Mijn hond heeft een stukje van een schuimrubberen bal ingeslikt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hond heeft een stukje van ongeveer 3 cm lang en 1 cm breed van een schuimrubberen bal ingeslikt. Het gaat om een staffy van ongeveer 10 kg. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat moet ik doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  •  Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik hou niemand tegen om schuimballen op het menu te zetten 🙄 lol, maar als een hond ze inslikt, zelfs zonder dat ze opzwellen, loop je nog steeds het risico op problemen, zelfs op een darmafsluiting...

Zoals Kikaah al zegt: het is niet nodig om een discussie te beginnen over welk type schuim hoeveel vocht absorbeert en met hoeveel procent het opzwelt, of om Kuifje als wetenschappelijke bron aan te voeren XD om dit onnodige debat te ondersteunen. Uiteindelijk is het niet onschuldig; het is geen natuurlijk, verteerbaar voedsel, dus het is logisch dat je dit serieus neemt...

Als het goed afloopt en het komt er (bijna XD) net zo uit als het erin ging, des te beter, maar in dit soort gevallen moet je het wel in de gaten houden. Het kan namelijk ook misgaan, zeker afhankelijk van de grootte van het ingeslikte stuk schuim, en je kunt maar beter klaarstaan om op tijd in te grijpen als dat nodig is.

Jammer dat de poster een oud-gebruiker is, we zullen dus nooit weten of de bal er zonder kleerscheuren is uitgekomen, maar ik hoop het van harte voor die schrokop. 😔

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is sowieso logisch dat een niet-eetbaar voorwerp dat is ingeslikt voor problemen kan zorgen... we gaan geen heel betoog houden over de vraag "kan een stukje schuimrubber wel of niet opzwellen?"

Ja, schuimrubber is gevaarlijk. Nee, de hond krijgt niet per se een darmverstopping, maar bij twijfel houd je het gewoon goed in de gaten.

Het doet me aan een anekdote denken, ik zal het in het anekdotetopic plaatsen, jullie gaan lachen ^^

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb er even wat over opgezocht op internet; het kan echt gevaarlijk zijn voor de hond. Het kan namelijk flink opzwellen en een darmafsluiting veroorzaken. Dus Tintin moet maar goed op zijn tellen passen! 🙄

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Tja, dan zal mijn dierenarts wel Kuifje lezen 😔

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Ik zou toch wat voorzichtiger zijn, ook al is het schuim. Dat kan namelijk gaan uitzetten. Jammer, nu zullen we nooit weten hoe het afloopt...

Vertaald Frans
    Vénus17
    Vénus17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik vind al dat optimisme hier niet echt op z'n plek als er sprake is van een voorwerp dat de darmen blokkeert. Mijn cocker had bijvoorbeeld op plastic krulspelden gekauwd en moest midden in de nacht met spoed onder het mes, waarbij er een stuk darm verwijderd moest worden.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn hond had een spons ingeslikt. We zijn toen naar de dierenarts gegaan, maar die is er uiteindelijk vanzelf weer uitgekomen zonder dat er een speciale behandeling voor nodig was.

Groetjes

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Houd het goed in de gaten. Als hij moet overgeven of verstopt lijkt, ga dan naar de dierenarts. Geef hem een eetlepel olie om de stoelgang te versnellen.

Het komt er waarschijnlijk aan de ene of de andere kant wel weer uit :)

Vertaald Frans
  • 28 reacties van 28

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!