Mijn hond heeft plotseling een bult op haar wang, wat te doen?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn Falco heeft dit sinds vanochtend ook. Ik ben al bij de dierenarts geweest, maar die kon geen duidelijke diagnose stellen. Hij heeft een injectie met een ontstekingsremmer gekregen, maar de zwelling is vanavond nog steeds niet afgenomen, dus ik ga morgen weer terug. Dit topic is al wat ouder, maar als iemand advies heeft of hetzelfde heeft meegemaakt, dan hoor ik het heel graag, want ik maak me echt zorgen.
Bedankt 🙂
Even naar de dierenarts gaan is de verstandigste oplossing!
Ik heb sinds kort precies hetzelfde met mijn labrador. Op dezelfde plek is een bultje verschenen dat eerst wat geslonken leek maar daarna weer terugkwam. Het begon na een wandeling in het bos en het komt telkens weer terug na het wandelen in de bossen. Een allergie of een steek misschien? Ze heeft geen pijn als je eraan zit. Ze klaagt nergens over en doet alles gewoon (eten, etc.). Ze heeft geen koorts en onder het bultje voelt het niet hard aan.
Ik heb sinds kort precies hetzelfde met mijn labrador. Op dezelfde plek is er een bult verschenen die soms wat slinkt en dan weer opzet. Het begon na een wandeling in het bos en het komt telkens weer terug na het wandelen in het bos. Een allergie, een steek? Ze heeft geen pijn als je eraan zit. Ze klaagt nergens over en doet alles gewoon (eten, enz.). Ze heeft geen koorts. Onder de bult voelt het niet hard aan.
Ze heeft weer een bultje, kleiner dan het andere, maar deze keer zit het vlakbij haar oog. Zouden het weer insectenbeten kunnen zijn, zo twee keer achter elkaar, of is het misschien een allergie?
Ik kan het niet zo goed zien op de foto. Misschien een abces?
De bult is vanochtend helemaal weggetrokken, dus blijkbaar was het niks ernstigs. Ze zal wel gestoken zijn. Bedankt voor jullie goede adviezen!
Ik gok op een steek. Hou je hond goed in de gaten of hij geen gekke symptomen vertoont, en als de bult niet minder wordt, ga dan even langs de dierenarts.
Kijk, ik weet niet of je het goed kunt zien, want het is best lastig om haar zo op de foto te krijgen dat het goed zichtbaar is.