Mijn hond heeft een stukje van een schuimrubberen bal ingeslikt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hond heeft een stukje van ongeveer 3 cm lang en 1 cm breed van een schuimrubberen bal ingeslikt. Het gaat om een staffy van ongeveer 10 kg. Heeft iemand dit al eens meegemaakt? Wat moet ik doen?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

28 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • L
    Lorna Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

@Sky "je weet wel wie" heeft in de eerste maanden dat 'ie bij ons was een van mijn favoriete shirtjes opgegeten.

Het was een tanktop met een geborduurde voorkant. Ik kom thuis en zie dat geborduurde stuk op het hondenkussen liggen, in perfecte staat, de randjes nog helemaal intact, maar ZONDER de tanktop die er "omheen" zat 😯

Echt zo’n moment waarop je hersenen even een error hebben... "wacht even, dit borduursel zit niet meer aan het shirt?! Waar is het shirt?!"

Nou, in de maag van baby gogolito dus :-)

Ik flipte hem wel even en heb hem goed in de gaten gehouden, maar het kwam er "keurig" weer uit (nou ja, bij wijze van spreken dan LOL)

Helemaal heel, maar dan wel met wat organisch materiaal erop, zeg maar. Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet de moed had om het weer te verstellen XD

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben altijd onder de indruk van fora met wetenschappelijke bronvermeldingen.

Net als Kuifje in Afrika, bedoel je? 🙄

Lol, aangezien me verteld werd dat een geintje moet kunnen. 😁

Het leven is zo simpel als je je niet te druk maakt. Een beetje dollen kan geen kwaad 😉

Maar ik vroeg me toch af, want dat "destijds" was minder dan 24 uur geleden op het moment dat ik mijn bericht plaatste. Ik weet niet of alles er weer zo snel uitkomt...? 🤷

En het zou fijn zijn geweest om te weten of het er inderdaad zonder problemen weer uit is gekomen, als dat de reden is dat de TS vertrokken is. Gewoon om te weten hoe het (hopelijk goed?) is afgelopen. Als de poster nog terugkomt om te vertellen hoe het is geëindigd, zou dat fijn zijn en andere nieuwe eigenaren die met dezelfde vraag zitten geruststellen. 🙂

(En toch, om er nog heel even op door te hameren 😏: ik kan me wel voorstellen wat voor schuimrubberen ballen het zijn, maar je weet maar nooit. Er zijn verschillende materialen en dichtheden schuim; sommige zijn heel compact en stevig, zoals ik trouwens bij sommige hondenspeeltjes heb gezien. Dat komt er misschien niet zo makkelijk en zonder gedoe weer uit als het schuim waar we nu allemaal aan denken... Daarom, ook al hoef je niet meteen in paniek te raken, kan het geen kwaad om alert te blijven. Het is zo'n geval van voorkomen is beter dan genezen... 😳)

(En nee, ik heb niet gezegd dat het niet gezegd is. Waarom mensen altijd intenties toeschrijven als daar helemaal geen reden voor is 😒)

@Mel, jeetje, een theedoek, echt waar!!! Dat is nogal wat, dat moet niet makkelijk zijn geweest om door te slikken, zelfs niet voor een Dogo Argentino. Gelukkig is het er vanzelf weer uitgekomen... Hij was wel erg gemotiveerd om dat naar binnen te werken! Je zult wel raar hebben opgekeken toen je "dat ding" ineens zag liggen! 🤪

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Na graanvrije voeding kun je ook eens voeding met mousse proberen ^^

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Li Lou, blijf vooral zoeken, je vindt vast wel een tekst op de site van een dierenarts

Mijn pauze zit erop, ik ga weer aan het werk

Kippenpoten zijn erg lekker

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Hoi kikaah, ik had het op een dierenartsenwebsite gevonden, maar ik had vanochtend even geen tijd 😜

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Er bestaat misschien wel een veterinaire studie over die mousse ^^

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

https://www.woopets.fr/forum/general/sujet/mon-chiot-a-manger-de-la-mousse/

Alsjeblieft

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Eens met Li_lou. Pups slikken echt alles in wat ze tegenkomen, en niet alleen eetbare dingen...

Als je bij elk willekeurig dingetje dat ze naar binnen werken meteen in paniek naar de dierenarts moet rennen, blijf je bezig!

Natuurlijk kan het altijd misgaan. Het kan zelfs misgaan zonder dat ze een stukje schuimrubber inslikken. Als je op internet naar dat soort voorbeelden zoekt, vind je ze altijd wel.

Maar een klein stukje schuim van 1 bij 3 cm voor een pup van 10 kg... het meest waarschijnlijke is dat het er gewoon vanzelf weer uitkomt.

En goed in de gaten houden, dat heeft iedereen vanaf het begin al geadviseerd. Als de TS (Topic Starter) zich zorgen maakt, denk ik niet dat het nodig is om te zeggen dat je moet opletten, dat gebeurt al.

Je zou echt versteld staan van wat een pup allemaal kan inslikken en er weer uit kan krijgen!

Het bizarste wat ik heb gezien was bij mijn Argentijnse Dog, die toen een kilo of 15 à 20 woog. Die heeft gewoon een hele theedoek uitgepoept! ^^ Ik wist niet eens dat hij hem had ingeslikt, dus het was een behoorlijke verrassing bij de uitgang.

Kijk, als ik had geweten dat hij dat had ingeslikt, had ik me natuurlijk wel zorgen gemaakt, en het was een groot geluk dat het er zonder problemen uitkwam. Maar dat is echt niet te vergelijken met een klein stukje schuim van 1 bij 3 cm.

Je moet echter wel echt oppassen met honden die de neiging hebben om dingen zomaar door te slikken. Dat is gevaarlijk.

Mijn Argentijn was er zo eentje; in het enthousiasme van het spel slikte hij alles in, dus ik koos alleen nog maar spullen uit die hij onmogelijk kon doorslikken.

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 28

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!