klanten namelijk verwelkomd door een klein krokodilletje dat direct op hun schoenen en broek afging. (We waren net lekker lomp aan het spelen). Ze is gewoon super enthousiast als er nieuwe mensen komen. Maar ik zie geen agressie, ze bijt niet echt, ze hapt alleen maar en denkt waarschijnlijk: top, nieuwe speelmaatjes. Ik weet het niet, misschien zit ik er helemaal naast.

Mijn man is net thuis, ik heb hem over de cursus verteld en hij zei: echt niet, geen sprake van. Maak je geen zorgen, op de boerderij is ze straks samen met andere Sloughi's en Sloughi-trainers, ze kan daar lekker rennen en de slager is mijn maat...

Ik moet nu snel het eten voor de klanten serveren!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 77

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer