Hoi allemaal,
Ik kom vandaag even bij jullie aankloppen voor wat advies.
Ik heb net een puppy van 3 maanden geadopteerd, een kruising tussen een bichon en een yorkshire. Hij is nu krap een weekje bij ons.
Mijn grootste probleem is dat hij in mijn voeten bijt als ik loop, wat best wel vervelend is. Het lastigste is dat hij het als een spelletje ziet; die bewegende dingen vindt hij natuurlijk super interessant en leuk. Ik ben bang dat dit gedrag echt een probleem wordt als hij ouder wordt. Ik heb geprobeerd hem te negeren door gewoon door te lopen, maar zolang ik beweeg, blijft hij bijten. Ik heb ook geprobeerd om stil te blijven staan met mijn armen over elkaar en in de lucht te kijken tot hij stopt, maar het is lastig om niet te reageren als hij me pijn doet. Zodra ik mijn voeten weer beweeg, begint hij weer. Zelfs als ik hem 5 minuten negeer, stopt hij niet. Het is best wel lastig.
Ik probeer een duidelijke "NEE", zonder mijn stem te veel te verheffen om hem niet extra op te winden. Tot nu toe werkt dat niet echt, en vandaag moest ik hem even 5 minuten apart zetten om af te koelen omdat hij echt pijn deed.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen en ik wil het niet verkeerd aanpakken. Ik weet dat hij hier nog maar heel kort is, maar ik wil dit gedrag zo snel mogelijk afleren voordat het erger wordt.