Mijn hond glipt naar buiten als de deur opengaat, wat kan ik doen?

J
Jurmnt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb twee spaniëls in huis.

De eerste is heel angstig en gaat niet echt ver weg als we niet vlakbij haar zijn.

Maar de tweede is totaal onhandelbaar als ze tussen onze benen door glipt zodra de deur opengaat.

Vandaag heeft ze me dit al drie keer geflikt. Ik weet dat de reden is dat er vaak katten door onze tuin lopen en zij die dan opspoort omdat ze een hekel aan katten heeft, maar vandaag rende ze zelfs helemaal tot aan de weg (ik woon aan een groot binnenplein waar we geen hek kunnen plaatsen bij de ingang vanwege de winkel die naast mijn huis op het plein zit...).

Ik maak me echt zorgen, want ze luistert voor geen meter en komt totaal niet als ik haar roep. Ik heb vooral het idee dat ze het grappig vindt als ik achter haar aan ren en tegen haar schreeuw dat ze terug moet komen, want elke keer komt ze even naar me toe om er vervolgens weer vandoor te gaan in een andere richting...

Drie keer op één dag is echt heel veel, zeker omdat ik het zelf (voorlopig) nog wel onder controle krijg als ik erbij ben, maar de andere huisgenoten (vooral mijn moeder) zijn gewoon niet in staat om haar te pakken te krijgen.

Als jullie oplossingen hebben, hoor ik het heel graag!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • J
    Rapporteren

Nou ja, ze zitten gewoon aan de lijn als we ze uitlaten --'

Maar ik moet toch gewoon via de voordeur naar binnen en naar buiten kunnen... Ik ga ze echt niet de hele dag vastleggen of in een kamertje opsluiten, ze hebben het hele huis tot hun beschikking...

Naïa glipt steeds tussen je benen door als we naar binnen of naar buiten gaan...

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik snap het niet, zitten ze niet aan de riem? Mijn twee honden zitten al aan de riem voordat ik de deur opendoe en we de gang op gaan.

Vertaald Frans
    J
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie! 😌 Als dat uitschuifbare hekje niet hoog genoeg is, springt ze er zo overheen, en we moeten zelf natuurlijk ook nog de deur open kunnen doen en naar binnen kunnen...

En ze is zo ontzettend snel afgeleid, als ze ook maar een vlieg ziet ben ik haar aandacht al direct kwijt... Ik ga op hondentraining, en probeer haar tot die tijd alvast 'blijf' te leren, maar met haar instincten en die haat tegen katten weet ik niet of ik dat onder controle ga krijgen 😭

Vertaald Frans
    J
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie! 😌 Als dat uitschuifbare hekje niet hoog genoeg is, springt ze er zo overheen, en we moeten zelf natuurlijk ook nog de deur open kunnen doen en naar binnen kunnen...

En ze is zo ontzettend snel afgeleid, als ze ook maar een vlieg ziet ben ik haar aandacht al direct kwijt... Ik ga op hondentraining, en probeer haar tot die tijd alvast 'blijf' te leren, maar met haar instincten en die haat tegen katten weet ik niet of ik dat onder controle ga krijgen 😭

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zet een uitschuifbaar hekje voor de deur zodat ze er niet tussendoor kan glippen. Leer haar daarnaast om te wachten voordat ze naar buiten mag. Je zult er wel consequent mee aan de slag moeten, maar uiteindelijk werpt dat z’n vruchten af ^^

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!