Mijn hond doet haar behoefte binnen terwijl we net buiten zijn geweest, wat nu?

J
Jurmnt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik schrijf dit omdat ik even met mijn handen in het haar zit,

Naïa is anderhalf jaar oud en ze is nog steeds maar af en toe zindelijk.

Het gaat vaak zo: ze begint rondjes te draaien, dus ik laat haar uit. Soms wel 2 of 3 keer achter elkaar voor een paar minuten, maar ze doet niets. En zodra ze weer binnen is, doet ze het alsnog.

Of zelfs als ik haar spontaan mee naar buiten neem, presteert ze het om 5 minuten later binnen haar behoefte te doen.

Het probleem is dat ze periodes heeft waarin ze zindelijk is, maar op andere momenten weer totaal niet (ik denk dat mijn moeder mijn training verpest omdat ze zich niet aan mijn regels houdt als ik er niet ben).

Het gaat vooral om het poepen, want plassen doet ze meestal wel buiten. Behalve als we haar niet als eerste uitlaten (ik heb nog een andere hond), dan doet ze het binnen (bijvoorbeeld bij het opstaan of als ik thuiskom van werk). Dat is een van de afspraken die ik heb gemaakt, maar die mijn moeder niet nakomt.

Daarnaast zijn we van voer veranderd omdat haar ontlasting nogal dun was. Dat ging even beter, maar nu begint ze weer problemen te krijgen...

Ik heb jullie advies echt nodig!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

16 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Sorry dat ik hierover doorga, maar volgens mij is je hond een Epagneul Breton. Hij is anderhalf jaar oud en zou echt minimaal een uur per dag los moeten kunnen lopen...

Wat je probleem betreft: het kan ook zijn dat hij het niet prettig vindt om zijn behoefte te doen terwijl hij aan de lijn zit, zoals wel meer honden dat hebben als je ze niet loslaat...

Vertaald Frans
    J
    Jurmnt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik kom even bij jullie aankloppen omdat ik het even niet meer weet. Naïa is anderhalf jaar oud en is maar af en toe zindelijk. Het gaat zo: of ze draait rondjes, dus ik laat haar uit, 2-3 keer achter elkaar voor een paar minuten en dan doet ze niks, maar zodra ze weer binnen is doet ze het alsnog. Of zelfs als ik haar spontaan uitlaat, krijgt ze het voor elkaar om 5 minuten later binnen haar behoefte te doen.
    In 2 of 3 minuten doet een hond zijn behoefte echt niet hoor!! Ze moeten langer wandelen of rennen voordat die poep komt. Je MOET deze hond op een normale manier uitlaten, je kunt niet aankomen met 2 of 3 minuten, dat slaat nergens op!

Ik weet dat ik NIET MAAR 2-3 minuten moet wandelen, en volgens mij heb ik ook nergens geschreven dat ik mijn hond maar 2-3 minuten uitlaat! ;)

Ik wandel MEERDERE MINUTEN tijdens de rondjes en ze gaat er meerdere keren per dag uit.

Verder bedankt voor de reacties van de anderen, maar het probleem is vooral dat ze het direct doet zodra we weer binnen zijn, terwijl ik haar buiten echt de tijd geef.

Ik kan wel meer dan 30 minuten met haar wandelen terwijl ze aan het ronddraaien was, dan doet ze niks, en als ik haar dan mee naar binnen neem, ligt het 5 minuten later binnen.

Zou dat alleen door mijn moeder kunnen komen? Want onze andere hond houdt het, afgezien van wat vreugdepies, gewoon op en doet alles buiten...

Vertaald Frans
    J
    Junno Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zoals hierboven al gezegd, je moet op één lijn zitten, anders werkt het niet.

Hé, wat grappig Damathe, ik had precies hetzelfde probleem met mijn vriend. Mijn hond liet niet echt duidelijk merken wat hij wilde, dus mijn vriend had het niet altijd door als hij naar buiten moest. In het begin hadden we dus nogal wat ongelukjes, maar inmiddels heeft mijn hond zich aangepast: als mijn vriend er is, krabt hij aan de deur en blijft hij daar wachten. ^^

Als jullie het eens kunnen worden over de aanpak, dan lost dat het probleem vast wel op.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik kom even bij jullie omdat ik het een beetje aan het opgeven ben. Naïa is anderhalf en is eigenlijk maar af en toe zindelijk.

Het gaat zo: ze draait rondjes, dus ik laat haar uit, wel 2 of 3 keer achter elkaar voor een paar minuten,

en dan doet ze niks, maar zodra ze weer binnen is doet ze het wel. Of zelfs als ik haar gewoon even mee naar buiten neem, krijgt ze het voor elkaar om 5 minuten later binnen haar behoefte te doen.

In twee of drie minuten doet een hond zijn behoefte echt niet hoor!! Ze moeten langer wandelen of rennen voordat de poep komt.

Je MOET die hond gewoon normaal uitlaten, met 2 of 3 minuutjes kom je er niet, dat slaat nergens op!

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

+1 eens met Beaujabote.

Ik had in het begin hetzelfde probleem toen ik samen met mijn man mijn hond adopteerde. Hij had niet echt in de gaten wanneer ze naar buiten moest, dus plaste ze in huis.

Nu laat hij haar uit als ik aan het werk ben en we hebben geen problemen meer. Onze kleine heeft een manier gevonden om hem te vertellen dat ze moet gaan: ze kijkt je recht in je ogen aan en begint te piepen. 😁

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het is net als bij de opvoeding van een kind: als de twee ouders niet op dezelfde golflengte zitten🙄 Als ze bij jou wel zindelijk is, maar niet bij je moeder omdat zij jouw aanwijzingen niet opvolgt, dan zul je je moeder moeten gaan "opvoeden"👌. Je hond krijgt nu geen duidelijke regels, dus het is logisch dat ze niet meer weet of ze haar behoefte nu binnen of buiten moet doen. Het arme beestje kan er niks aan doen – je moet echt even goed met je moeder om de tafel gaan zitten.

Vertaald Frans
  • 16 reacties van 16

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!