Mijn pup bijt in mijn voeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik kom vandaag even bij jullie aankloppen voor wat advies.

Ik heb net een puppy van 3 maanden geadopteerd, een kruising tussen een bichon en een yorkshire. Hij is nu krap een weekje bij ons.

Mijn grootste probleem is dat hij in mijn voeten bijt als ik loop, wat best wel vervelend is. Het lastigste is dat hij het als een spelletje ziet; die bewegende dingen vindt hij natuurlijk super interessant en leuk. Ik ben bang dat dit gedrag echt een probleem wordt als hij ouder wordt. Ik heb geprobeerd hem te negeren door gewoon door te lopen, maar zolang ik beweeg, blijft hij bijten. Ik heb ook geprobeerd om stil te blijven staan met mijn armen over elkaar en in de lucht te kijken tot hij stopt, maar het is lastig om niet te reageren als hij me pijn doet. Zodra ik mijn voeten weer beweeg, begint hij weer. Zelfs als ik hem 5 minuten negeer, stopt hij niet. Het is best wel lastig.

Ik probeer een duidelijke "NEE", zonder mijn stem te veel te verheffen om hem niet extra op te winden. Tot nu toe werkt dat niet echt, en vandaag moest ik hem even 5 minuten apart zetten om af te koelen omdat hij echt pijn deed.

Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en ik wil het niet verkeerd aanpakken. Ik weet dat hij hier nog maar heel kort is, maar ik wil dit gedrag zo snel mogelijk afleren voordat het erger wordt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dramatisch... laten we niet overdrijven ;-)

Maar inderdaad, als je de manier waarop hij naar je kijkt niet verandert, kan dit gedrag blijven aanhouden en dat is niet wenselijk.

Met 3 maanden kan hij het prima begrijpen. Dan moeten jullie wel dezelfde taal spreken. Probeer niet alleen dit specifieke gedrag aan te pakken, want het is maar een 'symptoom'.

Je puppy heeft behoefte aan echt contact. Hij moet je gaan zien als een volwaardig wezen en niet als een stel bewegende lichaamsdelen, alsof je voeten niet bij jou horen...

Het klinkt misschien vreemd, maar ik raad je aan om te beginnen met hem meer te knuffelen. Goede, stevige knuffels waarbij hij echt even lekker tegen je aan ligt in je armen. Natuurlijk niet op het moment dat hij in je voeten bijt... maar wel regelmatig gedurende de dag.

Mijn advies is erop gericht om te zorgen dat het probleem zich niet meer voordoet. Probeer het eens.

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!