Mijn hond is onuitstaanbaar!

S
Sunshiiine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik ben echt ten einde raad. Waarom? Drie jaar geleden ben ik gevallen voor een schattig hondje dat me sindsdien alle hoeken van de kamer laat zien. Het is zo erg dat ik me begin af te vragen waarom ik dit allemaal moet pikken. Ik word er gek van. 1. Hij loopt constant voor m'n voeten en houdt alles in de gaten. 2. Als hij alleen is, doet hij zijn behoefte binnen, terwijl hij net daarvoor nog is uitgelaten. Hij krabt de deur kapot, blaft, vernielt de bank en dat is nog niet alles! Nee, hij smeert zijn poep ook nog eens overal uit. 3. Buiten trekt hij enorm aan de lijn en gaat hij tekeer als hij een andere hond ziet. En als ik hem loslaat, krijg ik hem met geen mogelijkheid meer te pakken; meneer gaat er gewoon vandoor met andere honden of andere mensen en luistert voor geen meter. 4. Als wij iets eten en we geven hem niet meteen wat, gaat hij op ons bed plassen. 5. Als we hem voor het slapengaan per ongeluk even op bed nemen om te knuffelen, wacht hij tot we gaan slapen zodra hij weer in zijn mand ligt, om vervolgens weer binnen te plassen of te poepen, vaak zonder enige reden. 7. Hij heeft al meerdere keren geplast op de plek waar ik zit! Hij doet het zelfs bij vrienden, hij piest gewoon tegen hun voeten aan! 'Een hond moet vaker naar buiten blablabla...' Dat weet ik ook wel! Maar het probleem is dat ik 19 was toen ik hem adopteerde, ik werkte niet en ik dacht gewoon niet na! Omdat ik iemand ben die respect heeft voor dieren, heb ik hem niet bij de eerste de beste gelegenheid gedumpt. Nu ben ik student en werk ik ook nog. Als ik 's avonds doodop thuiskom, tref ik overal een bende en stront aan. Ik ben ELKE AVOND twee uur aan het poetsen!!!! En 's ochtends moet ik ook nog eens goed uitkijken waar ik m'n voeten neerzet... Ik heb alle forums, sites en programma's al bekeken, maar niets helpt. Terwijl ik echt alles doe voor zijn welzijn! Ik laat hem uit, ik vervang vaak zijn kussen, ik neem hem mee naar het park als het kan... We hebben zelfs een appartement met een dakterras gehuurd, puur om te compenseren dat ik minder tijd heb door mijn werk. Wat kan ik nog meer doen? Ik ga slapen, sta even later op om wat te drinken en ik tref weer de hele bende aan! Terwijl hij een uur geleden nog op het terras was! Wat is in hemelsnaam zijn probleem? Een gedragstherapeut kan ik niet betalen en ik ben gewoon op. Ik wil mijn hond niet opgeven, maar tegelijkertijd maakt hij mijn leven onmogelijk.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

25 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Titain
    Titain Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Titain : hij is als een baby opgevoed :(

Vero78280: wat betreft de verlatingsangst: ik heb kauwbotten geprobeerd en speeltjes waar je snoepjes in kunt stoppen..... hij raakt ze niet eens aan

Hier hebben we al een deel van het probleem, want zonder dat je er meteen een circushond van hoeft te maken, heeft hij wel een basisopvoeding nodig. Die moet je onderhouden door regelmatig met commando's te oefenen zodat hij ze niet vergeet, en hij heeft ook echt veel meer actie nodig. De suggesties van Véro om hem lekker te laten uitrazen zijn heel goede ideeën, vooral omdat hij op deze leeftijd al volledig is uitgegroeid. Maar wat betreft het Easy Walk-tuigje dat werd voorgesteld: als hij op mijn hond lijkt, heeft hij zo door hoe hij dat tuigje uitkrijgt om zijn eigen gang te gaan. Bovendien lijkt de Animalin (een Frans merk anti-trektuigje) handiger voor dagelijks gebruik.

Kortom, meer aandacht, meer wandelingen zodat hij op ontdekking kan gaan en zijn energie kwijt kan, en aangezien je er nogal mee lijkt te worstelen: hondentraining bij een pro (de zus van @Coahoma is trainer en ze heeft goed werk geleverd bij de hond die ik heb gezien, maar dat is in de regio Seine-et-Marne in Frankrijk, dus je moet zelf even kijken of die afstand een probleem is). Gezien de situatie waarin je zit zijn deze sessies echt nodig, ook al hangt er een prijskaartje aan, want je zit er zelf ook helemaal doorheen.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Om te voorkomen dat hij te veel trekt, kun je een "Easy Walk"-tuigje voor hem kopen. Kijk maar eens op internet, het resultaat is echt verrassend :)

Zijn gedrag wijst erop dat hij beweging, wandelingen en opvoeding tekortkomt.... Dat hij overal zijn behoefte doet, geeft aan dat hij angstig is als je er niet bent. En als hij het doet waar je bij bent, is dat ofwel om aandacht te trekken, of omdat hij nog niet goed heeft begrepen dat hij zijn behoefte buiten moet doen.... Laat hem 's nachts in een afgesloten ruimte slapen, de keuken bijvoorbeeld, zodat als hij daar iets uitvreet, dit beperkt blijft tot één kamer. Je moet hem minimaal 1 uur per dag uitlaten om echt resultaat te zien in zijn gedrag....

Vertaald Frans
    S
    Sunshiiine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Titain: hij is echt als een baby opgevoed :(

Vero78280: wat die verlatingsangst betreft, ik heb kauwbotten geprobeerd en speeltjes met snoepjes erin... hij raakt ze niet eens aan

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het lijkt erop dat je hond een gebrek aan opvoeding heeft, aangezien hij trekt, naar andere honden blaft en niet luistert als je hem roept.

Daarnaast lijkt hij last te hebben van verlatingsangst en een gebrek aan beweging; hij loopt je constant achterna en als je er niet bent, krabt hij aan de deur.

Een gebrek aan wandelingen vang je nooit op met een terras! Een hond, en zeker een type zoals die van jou, moet buiten echt zijn energie kwijt kunnen!

Je vraagt je af waarom je dit allemaal moet ondergaan, maar helaas ben je zelf verantwoordelijk voor deze situatie!

Een sessie met een gedragstherapeut kost maximaal 100 €, dat lijkt me niet echt overdreven. Maak in de tussentijd lange wandelingen met hem, ga lekker met hem fietsen...

Vertaald Frans
    Titain
    Titain Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zou op het eerste gezicht zeggen dat het probleem ligt bij je huidige gebrek aan tijd en zijn behoefte om dingen te ontdekken en zijn energie kwijt te kunnen (de Podenco is en blijft een jachthondenras dat veel rent, dus hij moet echt flink kunnen bewegen). Ook blijft er tussen je studie en werk waarschijnlijk niet veel tijd voor hem over, dus hij verveelt zich waarschijnlijk.

Daarnaast zeg je dat je er niet goed over hebt nagedacht, maar beslissingen in een opwelling zijn meestal de lastigste om mee te dealen, vooral als ze een verantwoordelijkheid van zo'n vijftien jaar met zich meebrengen. Hoe heb je hem opgevoed? Als een baby of als een hond? Want ik heb nu het gevoel dat hij de baby van het huis is, maar dan wel eentje die de baas speelt.

Vertaald Frans
  • 25 reacties van 25

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!