Mijn pup valt me aan..

Fenhrir
Fenhrir Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal.

Ik ben helemaal van slag. Ik kom net terug van een strandwandeling met mijn pup van 5 maanden. Alles ging goed, er was niemand anders op het strand dus ik had hem even losgelaten. Soms roep ik hem bij me zonder hem aan te lijnen, om hem te laten wennen aan het hierkomen. Dus net riep ik hem, hij komt superenthousiast aanrennen zoals altijd, maar opeens grijpt hij mijn been vast met zijn voorpoten. Ik zei "nee", meerdere keren, terwijl ik netjes rechtop bleef staan, maar er was geen land met hem te bezeilen. Toen begon hij in mijn dij, mijn kruis, mijn kuiten en mijn arm te happen, en echt hard ook. Ik zie net dat ik zelfs bloed!

Ik probeerde hem te kalmeren en hem te laten zitten, maar ik heb het idee dat dat "nee" zeggen hem juist alleen maar meer opwindt! Terwijl ze me nog zeiden dat ik de juiste toon gebruikte... Ik denk dat hij het eigenlijk als een spelletje ziet..

En dat duurde zeker 5 minuten... Ik heb echt alles geprobeerd en ben niet boos geworden, ook al deed hij me echt pijn..

Uiteindelijk stopte hij pas toen ik twee keer heel hard "nee" riep met een superlage stem... ik ben nu m'n stem kwijt :') Hij schrok er wel van. Ik heb hem 5 minuten aan de lijn gehouden en daarna weer losgelaten... maar toen begon hij weer. Deze keer greep hij mijn been en begon hij te rijden. Weer hetzelfde verhaal: ik kreeg hem niet rustig. Ik heb hem zelfs geprobeerd op zijn rug te leggen, iets wat ik normaal nooit doe... zelfs harde "nee's" hielpen niet meer. Uiteindelijk hield hij er zelf mee op omdat hij er klaar mee was.

Maar goed, wat moet ik hier nu mee?? We voeden de hond met z'n tweeën op, mijn moeder en ik... Ik ben een groot deel van de week weg en mijn moeder is constant bij hem. Ik zie zijn gedrag steeds slechter worden, terwijl het eerst zo goed ging (behalve dan dat hij in de kuiten van mijn moeder hapte, bij mij deed hij dat niet).

We gaan naar een hondenschool voor training, maar ik heb het idee dat de instructeur ons probleem niet serieus genoeg neemt. Hij zegt alleen maar dat we "nee" moeten zeggen. Maar dat werkt dus niet! Ik geloof dat hij "nee" associeert met nog harder spelen!

Mijn moeder laat hem zijn gang gaan als hij haar been grijpt, ze aait hem dan bijna nog net niet. Ik zeg elke keer dat ze dat niet moet doen, maar ze doet het toch...

Ze vertroetelt hem constant alsof het een baby is! Volgens mij is het gewoon een verwend nest dat duidelijke grenzen nodig heeft. Maar ik kan er weinig aan doen, omdat mijn moeder er het vaakst is. Wat kan ik tegen haar zeggen?

Bedankt

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

18 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Probeer hem af te leiden met een speeltje. Politiehonden hebben ook een soort bijtworst: https://www.juliusk9.fr/boudin-mordre-coton.html?gclid=Cj0KEQiA4o3DBRCJsZqh8vWqt_8BEiQA2Fw0eadcKhi3DfNjKkNIJZR1ITn5VoHALzTg18WQ7xTNZnAaAnlP8P8HAQ

Zodra hij op je afstormt, houd je die voor zijn neus en schud je hem heen en weer. Dat vindt hij waarschijnlijk een stuk leuker dan je benen...

Vertaald Frans
    Fenhrir
    Rapporteren

Nou, ik ga wel even kijken wat ik kan vinden dan, ik heb geen racket^^

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zonder gekheid, zoek een voorwerp dat je als 'schild' kunt gebruiken.

Vertaald Frans
    Fenhrir
    Rapporteren

Oei.

Ik zie dat je moeder de ernst van het gevaar van Daïko nog niet echt inziet als hij niet heel consequent wordt opgevoed. Je moet hier echt met haar over praten voordat haar gebrek aan strikte regels voor brokken zorgt.

Bel de dierenarts om te checken vanaf wanneer de castratie precies mogelijk is en maak meteen een afspraak zodra je groen licht krijgt.

Ik ben niet van de harde aanpak voor elk wissewasje, maar je hond heeft nu totaal geen respect voor je. Ik denk dat dit wel een actie verdiende zoals hem bij zijn nekvel pakken en zijn kop tegen de grond drukken tot hij zich overgeeft.

Wat heb je eigenlijk bij je tijdens het wandelen?

Je hebt natuurlijk een bal nodig, Daïko moet veel spelen.

Maar waarom ook niet zo’n ballenwerper, je weet wel, van die dingen om verder te gooien. Dat zou ook als een soort "schild" kunnen dienen als Daïko weer zo’n bui heeft.

Weet je @Fenhrir, gezien wat je beschrijft vind ik eigenlijk dat je het best goed hebt aangepakt.

Hoi @docline!

Het is heel lastig om hier met mijn moeder over te praten. Ze schiet meteen in de verdediging omdat ze wel weet dat ze het niet goed aanpakt, maar ze wil niet naar zichzelf kijken. Maar goed, ik ga het er nog wel met haar over hebben...

Onze dierenarts zei dat we vanaf nu een afspraak kunnen maken voor de castratie wanneer we willen, dus daar gaan we naar kijken.

Ik heb hem op een gegeven moment tegen de grond gedrukt. Hij werd toen rustig en slap, maar zodra ik hem losliet, vloog hij me weer aan... Het is echt heel lastig en ik ben onderhand wanhopig. Ik wil het zo graag goed doen, maar het lukt me gewoon niet...

Ik neem een speeltje mee waar hij dol op is, maar meestal boeit het hem niks tijdens het wandelen. Hij is alleen geïnteresseerd in alles om hem heen. En een bal vindt hij trouwens helemaal niks haha, maar ik zal het de volgende keer nog eens proberen.

Vertaald Frans
    Fenhrir
    Rapporteren

We maken lange wandelingen van een uur of twee op het strand waar ik hem loslaat, dus hij kan zijn energie goed kwijt. Ik laat hem 4 of 5 keer per dag uit, elke keer minstens 20 minuten..

Ik ben er niet zo van om mijn hond op zijn rug te leggen, dat doe ik alleen in geval van uiterste nood maar dat is het dan ook.. in ieder geval bedankt voor je reactie.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oei.

Ik zie dat je moeder nog niet helemaal beseft hoe gevaarlijk Daïko kan worden als hij niet heel consequent wordt opgevoed. Je moet er echt nog eens met haar over praten voordat haar gebrek aan duidelijke regels voor brokken zorgt.

Bel de dierenarts om te vragen vanaf welke datum castratie precies mogelijk is en maak meteen een afspraak zodra je groen licht krijgt.

Ik ben normaal niet van de harde aanpak voor elk wissewasje, maar je hond toont je nu totaal geen respect. Ik denk dat dit wel een moment was voor zoiets als hem bij zijn nekvel pakken en zijn kop tegen de grond drukken tot hij zich overgeeft.

Wat heb je eigenlijk bij je tijdens het wandelen?

Je hebt natuurlijk een bal nodig, Daïko moet veel kunnen spelen.

Maar waarom ook geen ballenwerper? Je weet wel, zo'n ding om verder te gooien. Dat kan ook als een soort "schild" dienen als Daïko weer zo'n bui heeft.

Weet je Fenhrir, als ik je beschrijving zo lees, vind ik eigenlijk dat je de situatie best goed hebt aangepakt.

Vertaald Frans
    Fenhrir
    Rapporteren

Als ik hem aan de lijn doe, blijft hij gewoon bijten en druk doen, dat maakt niks uit! Dus: hoe vaker ik 'nee' zeg, hoe erger hij wordt. En als ik hem negeer of op zijn rug leg, komt hij alleen maar harder terug, enzovoort... hij windt zich steeds meer op, in elk geval stopt hij niet! En ik kan geen stap verzetten, ik kan me niet bewegen of hij bijt nog harder...

Het is niet echt dat ze het over zich heen laat komen, maar ze is nogal tegenstrijdig. Ze zegt wel 'nee', maar zodra hij tegen haar op springt, legt ze haar hand in zijn nek alsof hij haar een knuffel geeft... en ze wordt boos zodra ik zeg dat ze dat niet moet doen. Zoals je al zei: het is haar probleem, maar ik wil niet dat het míjn probleem wordt en vooral niet dat mijn hond oncontroleerbaar en gevaarlijk wordt.

Ik heb

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het lijkt erop dat de pubertijd eraan komt... Als hij bijt of zich misdraagt, doe hem dan aan de lijn en wacht tot hij rustig wordt. Zodra hij je weer probeert te bijten, meteen weer aan de lijn doen... Hij zal uiteindelijk wel begrijpen dat hij dat bij jou niet hoeft te proberen... In huis kun je hem in een aparte kamer apart zetten... Wat je moeder betreft: als zij het allemaal maar laat gebeuren, krijgt ze daar later nog wel problemen mee... Zeg haar dat hij nu nog wel speelt, maar dat hij straks als hij groter is echt pijn kan doen... Als het haar niet uitmaakt dat ze gebeten wordt is dat haar probleem, maar als ze gaat klagen zal ze toch echt moeten ingrijpen. Maar goed, het beste is om nú al actie te ondernemen...

Vertaald Frans
  • 18 reacties van 18

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!