Lange autorit met de hond

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik ga over 2 weken op vakantie naar Bretagne: een rit van 900 km en zo'n 10-12 uur (inclusief stops).

Ilove is dan 5 weken bij ons en is de auto al wel gewend, al hebben we tot nu toe geen ritten van meer dan 40 km gemaakt...

Ik weet dat een bench het beste is, maar ik heb echt geen ruimte om die in de auto te zetten, of ik moet mijn zoon op het dak binden! :) Ze zijn gewend om naast elkaar te zitten tijdens het rijden en mijn hond is vrij rustig, maar voor zo'n lange tijd begin ik me toch wat af te vragen...

Zijn er onmisbare dingen die ik moet regelen om de reis zo goed mogelijk te laten verlopen? Ik stop sowieso elke 2 uur voor de plaspauzes en om iedereen wat te drinken te geven...

Bedankt voor jullie tips :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Mijn dochter heeft van die speciale blauwe ventilatortjes voor honden die ze tijdens de reis aan de bench hangt, maar helaas werken die niet de hele rit door, zeker niet als de reis lang duurt. Ze stopt regelmatig en als het bij vertrek al erg warm is, laat ze de ramen open. Indien mogelijk vertrekt ze 's ochtends heel vroeg of juist heel laat 's avonds om de felste zon te vermijden. Je hebt ook koelmatten of koeldekens die je in de bench kunt leggen of over de hond heen kunt leggen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor al jullie reacties,

Bretagne, ik ben er echt gek op en kom er heel vaak, het is daar gewoon magisch *****! ;)

Mijn hond kan heel slecht tegen de hitte, hij krijgt het de laatste dagen meteen benauwd zodra we naar buiten gaan: snelle ademhaling, kortademigheid, enz... Denken jullie dat het een goed idee is om hem bij elke stop even nat te maken? Ik heb wel airco, maar voor de zekerheid...

Ik zat te denken aan wegwerp-onderleggers, dat is ideaal, en ik ga ook even kijken naar zo'n hondenveiligheidsgordel.

Heel erg bedankt!

Vertaald Frans
    P'titefleur
    P'titefleur Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Doe hem een veiligheidsharnas voor in de auto om...

Laat hem elke twee à drie uur even de pootjes strekken...

Geef hem regelmatig wat water.

Pas goed op als je de autodeur opendoet... sommige honden schieten er razendsnel uit.

Doe de riem alvast om terwijl hij nog vastzit aan het veiligheidsharnas.

Die vochtige doekjes zijn inderdaad erg handig...

Je kunt ook grote wegwerponderleggers kopen voor op de achterbank.

Vraag je dierenarts even over het voeren voor vertrek... de ene hond kan daar prima tegen, de andere totaal niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oh ja, vochtige doekjes zijn echt superhandig voor op reis!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, het is inderdaad beter om een tuigje voor in de auto te hebben... Neem in ieder geval twee dekens mee voor het geval hij moet overgeven in de auto... Je kunt je dierenarts om wat tabletjes tegen de misselijkheid vragen als je bang bent dat hij wagenziek wordt... Ze worden er niet suf van, dus je hond krijgt alles mee van de reis... Je moet hem minstens 2 uur voor vertrek te eten geven, want als je dat niet doet, kan hij juist misselijk worden omdat zijn maag te leeg is... Om de 2 uur stoppen is ideaal, maar omdat het nog een puppy is en er nog wel eens een ongelukje kan gebeuren, raad ik je aan om ook na elk slaapje even te stoppen!!! Natuurlijk je hond goed laten drinken bij elke stop!!! Speeltje en een botje mee voor onderweg...

Goede reis!!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah, ik zit nu in Bretagne ^^ :)

Mijn honden reizen in de auto allemaal met een hondengordel (zo'n musketonhaak die je aan de honden vastklikt en de andere kant in de gordelhouder). Ik gebruik zelf trouwens wel een tuigje, want ik ben veel te bang dat een halsband ze pijn doet als ik plotseling moet remmen.

Op de ochtend van vertrek (bij mij was het van Bretagne naar de regio PACA, dus zo'n twaalf uur rijden ^^) krijgen ze 's ochtends geen eten (anders gaan ze overgeven). Drinken doen ze wel en ze geven het zelf aan als ze moeten plassen (al stop ik sowieso vaak genoeg om zeker te zijn ^^). Dat is het zo'n beetje!

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt trouwens een soort hondengordel kopen! Want eigenlijk mag je hond niet 'los' in de auto zitten, maar met zo'n speciale gordel is dat niet meer het geval. Je hond kan dan gewoon naast je zoon zitten en de politie kan je dan niks maken!!!!

Vertaald Frans
    Elisa_journalistewamiz
    Elisa_journalistewamiz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je kunt even een kijkje nemen bij dit artikel: http://wamiz.com/chiens/guide/voyager-avec-son-chien-en-voiture-0364.html

De laatste keer dat ik een lange autorit maakte met mijn hond (8 uur inclusief stops), was ze de dag ervoor helaas hartstikke ziek: ze bleef maar overgeven en had diarree die niet ophield. Ik maakte me dus echt zorgen om met haar de auto in te moeten gaan. Een apotheker raadde me aan om haar kamille te geven, en inderdaad, de reis ging echt gesmeerd! De kamille hielp haar goed om tot rust te komen (want het is een nogal drukke hond) en ze heeft helemaal niet meer overgegeven.

Er zijn ook andere natuurlijke middeltjes die je hond kunnen helpen om te ontspannen tijdens de rit, maar ik raad je in ieder geval aan om hem goed moe te maken voordat je vertrekt.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Geen probleem, zolang je maar elke 2 uur stopt om te drinken.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Zes uur rijden met een pup, dus ik raad je dit aan. Dit is wat ik zelf gebruik, maar het probleem is dan wel waar je je zoon moet laten lol

Nee serieus, denk eraan dat je haar vaak genoeg laat drinken. Geef haar de dag van tevoren vooral geen eten als je je bekleding schoon wilt houden, en ga voor de rit een flink eind wandelen met je moppie zodat ze goed moe is.
    Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!