Hoi dierenvrienden!
Ik zal mijn situatie even uitleggen: mijn Australian Shepherd-pup van acht maanden is als de dood voor kinderen. Gisteravond probeerde hij er zelfs eentje te bijten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er flink van baal, want ik steek ontzettend veel energie in zijn opvoeding en normaal gesproken gaat alles prima met andere mensen (ook al is hij wat afwachtend, wat wel bij het ras hoort). Zoals je wel kunt raden, heb ik hem flink op zijn kop gegeven (hij heeft voor het eerst in zijn leven een tik gehad) omdat ik me rot schrok en dit echt onacceptabel vind!
Ik weet waar die angst vandaan komt, want toen hij nog een heel klein puppy'tje was (en eruitzag als een soort knuffelbeer), doken kinderen vaak nogal lomp bovenop hem om hem te aaien. Tja, niet alle ouders leren hun kinderen dat ze het eerst moeten vragen voordat ze een hond aaien, dus hij is daardoor "getraumatiseerd" geraakt.
Mijn eerste reactie was om mijn hondentrainer te bellen, want het kind in kwestie komt zaterdag bij ons op bezoek. Ze adviseerde me om tegen het kind te zeggen dat ze totaal niet op mijn hond moet letten, tenzij hij zelf naar haar toe komt voor een aai. Anders moet ze hem gewoon volledig negeren.
Maar als hij toch weer probeert te bijten, weet ik echt niet hoe ik moet reageren!
Als een van jullie dit probleem herkent en tips heeft, hoor ik het heel graag voor het welzijn van mijn lieve Atchoum!
Bedankt alvast! :)