Hoi allemaal.
Ik ben helemaal van slag. Ik kom net terug van een strandwandeling met mijn pup van 5 maanden. Alles ging goed, er was niemand anders op het strand dus ik had hem even losgelaten. Soms roep ik hem bij me zonder hem aan te lijnen, om hem te laten wennen aan het hierkomen. Dus net riep ik hem, hij komt superenthousiast aanrennen zoals altijd, maar opeens grijpt hij mijn been vast met zijn voorpoten. Ik zei "nee", meerdere keren, terwijl ik netjes rechtop bleef staan, maar er was geen land met hem te bezeilen. Toen begon hij in mijn dij, mijn kruis, mijn kuiten en mijn arm te happen, en echt hard ook. Ik zie net dat ik zelfs bloed!
Ik probeerde hem te kalmeren en hem te laten zitten, maar ik heb het idee dat dat "nee" zeggen hem juist alleen maar meer opwindt! Terwijl ze me nog zeiden dat ik de juiste toon gebruikte... Ik denk dat hij het eigenlijk als een spelletje ziet..
En dat duurde zeker 5 minuten... Ik heb echt alles geprobeerd en ben niet boos geworden, ook al deed hij me echt pijn..
Uiteindelijk stopte hij pas toen ik twee keer heel hard "nee" riep met een superlage stem... ik ben nu m'n stem kwijt :') Hij schrok er wel van. Ik heb hem 5 minuten aan de lijn gehouden en daarna weer losgelaten... maar toen begon hij weer. Deze keer greep hij mijn been en begon hij te rijden. Weer hetzelfde verhaal: ik kreeg hem niet rustig. Ik heb hem zelfs geprobeerd op zijn rug te leggen, iets wat ik normaal nooit doe... zelfs harde "nee's" hielpen niet meer. Uiteindelijk hield hij er zelf mee op omdat hij er klaar mee was.
Maar goed, wat moet ik hier nu mee?? We voeden de hond met z'n tweeën op, mijn moeder en ik... Ik ben een groot deel van de week weg en mijn moeder is constant bij hem. Ik zie zijn gedrag steeds slechter worden, terwijl het eerst zo goed ging (behalve dan dat hij in de kuiten van mijn moeder hapte, bij mij deed hij dat niet).
We gaan naar een hondenschool voor training, maar ik heb het idee dat de instructeur ons probleem niet serieus genoeg neemt. Hij zegt alleen maar dat we "nee" moeten zeggen. Maar dat werkt dus niet! Ik geloof dat hij "nee" associeert met nog harder spelen!
Mijn moeder laat hem zijn gang gaan als hij haar been grijpt, ze aait hem dan bijna nog net niet. Ik zeg elke keer dat ze dat niet moet doen, maar ze doet het toch...
Ze vertroetelt hem constant alsof het een baby is! Volgens mij is het gewoon een verwend nest dat duidelijke grenzen nodig heeft. Maar ik kan er weinig aan doen, omdat mijn moeder er het vaakst is. Wat kan ik tegen haar zeggen?
Bedankt