Littekens na sterilisatie

Jessicagc
Jessicagc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, goedemorgen of goedenavond, ik zou heel graag jullie mening willen horen. Ik heb mijn hondje op 26 februari laten steriliseren. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik van mezelf nogal een zenuwpees ben en dat haar litteken me echt bezighoudt: ik zie wat roodheid en een flinke 'bult', maar er lijken geen tekenen van infectie te zijn en het ruikt ook niet... Moet ik me volgens jullie zorgen maken en direct naar de dierenarts gaan, of kan ik wachten tot 5 maart om de hechtingen te laten verwijderen en alles dan te laten controleren? Ik voeg 1 of 2 foto's toe. Alvast echt super bedankt!!

Littekens na sterilisatie

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • Jessicagc
    Jessicagc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, hechtingen na een sterilisatie blijven meestal zo'n 10 tot 15 dagen zitten. Je hond heeft normaal gesproken de eerste 5 dagen na de ingreep ontstekingsremmers gekregen om de pijn tegen te gaan, maar het is heel normaal dat er een lichte reactie bij de wond ontstaat. In dit geval uit die ontsteking zich als een lichte zwelling. Dat is waarschijnlijk wat je hier ziet. Je hond had haar verband misschien iets langer om kunnen houden, maar ik vind persoonlijk dat de wond er prachtig uitziet. De hechting is heel netjes en de zwelling is minimaal. Volgens mij hoef je je nergens zorgen over te maken en kun je rustig de controle-afspraak afwachten om de hechtingen te laten verwijderen. Zorg er alleen wel voor dat ze de kraag tot die tijd omhoudt en dat je hond niet te actief is. Ik hoop dat ik je hiermee heb kunnen geruststellen. Groetjes, Zachary.

Echt enorm bedankt, uit de grond van mijn hart! Ontzettend bedankt voor je reactie! Nog een hele fijne dag gewenst!!

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

De hechtingen na een sterilisatie blijven meestal zo'n 10 tot 15 dagen zitten. Je hond heeft normaal gesproken de eerste 5 dagen na de ingreep ontstekingsremmers gekregen om de pijn te bestrijden, maar het is heel normaal dat er een lichte reactie bij de wond ontstaat. In dit geval uit die reactie zich in een lichte verdikking. Dat is hoogstwaarschijnlijk wat je hier ziet.

Je hond had haar pleister misschien iets langer kunnen dragen, maar persoonlijk vind ik dat de wond er top uitziet. De hechting is heel netjes en de verdikking is maar minimaal. Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken en kun je rustig de controleafspraak afwachten om de hechtingen te laten verwijderen. Je moet er alleen wel op letten dat ze de kap tot die tijd omhoudt en dat ze niet te druk doet.

Hopelijk stelt dit je wat gerust!

Groetjes,

Zachary.

Vertaald Frans
    Celine45
    Celine45 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het litteken ziet er goed uit. Okla had ook een bultje. Dat was een vochtophoping die was ontstaan door een ontsteking omdat ze veel te druk was... ik moest proberen te voorkomen dat ze te wild deed. En dat is vanzelf weer weggetrokken. Maar dat duurde wel een paar weken.

Vertaald Frans
    Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij had Tosca ook een klein bultje en is dat vanzelf weggegaan. Het litteken ziet er heel netjes uit. Als je twijfelt, kun je gewoon even de dierenarts bellen; dat hoort bij de nazorg na de operatie.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik durf het niet te zeggen, want Génésys had 15 dagen lang een verband om en toen dat eraf mocht, zag het er allemaal heel goed uit.

Ja, als je twijfelt, stuur dan even een foto naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bij mijn dierenarts is de nazorg na een sterilisatie gratis en kun je snel terecht. Als je twijfelt, waarom ga je dan niet even langs de dierenarts?

Het litteken ziet er netjes uit, ik zie het kleine bultje waar je het over hebt. Ik weet niet of het normaal is (het is logisch dat de plek wat ontstoken is) of dat er bloeduitstortingen onder zitten (maak je geen zorgen, mijn hond had dat ook na haar sterilisatie, het is niet erg, alleen gewoon vervelend – ze moet dan echt strikte rust houden), of dat het iets anders is.

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je loopt een maandje achter, toch? 😉

Het litteken ziet er echt heel goed uit

Zolang het niet gaat lekken of er geen grote zachte bult ontstaat, hoef je je geen zorgen te maken

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!