Mijn hond blaft naar kinderen...

L
Louisiamichel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hond van 1 jaar is van de ene op de andere dag begonnen met blaffen naar kinderen tijdens het wandelen.

Hij negeerde ze altijd volkomen... Sinds een paar dagen blaft hij ineens naar ze, zonder dat ik weet waarom. Hij negeert verder iedereen: fietsers, mensen die ergens zitten, alles, zelfs andere honden. Behalve kinderen dus...

Het is een spelblaf, maar het kan natuurlijk wel afschrikken, vooral bij kinderen.

Het lukt me wel om zijn aandacht te trekken met een stok als er een kind in de buurt is, maar ik denk niet dat dat echt de oplossing is... Wat kan ik doen?

Ik zie het niet zo zitten om mijn hond aan de lijn te houden in het park, terwijl hij altijd gewend is geweest om los te lopen. Het is een heel brave hond die heel goed luistert en direct terugkomt als ik hem roep.

Ik heb jullie hulp nodig, asjeblieft. Bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik zou het afraden om te "proberen" kinderen met hem te laten spelen zolang hij blaft.

Of hij is overenthousiast of gefrustreerd, en in dat geval kan hij een kind omverlopen of bang maken, terwijl de eerste reflex van een kind vaak is om weg te rennen.

Of hij is juist bang.

Beide situaties kunnen gevaarlijk zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Afhankelijk van het ras is het misschien gewoon frustratie.

Heb je al eens geprobeerd om kinderen te vragen om met hem te spelen?

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, roep je hem gewoon even terug zodra je een kind ziet en houd je hem rustig op zijn plek terwijl het kind passeert. Beloon hem omdat hij het kind negeert met je gebruikelijke woorden, of zorg dat hij alleen naar jou kijkt tot het kind voorbij is; beloon hem zodra je merkt dat hij zich ontspant. Afhankelijk van het ras zal hij sneller of minder snel begrijpen welk gedrag je precies van hem verwacht.

Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!