Mijn hond heeft rot vlees gegeten

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Donderdag ben ik wezen hardlopen met mijn hond.

Ik zag haar ergens bij blijven hangen. Ik ben er meteen naartoe gegaan.

Ze was (volgens mij) vlees aan het eten, maar het was allesbehalve vers.

Een soort heel bruin gehakt, met een vreselijke geur en schimmel, echt bijna in staat van ontbinding. Ik heb haar daar weggehaald en iets over dat 'vlees' heen gelegd zodat ze er niet meer bij kon.

En toen ging ze weer wat anders rots eten. Ik weet niet wat het was. Een grote hoop 'vloeibare' maar dikke bruine smurrie, met schimmel en vol met kevers; het was echt ranzig. Ik heb haar weer aangelijnd en we zijn naar huis gegaan.

Ik ben bang dat ze iets heeft opgelopen. Moet ik me zorgen maken? Moet ik de dierenarts bellen? Moet ik haar op een ander dieet zetten? Wat moet ik doen, alsjeblieft?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Wat je hond heeft binnengekregen is riskant: bedorven of beschimmeld vlees kan zorgen voor overgeven, diarree, bacteriële infecties of parasieten.

Houd haar de komende 24-48 uur heel goed in de gaten: let op braken, diarree, sloomheid, koorts of buikpijn.

Als je een van deze symptomen ziet, neem dan direct contact op met je dierenarts. Zelfs als ze geen symptomen vertoont, is het aan te raden om even te bellen voor advies. Zorg er verder voor dat ze toegang heeft tot gezond en uitgebalanceerd voer.

Groetjes,

Paul

Vertaald Frans
    J
    Jacquesh Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn middelgrote hond heeft regelmatig bedorven vlees gegeten. Dat heeft nooit voor problemen gezorgd. Hij is inmiddels 15,5 jaar oud. Afgezien van de artrose maakt hij het verder goed. Jacques

Vertaald Frans
    3
    30juillet2016 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ook al is ze ingeënt, als wat ze heeft binnengekregen bedorven was, loop je nog steeds het risico op een vergiftiging. Het is nog maar de vraag hoe haar lichaam daarop reageert. Hoe lang na dit incident heeft ze weer gegeten? Blijf in de tussentijd haar temperatuur controleren, want een te lage temperatuur is ook niet goed. Houd ook haar ontlasting goed in de gaten. Zonder direct in paniek te raken: let goed op haar algemene gedrag en aarzel niet om naar de dierenarts te gaan. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust, je zou voor de zekerheid een bloedonderzoek kunnen aanvragen als je het beste voor hebt met je hondje. Laat je weten hoe het gaat?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zou haar even hebben laten vasten. Misschien heeft ze wel last van haar buik als ze zo afstandelijk doet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze heeft inderdaad al haar inentingen gehad. Ik vind haar veel rustiger dan normaal en ze is wat afstandelijker naar mij toe. Ze heeft geen diarree en ze geeft ook niet over. Haar temperatuur is 37,9 graden.

Verder heeft ze inmiddels weer gegeten en ze eet weer evenveel als voorheen.

Vertaald Frans
    M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Houd even in de gaten of ze geen diarree heeft, moet overgeven, sloom is of andere klachten heeft. Als dat niet het geval is, geen paniek, maar als dat wel zo is, ga dan snel met haar naar de dierenarts...

Het is trouwens wel verstandig om haar voor de zekerheid snel even te ontwormen...

Vertaald Frans
    3
    30juillet2016 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sinds donderdag? Dat is al een behoorlijk tijdje. Heeft ze sindsdien nog overgegeven? Heeft ze koorts? Komt ze suf of futloos op je over? Als ik in jouw schoenen stond, zou ik voor de zekerheid toch even de dierenarts hebben geraadpleegd... want je hebt blijkbaar geen idee wat het precies was en het zou best gevaarlijk voor haar kunnen zijn, ook als de symptomen pas na een paar dagen opspelen... Je vraagt om advies, dus dit is in ieder geval mijn mening... Houd ons op de hoogte en doe wat jou het verstandigst lijkt. Nog één laatste ding: heeft ze inmiddels alweer wat gegeten?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Als ze al haar prikjes heeft gehad, denk ik niet dat je je al te veel zorgen hoeft te maken. Geef haar wat te drinken en kijk goed hoe ze zich gedraagt. Als je merkt dat ze diarree heeft, moet overgeven of zich niet meer als zichzelf gedraagt, ga dan direct naar de dierenarts.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!