Mijn hond piept tijdens het wandelen

R
Robbcaro Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Als we onze honden gaan uitlaten, piept de jongste (een kruising tussen een Mechelse herder en een husky). Ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen, maar hij maakt kleine piepgeluidjes en we mogen nooit stilstaan, want dan begint hij te piepen...

Hij wordt op 7 april 1 jaar. Wat kan ik doen zodat hij niet meer piept als we de riem omdoen en tijdens het wandelen?

Alvast heel erg bedankt aan iedereen die reageert :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij barst van de energie en vreugde! Je moet hem echt even laten rennen. Als je hem los kunt laten, gooi dan een balletje voor hem.

Vertaald Frans
    Stellaieux
    Stellaieux Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij ruikt waarschijnlijk heel veel geuren en het feit dat hij niet kan gaan waar hij wil, moet hem wel frustreren.

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren

Het lijkt wel of hij enthousiast is, maar hij piept vanaf het moment dat de riem omgaat totdat we weer binnen zijn, dus hij is de hele tijd aan het piepen :/

Vertaald Frans
    Stellaieux
    Rapporteren

Ah.

Lijkt hij bang? Of is hij juist enthousiast?

Vertaald Frans
    R
    Rapporteren

Goedenavond,

Hij piept als we stilstaan en zelfs als we lopen; je hoort hem tijdens het wandelen de hele tijd door piepen :/

Vertaald Frans
    Stellaieux
    Rapporteren

Goedenavond, als hij alleen piept wanneer je stilstaat, denk ik dat hij gewoon ongeduldig is om te gaan wandelen.

Je moet hem dus laten wennen aan het stilstaan, zonder hem te straffen of te belonen. Hij moet begrijpen dat dit heel normaal is.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!