Mechelse herder of rottweiler

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi beste Wamiz-leden, ik twijfel tussen een Mechelaar en een rottweiler, help me alsjeblieft kiezen! Ik hoor graag wat jullie eigen ervaringen zijn. Ik ben iemand die van sport houdt en ik wil graag een hond die echt top getraind is: pakwerk, agility, gehoorzaamheid, enz. Voor de duidelijkheid: ik heb absoluut geen kwade bedoelingen met mensen, maar ik hou gewoon meer van sterke honden dan van kleine hondjes. Ik hou van honden die willen werken en niet de hele dag liggen te maffen. Toen ik jonger was, liet ik de Mechelse herder van een vriend wel eens uit en ik was echt gefascineerd door hoe mooi ze was en haar indrukwekkende uitstraling, maar qua gehoorzaamheid was het niks. Nu zie ik in de buurt een baasje met een rottweiler die supersterk en gehoorzaam is, ook al ziet hij er best eng uit. Daarom weet ik nu niet welk ras ik moet kiezen. Ik zoek geen hond om puur de wacht te houden maar echt als huisdier. Ik weet dat er veel andere rassen zijn, maar ik wil echt met één van deze twee beginnen.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat bedoel je met "top getraind"? Een hond wordt niet kant-en-klaar geleverd. Een puppy plast en poept alles onder, dus je zult maandenlang dag en nacht moeten poetsen terwijl je hem zindelijk maakt. En een puppy moet, net als een volwassen hond, elke dag uitgelaten worden: 's ochtends, 's middags en 's avonds, 7 dagen per week. Je moet er dus elke dag veel tijd in steken, voor minstens 10 jaar lang. Ze worden weleens ziek of raken gewond, dus je moet ook de financiële middelen hebben voor de dierenarts, medicijnen, enz.

Werk je, studeer je, heb je een eigen appartement??

En jij moet het werk doen, niet de hond. Jij moet hem elke dag opvoeden, zonder ophouden, met geduld en door consequent te zijn, zeker bij dit soort honden. De Rottweiler en de Mechelse herder zijn niet geschikt voor eigenaren zonder ervaring.

Trouwens, ik begrijp eigenlijk niet waarom je een hond wilt? Wil je een mooie hond? Wil je een "stoere" hond? Wil je een hond die er "gevaarlijk" uitziet? Waarom eigenlijk?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

“ik wil graag een hond die top getraind is”

Zowel de Mechelaar als de Rottweiler kunnen hartstikke goed getraind worden, maar dat hangt echt af van de training en jouw inzet, en beide rassen vragen daar veel van.

Uiteindelijk hangt je keuze dus niet af van het ras, maar van jouw eigen inzet ^^

Vertaald Frans
    J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Je bericht brengt me nogal in de war: aan de ene kant zeg je dat je niet de intentie hebt om mensen kwaad te doen (gelukkig maar) en aan de andere kant focus je op de Mechelse herder die je top getraind wilt hebben (voor het pakwerk), en vervolgens lijk je vol bewondering voor een supersterke, gehoorzame Rottweiler met een angstaanjagende uitstraling... Dat is toch een beetje tegenstrijdig? Als je gewoon een huisdier wilt, waarom kies je dan niet voor een ander ras?...
    Vertaald Frans
  • 13 reacties van 13

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!