La Vache qui rit?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal

Ik vroeg me gewoon af of je dit af en toe als snackje mag geven? Natuurlijk kan ik het zelf wel even googelen, maar ik vind het leuker om hier naar jullie meningen te vragen...

Die van mij heeft een gevoelige maag, dus ik ben nogal paranoïde, en omdat het ook nog eens verse, koude kaas is... Ik vroeg het me gewoon af 😅

Alvast bedankt! En als jullie nog andere ideeën hebben, hoor ik het graag.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

45 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor Amie des Boxers

Dat is Ortis Beneflora bij de apotheek, voor jou en je viervoeter...

En daarna biologische blonde psyllium als kuur...

👌

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ADB, wacht je echt tot de vrije dag van je man om te bespreken of je je hond een half bakje yoghurt mag geven? Wat zijn jullie eigenlijk schattig 😁

We nemen gewoon de tijd om te overleggen en het met elkaar eens te worden. Als het om Orphée gaat, zijn we heel precies! 😁 Het klinkt misschien stom voor een half bakje yoghurt, maar het gaat vooral om het principe 😅 we kunnen het maar beter eens zijn...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nu ik erover nadenk, wil ik het eten eigenlijk liever met haar delen. Ik moet alleen nog wel iets vinden waar mijn maag ook tegen kan; La Vache qui rit of zuivelspread gaat bij mij waarschijnlijk niet goed vallen, ik heb zelf ook een veel te gevoelige maag!

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voor Gandy geldt ook: te veel kaas = oppassen bij de uitgang! :p

Maar over het algemeen gaat het wel hoor. :)

Vroeger was ik best wel streng wat betreft het laten proeven en delen met Gandy. Ik was eigenlijk een beetje bang voor de slechte gewoontes die hij daardoor zou krijgen, vooral als anderen (leve de familie! :'D) er maar wat op los zouden voeren...

Uiteindelijk laat ik hem nu af en toe, en zelfs steeds vaker, dingen proeven. Het is echt grappig om zijn reactie te zien... Al verandert zijn blik bij losse stukjes fruit of groente nooit: puur hoogverraad! XD

En soms, als ik 's avonds een geiten- of schapenyoghurt eet, mag hij het bakje uitlikken, dat vindt hij heerlijk. ^^

Kortom, La Vache qui rit is op zich geen probleem ADB, probeer het gewoon uit. Je ziet vanzelf wel of het eindigt in een stinkkont of in een nieuw verwenritueel voor Orphée. ;)

(of allebei! X'D)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als het je geruststelt: mijn hond blijft gewoon van onze picknick af, zelfs als we op de grond eten (gebeurt weleens tijdens het wandelen ^^).

Ze bedelt niet aan tafel, simpelweg omdat ze daar nog nooit wat te eten heeft gekregen!

Dingen delen met je hond betekent niet dat je niet gewoon de regels kunt hanteren die jij wilt.

Vertaald Frans
    Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Zodra ik er eentje aan delta in een kong geef, is ze meteen aan de dunne! :) probeer iets anders als ze een gevoelig buikje heeft.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Maar even zonder gekheid, je huisdier dingen laten proeven is niet alleen schattig, het hoort ook gewoon bij het leven.

Ik bedoel... wie wil er nou doodgaan zonder ooit te weten hoe pizza smaakt?

Ik in ieder geval niet!

Smaak is ook een zintuig dat geprikkeld wil worden :-)

Trouwens, mijn hond heeft echt niet op mij gewacht om eens van een karkas te vreten, of van wat lekkere rijpe frambozen en een vijg... de hond bestond immers al lang voordat er hondenbrokken waren.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ADB, wacht je serieus tot de vrije dag van je man om te overleggen of je je hond een halve yoghurt mag geven?

Eigenlijk zijn júllie gewoon schattig 😁

Vertaald Frans
    Bobkat
    Bobkat Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik heb nooit problemen gehad met La Vache qui rit. Ik gebruikte het altijd om haar Kong mee dicht te smeren; ik deed er dan stukjes gedroogd vlees of snoepjes in en smeerde de opening dicht met de smeerkaas. Dan moest ze eerst alles eruit likken voordat de rest eruit kon vallen.

Zodra ze ziet dat ik die kaas tevoorschijn haal, volgt ze me overal. Ze maakt me echt aan het lachen als ze het eet; volgens mij plet ze het met haar tong tegen haar gehemelte, ze is echt aan het genieten. Ze likt mijn vingers af en op het einde zelfs het papiertje.

Verder laat ik mijn hond van alles wel een beetje proeven. Zolang het geen grote hoeveelheden zijn, kan dat prima.

Ik eet vaak aan de salontafel en tegen het einde bewaar ik altijd een paar stukjes voor haar. Dat weet ze maar al te goed, want op dat moment is ze super alert.

Ik vind dat idee van samen delen juist wel mooi, mij stoort het niet. En ze bedelt gelukkig niet op een opdringerige manier aan tafel als we bij familie of vrienden zijn.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Precies dat is het, Orphée krijgt haar snoepjes en daar is ze echt blij mee, maar ik zat te denken aan wat meer samen delen...

Een vriendin van me heeft elke avond een ritueel met haar Yorkie: ze eet een bakje yoghurt en geeft daarna de helft aan haar hondje (nou ja, dan eet ze zelf dus maar een halve yoghurt lol), maar ik vond dat zo... schattig 😍

Ik heb het er met m'n man over gehad en die zei alleen maar "mwah, ik weet het niet hoor" 😂😂, ik moet hem nog maar eens even toespreken op z'n vrije dag 😈

Maar het is toch gewoon lief? Dat samen delen! Het is niet alsof ik haar uitnodig om van onze eigen borden mee te eten. Ik vind dat het ook een vorm van opvoeding is, die band die je zo opbouwt!

Neem nou het voorbeeld van een dakloze die z'n broodje deelt (euh, dat heb ik in een film gezien)...

Ik ben m'n argumenten alvast aan het verzamelen.

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 45

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer