Littekens na sterilisatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Echt enorm bedankt, uit de grond van mijn hart! Ontzettend bedankt voor je reactie! Nog een hele fijne dag gewenst!!
Hoi,
De hechtingen na een sterilisatie blijven meestal zo'n 10 tot 15 dagen zitten. Je hond heeft normaal gesproken de eerste 5 dagen na de ingreep ontstekingsremmers gekregen om de pijn te bestrijden, maar het is heel normaal dat er een lichte reactie bij de wond ontstaat. In dit geval uit die reactie zich in een lichte verdikking. Dat is hoogstwaarschijnlijk wat je hier ziet.
Je hond had haar pleister misschien iets langer kunnen dragen, maar persoonlijk vind ik dat de wond er top uitziet. De hechting is heel netjes en de verdikking is maar minimaal. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken en kun je rustig de controleafspraak afwachten om de hechtingen te laten verwijderen. Je moet er alleen wel op letten dat ze de kap tot die tijd omhoudt en dat ze niet te druk doet.
Hopelijk stelt dit je wat gerust!
Groetjes,
Zachary.
Hoi,
Het litteken ziet er goed uit. Okla had ook een bultje. Dat was een vochtophoping die was ontstaan door een ontsteking omdat ze veel te druk was... ik moest proberen te voorkomen dat ze te wild deed. En dat is vanzelf weer weggetrokken. Maar dat duurde wel een paar weken.
Volgens mij had Tosca ook een klein bultje en is dat vanzelf weggegaan. Het litteken ziet er heel netjes uit. Als je twijfelt, kun je gewoon even de dierenarts bellen; dat hoort bij de nazorg na de operatie.
Ik durf het niet te zeggen, want Génésys had 15 dagen lang een verband om en toen dat eraf mocht, zag het er allemaal heel goed uit.
Ja, als je twijfelt, stuur dan even een foto naar de dierenarts.
Bij mijn dierenarts is de nazorg na een sterilisatie gratis en kun je snel terecht. Als je twijfelt, waarom ga je dan niet even langs de dierenarts?
Het litteken ziet er netjes uit, ik zie het kleine bultje waar je het over hebt. Ik weet niet of het normaal is (het is logisch dat de plek wat ontstoken is) of dat er bloeduitstortingen onder zitten (maak je geen zorgen, mijn hond had dat ook na haar sterilisatie, het is niet erg, alleen gewoon vervelend – ze moet dan echt strikte rust houden), of dat het iets anders is.
Je loopt een maandje achter, toch? 😉
Het litteken ziet er echt heel goed uit
Zolang het niet gaat lekken of er geen grote zachte bult ontstaat, hoef je je geen zorgen te maken
7 reacties van 7
- STAPPENPLAN OM DE MAGISCHE PORTEMONNEE TE KRIJGEN +229 01 55885119
- Gratis liefdesterugkeer. Tel +22951544168