Mijn puppy ruikt heel erg sterk

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een puppy van 2 maanden oud geadopteerd bij een fokker. Hij is nu een weekje bij ons en hij verspreidt een hele sterke, indringende geur. Toen we hem bij de fokker gingen bekijken, hadden alle pups die geur al. Hij leefde buiten in een ren met 11 andere puppy's en ze deden hun behoeften dus overal in hun verblijf.

We hebben hem al in bad gedaan met een hele milde puppyshampoo. Dat haalde het ergste vuil er wel af, maar hij bleef net zo hard stinken. Ik heb ook al geprobeerd hem af te spoelen met verdunde appelazijn en hem daarna goed afgedroogd en geborsteld, maar niets helpt! De geur is echt verschrikkelijk, de stakker. Weten jullie waar dit vandaan kan komen? Hebben jullie dit ook wel eens meegemaakt?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

4 antwoorden
Sorteren op:
  • Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hooiiiiii, bestaat er in Frankrijk geen speciaal keurmerk voor fokkers? Om te zien of ze hun vak wel verstaan en goed voor de puppy's en de ouders zorgen enzo? Liefs, gigi397
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor jullie reacties en voor het advies, ik ga de truc met de baking soda proberen. We gaan deze week naar de dierenarts, dan hebben we zekerheid over zijn gezondheid, maar hij lijkt in topvorm te zijn.

Wat betreft de fokker: dat is absoluut niet het onderwerp en die opmerkingen waren hier niet echt op hun plek. Maar weet dat ze een duidelijk KvK-nummer hebben en dat je ze direct vindt als je de naam intypt.

De mensen die dit doen, doen het uit liefde voor honden; ze zijn heel transparant en hartstikke aardig.

Ze hebben zelden problemen gehad met de vele pups die ze hebben verkocht.

Wat betreft de verwonding van de pup: hij is uiteindelijk nagekeken, ik heb al zijn papieren en de verklaring van de dierenarts. Ze heeft me een mooie prijs gemaakt en trouwens, zijn wond geneest goed.

Wat ik niet wist, is dat ze hem niet meteen naar een dierenarts bracht omdat hij een week lang werd verzorgd door een vriendin die in opleiding is tot dierenarts.

Bedankt voor jullie bezorgdheid, er bestaan een hoop slechte fokkers, maar deze fokker verdient geen slechte reputatie :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ga niet herhalen wat Misantrope heeft geschreven, want dat klopt helemaal. Neem dat echt van me aan.

De pup is ongeveer 3 weken geleden gewond geraakt bij de fokker en de fokster wilde hem toen niet naar de dierenarts brengen. Ik baseer me op je eerdere berichten.

Het is niet nodig om je nog meer vragen te stellen om te begrijpen dat wat jij een 'fokker' noemt, allesbehalve betrouwbaar overkomt. Ik vermoed dat als we je naar hun UBN- of KvK-nummer zouden vragen, je ons dat niet kunt geven omdat het nergens onderaan de papieren van de hond staat...

Ik raad je echt aan om heel snel met de pup naar een dierenarts te gaan. Die geur kan wijzen op een mogelijk ernstige infectie bij zo’n jonge pup.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het lijkt wel of we vandaag alleen maar te maken hebben met puppy's die veel te vroeg door malafide fokkers aan hun nieuwe baasjes zijn meegegeven! Een pup mag echt niet voor de tien weken bij zijn moeder weg! Bovendien worden de hygiënevoorschriften daar totaal niet nageleefd. Ik hoop dat je in ieder geval al zijn papieren hebt. Wat die geur betreft: daar kan dat arme beestje ook niets aan doen. Ik weet niet wat voor ras je kleintje is, maar sommige wolvachten houden geurtjes veel meer vast dan andere. Hij zit waarschijnlijk onder de urine en naarmate dat intrekt, geeft het een sterke ammoniakgeur af die heel lastig te verwijderen is. Je kunt wat zuiveringszout (baking soda) over de vacht strooien, goed inwrijven en dan uitborstelen. Dit kun je meerdere keren herhalen. Het resultaat is niet gegarandeerd, maar je pup is nog te jong voor een agressieve shampoo.

Vertaald Frans
  • 4 reacties van 4

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!