Hoi, ik heb twee spaniëls in huis.
De eerste is heel angstig en gaat niet echt ver weg als we niet vlakbij haar zijn.
Maar de tweede is totaal onhandelbaar als ze tussen onze benen door glipt zodra de deur opengaat.
Vandaag heeft ze me dit al drie keer geflikt. Ik weet dat de reden is dat er vaak katten door onze tuin lopen en zij die dan opspoort omdat ze een hekel aan katten heeft, maar vandaag rende ze zelfs helemaal tot aan de weg (ik woon aan een groot binnenplein waar we geen hek kunnen plaatsen bij de ingang vanwege de winkel die naast mijn huis op het plein zit...).
Ik maak me echt zorgen, want ze luistert voor geen meter en komt totaal niet als ik haar roep. Ik heb vooral het idee dat ze het grappig vindt als ik achter haar aan ren en tegen haar schreeuw dat ze terug moet komen, want elke keer komt ze even naar me toe om er vervolgens weer vandoor te gaan in een andere richting...
Drie keer op één dag is echt heel veel, zeker omdat ik het zelf (voorlopig) nog wel onder controle krijg als ik erbij ben, maar de andere huisgenoten (vooral mijn moeder) zijn gewoon niet in staat om haar te pakken te krijgen.
Als jullie oplossingen hebben, hoor ik het heel graag!