Hoi,
Ik zal jullie de situatie even uitleggen. Ik heb een jonge Border Collie van 4 maanden en sinds ons eerste bezoek aan de dierenarts ben ik braaf begonnen met het schoonmaken van haar ogen, oren en tanden met speciale lotions. Tot nu toe ging dat eigenlijk hartstikke goed (ik deed het elke twee weken), maar gisteren, toen ik met de fles oorreiniger bij haar oren kwam, begon ze ineens tegen te stribbelen. Ik probeerde haar te dwingen door haar snuit vast te houden (waarvan ik achteraf wel besef dat het echt een slecht idee was) om haar kop opzij te houden, maar ze verzette zich steeds meer en liet zelfs haar tanden zien. Als ik eraan terugdenk: ik verhief ook mijn stem omdat ik gefrustreerd raakte, wat natuurlijk ook niet slim was.
Ik weet niet of die agressie nou gericht was tegen de fles waar ze bang voor was of tegen mij, maar daarna rende ze weg en probeerde ze zich te verstoppen.
Daarom wil ik jullie om advies vragen: hoe vind ik een oplossing die fijn is voor de hond, zonder dat we de verzorging van haar oren helemaal moeten opgeven? Kunnen jullie me helpen?
PS: even ter verduidelijking, om de gehoorgang goed te reinigen moet de lotion echt in het oor gedruppeld worden, vandaar dat ik met die fles zo dichtbij moet komen. Als ik de lotion op een watje doe om alleen de oorschelp schoon te maken, vindt ze het prima en is ze niet bang.