Mijn hond heeft zwarte puntjes op zijn buik bij zijn piemeltje, wat is dit?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, het zou een tepeltje kunnen zijn, maar door dat kleine zwarte puntje bovenop begin ik toch te twijfelen (een schaduw of een kopje), zeker als je die korstjes ziet.
Wat betreft die hele kleine zwarte puntjes: sommige pups hebben last van acné. Dat is niet zo erg en dat gaat wel weer over. Misschien kun je het even schoonmaken met wat Betadine scrub om de boel goed te ontsmetten.
Dat is een tepel.
De teek leek daar te zitten volgens ons

En de rest zou een restant van een tekenbeet kunnen zijn.
Wanneer is hij behandeld? Het middel moet namelijk wel even de tijd krijgen om in te werken.
Echt super bedankt voor de snelle reacties en jullie antwoorden! We hebben even gekeken en het lijkt in ieder geval niet op een teek. Hij is trouwens behandeld met een middel tegen vlooien en teken, kan hij ze dan alsnog krijgen?? Jammer dat de kwaliteit van de foto's niet echt scherp is als ik ze post... hier is een close-up: er zijn vooral 2 zwarte puntjes te zien met een heleboel kleintjes eromheen. @Caroline-eg wat voor soort balsem kunnen we erop smeren?

Super bedankt voor je snelle reactie en de antwoorden! We hebben gekeken en het lijkt in ieder geval niet op een teek. Hij is behandeld met een middel tegen vlooien en teken, maar kan hij ze dan alsnog krijgen?? Jammer dat de kwaliteit van de foto's helemaal niet scherp is als ik ze post... hier is een foto van dichtbij, er zijn vooral 2 zwarte puntjes en eromheen een heleboel kleine puntjes. @Caroline-eg wat voor soort balsem kunnen we erop smeren?
Als het een teek is, is een foto van dichterbij wel nodig.
Hmm, is dat geen teek daar rechtsboven? Het lijkt wel een teek die zich flink heeft volgezogen... Als dat zo is, zouden die korstjes wel eens van teken kunnen zijn die er al af zijn gevallen...
Volgens mij zijn het gewoon opgedroogde korstjes (mijn hond heeft korte pootjes en heeft dat ook weleens), niks ernstigs hoor. Als hij eraan krabt, kun je er een balsem op smeren. En dat bultje aan de zijkant is trouwens gewoon een tepeltje.
Hoi,
Die zwarte puntjes op zijn geslachtsdelen lijken wel op wat vuil, kijk maar eens of je het schoon kunt maken. En dat andere plekje wat verderop lijkt erg op een moedervlekje; ik ken een Yorkshire die er eentje op zijn kop heeft. Volgens mij is er niets om je zorgen over te maken.
19 reacties van 19