Mijn hond heeft een schaap gedood, wat nu?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik schrijf dit bericht in totale paniek: twee dagen geleden heeft mijn malamute een schaap van de buren gedood... Hij was uit huis ontsnapt.

Ik denk dat niemand het heeft gezien, maar dit is niet de eerste keer dat hij is ontsnapt, ook al heb ik de omheining al talloze keren verstevigd.

Allereerst ben ik er kapot van door wat hij heeft gedaan, vooral omdat ik vegetariër ben en dieren heel veel voor me betekenen. Dat arme schaap had hier niet om gevraagd... Maar wat gedaan is, is gedaan en ik kan de tijd niet terugdraaien.

Wat mijn hond betreft: hoewel hij mijn eigen dieren nooit heeft aangevallen, ben ik er nu van overtuigd dat hij hiertoe in staat is. Ik laat hem nooit meer zonder toezicht alleen, dat is echt uitgesloten.

Maar dat is niet de reden dat ik hier post. Ik wil informatie over de wet en de mogelijke gevolgen voor mij. Ten eerste heb ik geen aansprakelijkheidsverzekering voor deze hond. Ik wilde die volgende maand afsluiten, maar op dit moment is hij dus niet verzekerd. Hoewel ik niet denk dat iemand hem heeft gezien, ben ik bang dat mensen kunnen zeggen dat ze hem al vaker hebben zien rondlopen. We wonen op het platteland en ik weet dat hij wel eens rondzwierf als hij ontsnapte... Het was nu wel zeker drie maanden geleden dat hij voor het laatst was weggegaan.

Ik ben radeloos en weet niet wat er kan gebeuren. Is het mogelijk dat hij wordt veroordeeld op basis van alleen vermoedens? Wat kunnen de gevolgen voor mij zijn? Ik hoop dat iemand me hier meer duidelijkheid over kan geven.

Ik ben student, ik werk niet en ik woon nog bij mijn ouders.

Alvast bedankt...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

behalve als het weer terugkomt, wat heel goed mogelijk is ...

Vertaald Frans
    Gsd_lover
    Gsd_lover Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Honden, en dan vooral de oertypes zoals de malamute, hebben nog een heel sterk jachtinstinct. Het komt dan ook wel vaker voor dat ze vee of kleine dieren aanvallen.

Dat is vervelend maar wel natuurlijk voor ze, helaas. Daarom moet je ook echt alert blijven :/

Wat betreft juridische stappen heb ik geen flauw idee, maar wat zeker is, is dat je niet wordt veroordeeld zonder hard bewijs.

Met een beetje geluk krijgt een zwerfhond de schuld, wordt er niet verder gezocht en heb je verder geen problemen. Dat hoop ik tenminste voor je.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!