Mijn hond heeft een terugval in de zindelijkheid

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Help! Mijn puppy van 3,5 maand heeft een terugval. Het ging juist zo goed, maar nu is het een compleet slagveld. Hij plast echt overal, zolang het maar niet buiten is.

En dat terwijl ik hem altijd beloon en 5 keer per dag met hem naar buiten ga. Ik ben echt ten einde raad en weet niet meer wat ik moet doen...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Didou13
    Didou13 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De emotie en de opwinding of spanning van het naar buiten gaan kunnen die ongelukjes verklaren.

Het idee is om de plek waar je hem wilt laten plassen zo prettig mogelijk te maken, en de plek waar je dat juist niet wilt, zo ongemakkelijk mogelijk.

Als hij voor de deur plast, ga dan niet schreeuwen en maak het niet meteen schoon. Negeer hem, maar trek ondertussen aan de riem terwijl hij plast: ik ken niets wat onprettiger is voor hem. Hij zal dan vanzelf wachten tot hij de deur van het gebouw uit is voordat hij het laat lopen of een fijn plekje opzoekt.

Als je terugkomt na het plassen, maak je de boel schoon zonder dat de hond erbij is – desnoods neem je hem direct daarna weer mee naar buiten voor de wandeling.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat gezegd hebbende, ik ben geen expert op dit gebied. Je zou dit eigenlijk even met een dierenarts moeten bespreken.

Ik kan inderdaad wel even met hem langs de dierenarts gaan, en natuurlijk is het normaal dat hij nog niet helemaal zindelijk is, maar hij plast nu echt constant in de gemeenschappelijke ruimtes van het gebouw. Zodra ik de deur opendoe om hem uit te laten, laat hij het al lopen. Buiten plast hij nog maar heel weinig en ik snap echt niet waarom... Terwijl dat een week geleden nog niet zo was. Hij had toen wel wat ongelukjes, maar niet zo extreem als nu. Ik kan hem nog zo uitbundig belonen als hij buiten plast en laten merken dat ik niet blij ben als hij het binnen doet, maar niets helpt! Wat nog vreemder is, is dat hij al twee weken niet meer binnen heeft gepoept... Ik vind dit gedrag echt heel raar.

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zo op het oog zou ik zeggen dat hij zo'n 1 tot 1,5 liter drinkt en hij weegt ongeveer 10 kg. Denken jullie dat dit erg veel is?

Ja, dat lijkt me inderdaad aan de hoge kant. Er wordt vaak gezegd dat een hond normaal gesproken 50 tot 75 ml water per kilo lichaamsgewicht per dag drinkt. Dat is natuurlijk maar een gemiddelde. Meerdere factoren kunnen de hoeveelheid water die nodig is beïnvloeden (zoals de temperatuur en beweging).

Aangezien je hond 10 kilo weegt, zou hij normaal gesproken 500 tot 750 ml water per dag moeten drinken. Het verschil met jouw schatting is dus best wel groot.

Dat gezegd hebbende, ik ben geen expert op dit gebied. Je kunt dit het beste even bespreken met een dierenarts.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Lupus,

Ik heb de neiging om te denken dat 95% van de brokken sowieso niet geschikt is. En die resterende 5% zijn dan nog de minst slechte keuze. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat mij vooral opvalt, is dat je hond enorm veel drinkt. De vraag is natuurlijk waarom.

Hoewel het normaal is dat een pup van 3,5 maand nog niet zindelijk is, is het niet normaal dat hij extreem veel plast en drinkt. Maar ja, hoe bepaal je of het echt overmatig is? Behalve afgaan op je eigen indruk, lijkt me dat lastig in te schatten.

Een bezoekje aan de dierenarts zou toch wel goed zijn. Al is het maar om zaken als polyurie uit te sluiten, wat zorgt voor veel plassen en een overmatige wateropname.

Zo op het oog drinkt hij zo'n 1 tot 1,5 liter en hij weegt ongeveer 10 kg. Denk je dat dit echt veel te veel is?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi Lupus,

Ik heb de neiging om te denken dat 95% van de brokken sowieso niet geschikt is. En die resterende 5% zijn dan nog de minst slechte keuze. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat mij vooral opvalt, is dat je hond enorm veel drinkt. De vraag is natuurlijk waarom.

Hoewel het normaal is dat een pup van 3,5 maand nog niet zindelijk is, is het niet normaal dat hij extreem veel plast en drinkt. Maar ja, hoe bepaal je of het echt overmatig is? Behalve afgaan op je eigen indruk, lijkt me dat lastig in te schatten.

Een bezoekje aan de dierenarts zou toch wel goed zijn. Al is het maar om zaken als polyurie uit te sluiten, wat zorgt voor veel plassen en een overmatige wateropname.

Zo op het oog drinkt hij zo'n 1 tot 1,5 liter en hij weegt ongeveer 10 kg. Denk je dat dit echt veel te veel is?

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Lupus,

Ik heb de neiging om te denken dat 95% van de brokken sowieso niet geschikt is. En dat de resterende 5% de minst slechte optie is. Maar dat is weer een ander verhaal.

Wat me vooral opvalt, is dat je hond enorm veel drinkt. De vraag is natuurlijk waarom.

Hoewel het normaal is dat een puppy van 3,5 maand nog niet zindelijk is, is het niet normaal dat hij overmatig plast en drinkt. Maar hoe bepaal je of het echt overdreven is? Behalve afgaan op je eigen gevoel, lijkt me dat lastig.

Een bezoekje aan de dierenarts zou toch wel goed zijn. Al is het maar om zaken zoals polyurie uit te sluiten, wat zorgt voor veel plassen en een overmatige wateropname.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wanneer gebeurt het precies? Vlak voordat je naar buiten gaat? Als hij weer binnenkomt? Hoe lang duren de wandelingen?

Het gebeurt eigenlijk een beetje op willekeurige momenten. Hij plast voor de lift, vooral vlak voordat we naar buiten gaan. Maar dat houdt hem niet tegen om het ook binnen te doen. Soms houdt hij het drie uur vol, maar hij kan ook twee plassen doen in een half uur. Het komt zelfs voor dat hij 10 minuten nadat we terug zijn van het wandelen alweer plast. Hij drinkt echt enorm veel (ik vermoed dat de brokken niet helemaal goed zijn). De wandelingen duren tussen de tien en twintig minuten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, dat kan heel normaal zijn rond de leeftijd van 4 tot 6 maanden of zelfs ouder; sommige honden vallen dan wat terug en halen meer kattenkwaad uit enz. Ze zijn je dan aan het uitproberen. Het is zeg maar de "puberteit". Bovendien is het niet verontrustend dat een pup met 3 maanden nog niet helemaal zindelijk is. Die 5 wandelingen per dag zijn prima, het hangt er alleen vanaf wanneer je die doet. Geeft die kleine soms zelf aan dat hij naar buiten moet?

Nee, hij geeft het niet aan. Daarom laat ik hem voor de eerste keer uit rond 7:00-7:30 uur 's ochtends, en daarna om de 2,5 tot 3 uur.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi, om te beginnen: maak je het schoon waar hij bij is?

Nee, ik zet hem in een andere kamer terwijl ik aan het schoonmaken ben.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hoi, om te beginnen: maak je het schoon waar hij bij is?
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!