Mijn hond opent deuren, wat moet ik doen?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik zou graag willen weten wat ik moet doen nu mijn hond deuren opent? En hoe kan ik ervoor zorgen dat ze dit niet meer doet?

Mijn hond, een Border Collie-kruising Labrador van 1 jaar oud, maakt de deuren open. Ze zet één poot tegen de muur en de andere op de klink om hem open te maken.

Nu zijn we verplicht om bepaalde kamers in huis af te sluiten, maar sommige deuren hebben geen slot, dus we zijn bang dat ze die openmaakt en de boel sloopt.

Alvast bedankt voor jullie tips!

Mijn hond opent deuren, wat moet ik doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Klink omhoog. Klink omlaag. Lady, mijn hond van 12 maanden, krijgt de deuren alsnog gewoon open. Ik heb er ronde deurknoppen op gezet. Het werkt. 👏

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hond heeft inmiddels door hoe ze toegang krijgt tot de rest van het huis. Straf of training gaan hier echt niets aan veranderen. Wordt ze nu betrapt terwijl je erbij bent? Oké, maar wat gebeurt er als je de deur uit bent?...

Voor direct resultaat kun je het beste het advies van de andere leden opvolgen: de deurklinken omdraaien, ronde deurknoppen plaatsen...

Victoria Chasle Castillo

Gedragstherapeut

http://www.1001comportements.com

http://1001comportements.over-blog.com

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je moet haar leren dat het niet mag: een duidelijke 'nee' als je haar op heterdaad betrapt en zet haar weer terug in de kamer. Als ze in de kamer blijft zonder de deur te openen, beloon haar dan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Er is niet veel aan te doen, behalve haar te leren om het op commando te doen en niet wanneer zij het besluit! De deurkrukken omdraaien heb ik ook gedaan, maar Miko kreeg ze nog steeds open en omdat de meiden het zelf niet meer konden, vroegen ze het gewoon aan hem!! Inmiddels is Miko naar de hondenhemel, maar zonder haar gekend te hebben, moet hij het "deuren-open-gen" aan Comète hebben doorgegeven. Ze kan de deur openmaken en duwen, maar ze weet niet hoe ze moet trekken, dus vraagt ze het aan Sokette of Rani. Zij kunnen de klink dan weer niet omlaag duwen, maar weten wel hoe ze moeten trekken!!! Een soort teamwork dus!!!!

Vertaald Frans
    Sylviane86
    Sylviane86 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ah, die Border Collies hebben ook altijd bakken met energie, en dan ook nog een kruising met een labrador... Ja, zoals @diabolo al zei: ronde deurknoppen plaatsen... of de poten van de hond afhakken LOL. Er zijn niet echt veel andere oplossingen dan opvoeding. Als je consequent blijft mopperen, moet hij het op een gegeven moment wel begrijpen. Hij is pas een jaar oud, dus in zijn kop is het nog echt een puber, nieuwsgierig naar alles en een echte boef... Je moet gewoon je stem verheffen en het hem duidelijk maken...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

je kunt de deuren van buitenaf blokkeren met een deurstopper. Dat doe ik ook als ik even RUSTIG wil douchen! Maar als de hond sterk is, is er geen enkel risico. Succes!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je zou er een slotje op kunnen zetten, dan krijgt hij het niet meer open. Maar het lijkt me wel irritant om dat slot steeds open en dicht te moeten doen als je naar een andere kamer gaat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

euh... hem ook leren om ze dicht te doen! (lacht)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Of van die ronde deurknoppen plaatsen waar je aan moet draaien, net als in Amerikaanse huizen.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!