Mijn hond trekt de haren van mijn andere hond uit

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond,

Icetea, mijn sint-bernard, heeft volgens mij een gedragsprobleem; hij heeft van die dolle buien. Ik kan het niet verklaren...

Vorig jaar, toen Muffin nog een puppy was, trok hij zijn haar uit of beet hij het af. Het lijkt wel of hij hem kaalscheert. Muffin had geen haar meer op de achterkant van zijn dijen en op zijn rug. Ik heb toen mijn dierenarts gebeld (nou ja, de assistente), maar die kon me geen uitleg geven; ze had er nog nooit van gehoord. Muffin lijkt er geen last van te hebben, want hij laat het gewoon gebeuren.

En nu is hij sinds kort weer begonnen. Wat me naast Muffin zelf ook dwarszit, is dat Muffin begin mei gekeurd moet worden voor zijn stamboek. Als hij dan geen haar meer heeft, gaat dat niet lukken.

Vorige week zijn ze in contact geweest met een teefje dat de geur bij zich droeg van een loops vriendinnetje. Zou dat hem naar de kop gestegen zijn? En zou hij Muffin daardoor voor een vrouwtje aanzien?

Heeft iemand dit probleem al eens eerder meegemaakt?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Het is misschien een beetje lang om uit te leggen hoe je dat precies moet doen enzo, maar persoonlijk hou ik van directe communicatie. In zo'n geval zou ik de hond gewoon vragen om ermee op te houden.

Andere stromingen geven er de voorkeur aan om hem af te leiden door zijn gedrag om te buigen naar iets anders.

Dit is vooral mogelijk doordat je er steeds bovenop zit. Je moet op het juiste moment actie ondernemen. Het liefst precies op het moment voordat hij de fout in gaat.

Het uiteindelijke doel, ongeacht de methode, is dat de Sint-bernard stopt met het plukken van de andere hond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Voor een Sint-bernard zou ik een maand lang 4 keer per dag 6 tot 8 druppels geven om te kijken of het resultaat heeft. Je moet dit echt combineren met lange wandelingen om hem moe te maken en te laten ontstressen. Dat is de oplossing. Laat je ons weten hoe het gaat? Bedankt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

TRICHOFAGIE: Een zenuwaandoening die nogal lijkt op zelfverminking en die honden kan treffen die extreem nerveus of gestrest zijn, of te veel binnen zitten. Vaak zijn het honden die zich vervelen. Je moet hem zoveel mogelijk afleiding bieden, dat is de enige oplossing voor het probleem. Spelletjes, sport, wandelen enz. Gebruik geen muilkorf; ook al helpt dat om de vacht van zijn maatje te sparen, het maakt zijn eigen probleem alleen maar erger. Straf hem al helemaal niet, want dan maak je hem alleen maar gestrester. Probeer dit gedrag te negeren en probeer eens Bachbloesems. Veel succes!

Ik had echt niet gedacht dat hij zich zou vervelen, hij en Muffin zijn heel close. Ze zijn de hele tijd aan het spelen of aan het knuffelen en ze zijn de hele dag bij ons. Ik heb momenteel ouderschapsverlof. In zijn eentje spelen is voor hem bijna onmogelijk; hij houdt niet van speeltjes, hij houdt alleen van stoeien, als ik het zo mag noemen. En het is wel een Sint-bernard, hè... niet dat ik niet van spelen houd, maar ja...

Die Bachbloesems ken ik trouwens wel, maar niet voor honden... hoeveel spraytjes moet ik eigenlijk in zijn bek doen?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

TRICHOFAGIE: Dit is een soort dwangneurose die lijkt op zelfverminking. Het komt vaak voor bij honden die extreem zenuwachtig of gestrest zijn, of die te veel opgesloten zitten. Meestal zijn het honden die zich simpelweg vervelen. De enige oplossing is om je hond zoveel mogelijk afleiding en bezigheid te bieden: spelletjes, sporten, wandelingen, enzovoort. Gebruik geen muilkorf; hoewel dat misschien helpt om de vacht van zijn maatje te sparen, maakt het zijn eigen probleem alleen maar erger. Straf hem ook zeker niet, want daarmee vergroot je zijn stress alleen maar. Probeer het gedrag te negeren en kijk eens of Bach-bloesems helpen. Veel succes!

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!