Knabbelen met de voortandjes.

D
Dianodhr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Ik kom vandaag bij jullie met een beetje een aparte vraag.

Ik wil graag een gedrag van mijn hond begrijpen waar ik echt geen idee van heb hoe ik het moet interpreteren!

De laatste tijd stopt mijn kleine Loulou niet met zachtjes in mijn armen of handen te knabbelen met zijn voortandjes (eigenlijk overal wel) als we aan het knuffelen zijn.

Het lijkt totaal niet op het bijten van een pup, maar meer alsof hij met het puntje van zijn tanden krabt of alsof hij naar 'vlooien' zoekt.

Ik moet er elke keer om lachen (en soms doet het ook wel een beetje pijn 😅), maar ik weet echt niet of ik het moet zien als gewoon knabbelen, als een 'ga weg, je irriteert me' of iets anders!

Bedankt allemaal :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • sarahtattouille
    Sarahtattouille Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn border collie teefje doet precies hetzelfde en ze is 7 maanden oud... 

Ze is heel zachtaardig en superlief, en er is me verteld dat ze dit doet om haar genegenheid te tonen! En ze zit zo vol liefde dat ik daar ook echt niet aan twijfel.

Ik kalmeer haar wel als het wat te dol wordt, maar ik denk dat het gewoon een manier is om haar liefde te laten zien 🥰

Vertaald Frans
    S
    Sofga Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hoeft alleen maar even op internet te zoeken.

Die van mij doet dat ook tijdens het ochtendknuffelen; hij knabbelt dan aan mijn dekbed en daarna doet hij het op mijn onderarmen, altijd tijdens het knuffelen. Op die manier laat hij zien hoeveel vertrouwen hij in je heeft en hoeveel hij van je houdt. Gewoon pure liefde 😍🙂

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn hond van 10 maanden doet dit ook tijdens onze knuffelmomentjes. Het is een manier om voor je te zorgen, om je te verzorgen zoals ze dat bij zichzelf doet of zelfs bij de kittens die we hebben. En het is echt super schattig! Zolang ze niet echt knijpt, laat ik haar haar gang gaan. Ze heeft me maar één keer geknepen en omdat ze 'Auw' kent, was één keer 'Auw' genoeg zodat ze zich aanpaste en niet meer kneep (zo leerde ze haar kracht beter te beheersen, want ik wist natuurlijk dat het niet expres was).

Vertaald Frans
    Loulou345
    Loulou345 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, mijn hond doet precies hetzelfde... maar dan vooral bij zichzelf. Volgens mij is het heel normaal, en ik moet eerlijk zeggen dat ik haar ook nooit heb tegengehouden.
    Vertaald Frans
    M
    Marine22 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Misschien een puppydingetje dat in de puberteit weer de kop opsteekt... maar wel iets om te corrigeren

Mijn persoonlijke methode: 1) ik buig het happen om naar een speeltje 2) als dat niet werkt, sta ik op, negeer ik hem 30 seconden en kom ik daarna weer terug

En dit blijf ik herhalen totdat het happen stopt

Vertaald Frans
    Leeleebijou
    Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Volgens mij is hij je gewoon aan het verzorgen :) hij haalt de vlooien bij je weg...

Vertaald Frans
    D
    Dianodhr Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hij is bijna 9 maanden oud, en hiervoor deed hij dat niet toen hij jonger was.

En het is echt alleen tijdens de knuffelmomentjes, niet tijdens het spelen of de rest.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!