Mijn hond heeft misschien glas ingeslikt!

Péla
Péla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik kom net terug van het wandelen met mijn twee honden.

De grootste laat ik gewoon loslopen omdat ze goed luistert en direct terugkomt, dus dat is geen probleem.

Ik was even twee seconden bezig met de kleine (bijna 3 maanden) wiens riem om haar pootjes gewikkeld zat.

Ik draai me om en zie Capi tomatensaus eten (waarschijnlijk bolo) en er lag glas bij. Volgens mij heeft iemand zijn pot laten vallen en het niet opgeruimd! --'

Kortom, ik heb meteen in haar bek gekeken: geen bloed!

Toen ik thuiskwam heb ik even op internet rondgekeken en dit is blijkbaar wel vaker gebeurd bij anderen.

Iemand schreef op een forum over het wit van prei, wat haar dierenarts had aangeraden om te geven.

Wat denken jullie, wat doet dat wit van de prei precies? Want die hond is blijkbaar "genezen".

Hier is de link:

http://www.beagle-attitude.com/t3272-votre-chien-a-avale-du-verre-ou-autres-objets-quoi-faire-de-suite

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Laten we dan hopen dat het bij de hond van pela ook zo zal zijn.

Vertaald Frans
    Coco33150
    Coco33150 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, die vezels wikkelen zich inderdaad om die rotzooi heen. De hond van mijn moeder had een keer een schaal met gehakt kapot laten vallen en heeft toen alles opgevreten, inclusief de glasscherven. Ze is er gelukkig goed vanaf gekomen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ah ja, da's wel vreemd hoe dat zo gegaan is. Misschien is er niks aan de hand, maar voor de zekerheid – en je moet natuurlijk zelf weten wat je doet – zou ik haar toch even aan je dierenarts laten zien als je bang bent dat ze glas heeft ingeslikt.
    Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Ik heb het hierboven al uitgelegd: ik was net bezig met de kleine wiens pootjes verstrikt zaten in de riem. Capi rook wat tomatensaus (waarschijnlijk een pot die uit iemands boodschappentas was gevallen en mensen ruimen natuurlijk weer niks op --') en ze heeft ervan gegeten, maar er zaten glasscherven in. Aan haar bek heeft ze gelukkig niets.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Niet twijfelen, ga direct met haar naar de dierenarts. Een bezoekje is nu echt noodzakelijk. Maar hoe heeft ze in hemelsnaam glas kunnen inslikken?
    Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

We hebben met een zaklamp zijn bek tot in de kleinste details bekeken (tong, verhemelte, enz.) en geen enkel spoor van bloed gezien. Dat stelt ons wel gerust, maar we twijfelen nog steeds een beetje ;)

Dus *****, volgens jou heeft prei een laxerende werking? Of het giftig is weet ik niet...

Zou het met La Vache qui rit lukken? Geef je hem dat gewoon zo?

Vertaald Frans
    Péla
    Rapporteren

Dat is precies wat ik vraag ^^ als je nog ideeën hebt, zijn ze welkom ;)

Voorlopig is zijn gedrag gewoon normaal, ik ga zijn ontlasting goed in de gaten houden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Buzz, ik vraag me af wat voor effect de prei zou hebben op het stukje glas?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat is toch wel vreemd, want alles wat tot de uienfamilie behoort, mogen honden helemaal niet eten!!! Ik ben nogal sceptisch...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als je twijfelt: naar de dierenarts..

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!