Jack Russell kruising stafford

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal.

Ik wens jullie alvast fijne feestdagen.

Ik heb jullie advies even nodig.

Een vriendin wil me haar puppy geven omdat ze geen tijd heeft om ervoor te zorgen (ze heeft hem gekregen van haar zussen). Het is een Jack Russell kruising stafford, qua karakter weet ik er niet veel van.

We wonen in een appartement en we hebben een baby van een jaar oud.

Denken jullie dat dit problemen gaat opleveren?!

Ik denk er veel over na, want ik wil hem niet in huis nemen als ik niet zeker van mijn zaak ben. Eigenlijk wilde ik eerst voor een bulldog gaan, dus dat is wel even wat anders.

Alvast bedankt voor jullie advies.

Fijne dag nog.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • L
    Lievreinterieur6479 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik weet niet of je hem nog hebt, maar hij was van mij. Mijn familie heeft hem weggedaan toen ik naar Spanje was. Toen ik terugkwam was hij er niet meer en ik had geen enkel contact of een manier om te weten waar hij was. Op deze foto was hij al 2 jaar oud, een kruising van een Jack Russell die zelf weer een kruising was met een Amerikaanse Stafford. Hij kwam uit een nestje van mijn eigen twee honden, ik heb hem geboren zien worden en ik mis hem ontzettend. Sinds hem is het voor mij onmogelijk om een nieuwe hond te nemen. Zou je me alsjeblieft alleen kunnen laten weten of het goed met hem gaat? Alvast bedankt en een fijne dag. Clément Hanzé

Vertaald Frans
    L
    Lievreinterieur6479 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, heb je toevallig nog nieuws over deze hond? Ik zou hem heel graag willen adopteren of wat dan ook. Als je me een privéberichtje zou kunnen sturen of op dit bericht zou willen reageren, zou dat echt super zijn. Dan leg ik je alles in detail uit. Groetjes en nog een fijne dag!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik wilde graag jullie mening vragen. Iemand doet een hond van 1 jaar weg, maar ze is niet gechipt, dus er is geen enkel bewijs van het ras. Ze zegt dat het een Stafford-kruising Jack Russell is 🤔 Ik heb geen vergunning voor de verschillende categorieën, dus ik hoor graag wat jullie denken. Hier is een foto van de hond. Groetjes

Elke hond moet verplicht gechipt zijn bij verkoop of overdracht. Dat is de plicht van degene die de hond wegdoet.

Daarnaast is het, als je de foto van dit meisje ziet, lastig om te zeggen of ze wel of niet in een bepaalde categorie valt. Alleen een officiële veterinaire keuring kan bepalen of ze zo geclassificeerd wordt.

Niets houdt je tegen om haar te adopteren, maar houd er rekening mee dat als ze in categorie 1 valt, je kosten zult moeten maken om aan de wet te voldoen (ze moet sowieso gechipt zijn...). Denk aan een hondenbewijs, een keuring, een speciale verzekering, tetanusvaccinaties... En dan heb je nog de regels zoals aangifte bij de gemeente, verplichte sterilisatie, en de aanlijn- en muilkorfplicht in het openbaar... Denk er niet te licht over!

Vertaald Frans
    Sabrina_stéphane
    Sabrina_stéphane Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ik wilde even jullie mening vragen. Iemand biedt een hond van 1 jaar aan, maar ze is niet gechipt, dus er is geen echt bewijs van het ras. Volgens de eigenaar is het een kruising tussen een Staffie en een Jack Russell 🤔. Ik heb geen vergunning voor de officiële categorieën (voor risicohonden), dus ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Ik voeg een foto van de hond toe. Groetjes!

Vertaald Frans
    Sabrina_stéphane
    Sabrina_stéphane Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, ik wilde even jullie mening vragen. Iemand biedt een hond van 1 jaar aan, maar ze is niet gechipt, dus er is geen enkel bewijs van het ras. De eigenaar zegt dat het een kruising is tussen een Staff en een Jack Russell 🤔 Ik heb geen vergunning voor die categorieën, dus ik hoor graag wat jullie ervan vinden. Hier is een foto van de hond. Groetjes

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik ben het helemaal eens met de overbevolking in de asiels! En vooral dat de meeste pitbulls die in de opvang terechtkomen worden ingeslapen... :'(

Maar zolang de rasbeoordeling niet is uitgevoerd, wordt de hond niet als categorie 1 beschouwd! Want wat er in het paspoort staat, heeft geen enkele waarde!!

Vertaald Frans
    Canima38
    Canima38 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, maar een raskeuring is pas mogelijk vanaf een bepaalde leeftijd. Dus tot die tijd is wat er op de papieren staat leidend.

Hoe dan ook, het is behoorlijk onverantwoord om een nestje te fokken met deze twee rassen... We hebben al meer dan genoeg honden in de asiels :(

Bovendien, als de Staff (vader of moeder) geen stamboom heeft, had de hond gesteriliseerd of gecastreerd moeten zijn. Het is dan dus verboden om ermee te fokken.

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je hond hoeft niet per se in categorie 1 te vallen! Daarvoor moet je hem eerst laten keuren! Want behalve het paspoort van de hond is er niets dat bewijst of het een pitbull is of niet!!

Even ter herinnering: in Frankrijk is de term 'pitbull' geen officieel ras, maar een omschrijving van de lichaamsbouw (morfologie)!!!

Vertaald Frans
    Canima38
    Canima38 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Let op: als er op de papieren van de pups "Jack Russell kruising Staff" staat (of Jack Russell x Staff, dat is hetzelfde), dan vallen ze onder categorie 1... Deze pups mogen dus niet verkocht worden (of worden overgedragen, zelfs niet als het gratis is).

Wat verboden is:

- Verbod op aankoop, verkoop, schenking, import en het meenemen naar Frankrijk. Iemand die vóór de invoering van de regels voor gevaarlijke honden in 2010 een 'aanvalshond' heeft aangeschaft, moet een houdersvergunning hebben. Als de hond jonger is dan 8 maanden, wordt er een tijdelijke vergunning afgegeven.

- Verbod op toegang tot het openbaar vervoer, openbare plaatsen en gebouwen die toegankelijk zijn voor het publiek, behalve de openbare weg zelf.

- Verbod om in de gemeenschappelijke ruimtes van appartementencomplexen te verblijven.

Wat verplicht is:

- Verplichte sterilisatie of castratie voor zowel reuen als teven, aan te tonen met een verklaring van de dierenarts.

- De hond moet gemuilkorfd en aangelijnd zijn door een volwassene op de openbare weg en in de gemeenschappelijke ruimtes van appartementencomplexen.

- Je bent verplicht een identificatiebewijs te hebben dat is afgegeven door de Franse kennelclub (SCC) of de organisatie I-CAD.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Denk je dat je wel genoeg tijd hebt voor de opvoeding van deze pup?

De kans is groot dat het qua energie een echte stuiterbal is, je moet het wel kunnen bijbenen!

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!