Mijn hond is onuitstaanbaar!

S
Sunshiiine Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik ben echt ten einde raad. Waarom? Drie jaar geleden ben ik gevallen voor een schattig hondje dat me sindsdien alle hoeken van de kamer laat zien. Het is zo erg dat ik me begin af te vragen waarom ik dit allemaal moet pikken. Ik word er gek van. 1. Hij loopt constant voor m'n voeten en houdt alles in de gaten. 2. Als hij alleen is, doet hij zijn behoefte binnen, terwijl hij net daarvoor nog is uitgelaten. Hij krabt de deur kapot, blaft, vernielt de bank en dat is nog niet alles! Nee, hij smeert zijn poep ook nog eens overal uit. 3. Buiten trekt hij enorm aan de lijn en gaat hij tekeer als hij een andere hond ziet. En als ik hem loslaat, krijg ik hem met geen mogelijkheid meer te pakken; meneer gaat er gewoon vandoor met andere honden of andere mensen en luistert voor geen meter. 4. Als wij iets eten en we geven hem niet meteen wat, gaat hij op ons bed plassen. 5. Als we hem voor het slapengaan per ongeluk even op bed nemen om te knuffelen, wacht hij tot we gaan slapen zodra hij weer in zijn mand ligt, om vervolgens weer binnen te plassen of te poepen, vaak zonder enige reden. 7. Hij heeft al meerdere keren geplast op de plek waar ik zit! Hij doet het zelfs bij vrienden, hij piest gewoon tegen hun voeten aan! 'Een hond moet vaker naar buiten blablabla...' Dat weet ik ook wel! Maar het probleem is dat ik 19 was toen ik hem adopteerde, ik werkte niet en ik dacht gewoon niet na! Omdat ik iemand ben die respect heeft voor dieren, heb ik hem niet bij de eerste de beste gelegenheid gedumpt. Nu ben ik student en werk ik ook nog. Als ik 's avonds doodop thuiskom, tref ik overal een bende en stront aan. Ik ben ELKE AVOND twee uur aan het poetsen!!!! En 's ochtends moet ik ook nog eens goed uitkijken waar ik m'n voeten neerzet... Ik heb alle forums, sites en programma's al bekeken, maar niets helpt. Terwijl ik echt alles doe voor zijn welzijn! Ik laat hem uit, ik vervang vaak zijn kussen, ik neem hem mee naar het park als het kan... We hebben zelfs een appartement met een dakterras gehuurd, puur om te compenseren dat ik minder tijd heb door mijn werk. Wat kan ik nog meer doen? Ik ga slapen, sta even later op om wat te drinken en ik tref weer de hele bende aan! Terwijl hij een uur geleden nog op het terras was! Wat is in hemelsnaam zijn probleem? Een gedragstherapeut kan ik niet betalen en ik ben gewoon op. Ik wil mijn hond niet opgeven, maar tegelijkertijd maakt hij mijn leven onmogelijk.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

25 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij is het eerste bericht van dit topic gewoon één grote grap,

want anders zou het wel echt heel triest zijn

Vertaald Frans
    C
    Chientastic Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb wat problemen met mijn hond. In tegenstelling tot die mevrouw speel ik wel elke dag met mijn hond. Ik heb de 21-dagen-challenge van Vincent Maréchal gedaan (een Franse hondentrainer), maar dat heeft niet veel opgeleverd. Behalve 'zit' en 'af' dan. Hij luistert voor geen meter. Doordeweeks wandelen we ongeveer 30 min. per dag en in het weekend een uurtje. Maar hij bijt me onder de tafel tot ik boos word en hem naar buiten stuur. Hij wordt helemaal gek als ik met een vaatdoekje over de tafel ga, een fles schud of een schilderij maak. Volgens mij is mijn hond echt knettergek.

Dit is een grapje, hoop ik?! 30 minuten per dag is echt zwaar onvoldoende! Ik laat die van mij elke dag 2,5 uur uit en in het weekend wel 3 tot 3,5 uur, anders laat hij me wel merken dat het niet genoeg is. Kom eens in actie, je had geen hond moeten nemen als je hem maar 30 minuten uitlaat...

Vertaald Frans
    Fraca
    Fraca Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb wat problemen met mijn hond. In tegenstelling tot die mevrouw speel ik wel elke dag met mijn hond. Ik heb de 21-dagen challenge van Vincent Maréchal (een Franse hondentrainer) gedaan, maar dat heeft niet veel uitgehaald. Behalve 'zit' en 'af' luistert hij voor geen meter. Doordeweeks wandelen we zo'n 30 minuten per dag en in het weekend een uurtje. Maar hij bijt me onder de tafel tot ik boos word en hem naar buiten stuur. Hij wordt helemaal gek als ik met een doekje over de tafel ga, een fles schud of een schilderij maak. Volgens mij is mijn hond echt knettergek.

Vertaald Frans
    G
    Gragra Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hond verveelt zich; hij heeft wandelingen met andere honden nodig en moet samen met zijn baasje lekker los kunnen lopen in de natuur om zijn behoefte aan 'vrijheid' (instinct) te vervullen.

Hij moet echt aan sport doen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja hoor, dat is: hypnotize38@gmail.com Waar woon je ergens?

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Bedankt Hypnotize, het lukt me niet om je een PB te sturen om je mijn e-mailadres te geven.

Vertaald Frans
    S
    Rapporteren

Drey333, wat mij betreft ben ik het er niet mee eens dat je zegt dat je het er niet mee eens bent (beetje lastig te volgen ^^). Ze zegt: "we hebben een appartement met terras gehuurd, puur om te compenseren dat ik minder tijd heb door werk". Dus logischerwijs een gebrek aan tijd, tel daar verlatingsangst bij op (daar ben ik het dan weer wel mee eens ^^) en een slechte opvoeding in het begin, plus de constante aanwezigheid van Sunshiiine omdat ze destijds niet werkte...

Mijn advies is om alles weer vanaf het begin op te pakken. Vergeet de leeftijd van de hond, doe net alsof je hem pas net hebt en begin de opvoeding weer bij nul. Ga zo vaak mogelijk naar buiten, beloon hem uitbundig als hij zijn behoefte buiten doet (maak er echt een feestje van, dat stimuleert hem om het vaker buiten te doen). Het heeft geen zin om hem op zijn kop te geven als je thuiskomt. Leer hem dat hij niet op bed mag, doe oefeningen (zit, af, wacht, pootje...), ook al kent hij deze commando’s al. Een hond vindt het altijd fijn om met zijn baasje bezig te zijn, je kunt hem zelfs nieuwe kunstjes leren...

Super bedankt voor je waardevolle adviezen

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

5 uur per dag valt best wel mee! Hij zou dat gewoon vol moeten kunnen houden. Dat had ik even niet begrepen. Met een paar oefeningen moet het dan wel goedkomen. Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel tijd je erin steekt, en misschien kan je partner ook meehelpen! Werk ook aan de band met je hond. Samen op vakantie gaan is hartstikke goed om echt even tijd voor hem te hebben, maar pas op bij thuiskomst: de hond zal niet begrijpen waarom je eerst 100% bij hem bent en daarna ineens weer niet!! Voor hem is dat totaal niet logisch. Breng tijd met hem door, maar leer hem ook dat hij alleen kan zijn. Begin met een paar minuten en bouw het op naar een paar uur. Je kunt ook gewoon even naar een andere kamer gaan zodat hij eraan went om alleen te blijven 😉

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

PAS OP, je hondje trekt aan de bel! Al dit ongewenste gedrag is een schreeuw om hulp. Je houdt van je hond, dus ik begrijp dat dit lastig voor je is, maar een hond kan niet de hele dag opgesloten zitten zonder activiteiten. Zoals in de vorige berichten ook al werd gezegd: een hond moet zijn energie kwijt kunnen, zowel fysiek als mentaal. Een hond heeft behoeften en instincten die nodig zijn voor zijn balans. Als je die behoeften niet respecteert en geen rekening houdt met de hond, dan betaal je daar de prijs voor. Maar straf hem vooral niet, want hij zal het niet begrijpen; al dit gedrag is er juist om je aandacht te trekken en blijkbaar is dat de enige manier die hij heeft gevonden!!!!!

Hoe ziet je dagschema er precies uit? Is er niemand in je omgeving die je kan helpen, al is het maar een paar uurtjes per week? Woon je in een appartement of in een huis? Je zegt dat je geen middelen hebt om een professional in te schakelen, wat ik begrijp. Maar goed, als je echt geen tijd hebt om met je hond te trainen en tijd aan hem te besteden, dan zullen de adviezen van een expert alleen effect hebben als je ook echt de tijd neemt om ze toe te passen!!! Pas op met dwingende methodes die de boel alleen maar kunnen verergeren en de band met je hondje kunnen beschadigen. De situatie is nu voor jullie beiden onhoudbaar, dus ik denk dat je eigenlijk maar twee opties hebt: of je maakt tijd voor hem, wat natuurlijk de nodige inzet vraagt... Denk er goed over na of je je hondje wilt houden en of je in hem wilt investeren. Ik kan je misschien gratis helpen, omdat ik casussen nodig heb om te oefenen. Ik heb momenteel 3 honden nodig met opvoedingsproblemen, maar ik kan kijken of jouw geval binnen mijn praktijkopdracht past. Dus als je een paar minuutjes de tijd hebt, kan ik je alvast een vragenlijstje mailen en je daarna misschien helpen! Ik ben nog in opleiding, dus het is natuurlijk gratis en zonder garantie op resultaat! lol

Groetjes, joane

Hoi, allereerst bedankt voor je reactie. Ja, ik wil mijn hond absoluut houden en ik neem hem trouwens twee weken mee op vakantie naar de zon om met een schone lei te beginnen... Ik werk parttime en mijn partner ook, dus ik schat dat hij gemiddeld minder dan 5 uur per dag alleen is, 4 dagen per week. Ik straf hem niet meer omdat ik zie dat het niets oplost, maar ik moet soms wel huilen lol als ik te moe ben. Ja, je voorstel is prima, ik stuur je mijn e-mailadres via een privébericht.

Bedankt

Groetjes

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, klopt, het zou inderdaad ook een stukje verlatingsangst en hyper-aanhankelijkheid kunnen zijn. Maar ja, dat 'ontthechten' oefenen zoals je zegt... terwijl die persoon al zo weinig tijd heeft voor de hond en hij blijkbaar al vaak alleen is, dan zie ik niet echt in hoe ze dat moet doen!! Toch? Helemaal eens wat betreft die training+++. Die site is top, die houd ik bij de hand. Bedankt!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 25

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!