Mijn puppy schrokt haar brokjes op en geeft over
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Laat je puppy niet zomaar alleen voor zijn voerbak!
> Ga er rustig voor zitten met de afgemeten hoeveelheid voer op je schoot en geef het langzaam en met pauzes, brokje voor brokje. Stop met voeren — beweeg trouwens helemaal niet meer — zodra hij zich gulzig stort op wat je net in zijn bakje hebt gelegd.
Ze rehydrateren om er een soort paté van te maken?
Goedenavond,
Mijn meisje heeft net haar eerste tandje verloren :D
Zou dat de oorzaak kunnen zijn van haar diarree?
Ik heb haar wat rijst, worteltjes en een beetje puree gegeven, en haar poep wordt langzaam weer normaal. Bedankt voor jullie advies :)
En wat als je ze natmaakt om er een soort paté van te maken?
Ja hoor, en daar is helemaal niks vies aan ;)
Hoi!
Wat is de normale temperatuur voor een hond? Ik weet het niet.
Als ze haar brokjes uitspuugt, moet ik haar die dan laten opeten als ze dat wil?!
Hoi,
De brokjes komen er inderdaad weer helemaal heel uit. En daarna heeft ze weer honger :p We gaan dat met die bal in de voerbak proberen, die trouwens inderdaad op hoogte staat voor haar.
De brokjes rondstrooien is best een slim idee. Ik ga alles wat jullie zeggen wel een beetje uitproberen. :)
Vannacht was ze ziek, ze heeft een paar keer diarree gehad. Ik denk dat ze een koutje heeft gevat. Nu is ze weer superfit! We hebben haar vannacht wat rijst gegeven.
Wat ook een leuke tip is: stop de brokjes in een speciale voerbal. Je puppy moet ze er dan zelf uit zien te krijgen. Dat duurt wel even, maar zo voorkom je tenminste dat hij alles naar binnen schrokt.
Als je pup overgeeft, komt dat doordat hij zijn eten naar binnen schrokt en niet omdat de brokjes van de supermarkt komen...
Dit gebeurt wel vaker, en als de brokjes klein zijn helpt dat ook niet echt mee. Eigenlijk spreken we dan niet van braken maar van regurgiteren (het opgeven van onverteerd voedsel) direct na het eten. Meestal komt dit door een beschadiging of een slecht functionerende keelholte of slokdarm, wat voor brokjes je ook geeft. Kortom, je hond is gewoon een enorme schrokop.
Je hebt wel dit soort voerbakken, maar voor pups vind ik ze niet zo effectief (behalve de tweede misschien). Het beste kun je de maaltijden in meerdere kleine porties verdelen en de tijd die hij over een maaltijd doet verlengen. Zo raakt de maag niet overbelast en gaat het eten makkelijker omlaag.