Hoi Kainate 🙂
Bedankt
"Als ik ervoor kies om mijn honden vooral BARF te geven, is dat vanuit de gedachte om het 'zelf te doen' (zowel voor mijzelf als voor mijn honden: ik kook liever dan dat ik alles kant-en-klaar koop, want ik heb weinig vertrouwen in de voedingsindustrie). Het is het enige dieet dat ik heb gevonden dat relatief makkelijk toe te passen is, waarbij je geen extra vitamine- en calciumsupplementen hoeft toe te voegen (alle menu's voor 'zelfgekookte maaltijden' die ik vond hadden zo'n supplement nodig, wat niet paste bij mijn wens om het echt 'zelf te doen') en waar al de nodige ervaring mee is opgedaan (er zijn inmiddels steeds meer mensen die hun hond hun hele leven BARF hebben gegeven en dat kunnen bevestigen). Mijn ervaringen zijn tot nu toe alleen maar positief, dus ik ben erbij gebleven, ook al geef ik zonder problemen af en toe nog wel eens wat brokken, granen, etc."
"Ik ben ervan overtuigd dat veel honden hun leven lang het stempel 'gevoelige spijsvertering' krijgen en alleen nog maar brokken mogen eten zonder extraatjes (ik ken er een heleboel), simpelweg omdat men niet weet hoe je die variatie op de juiste manier introduceert."
Helemaal mee eens... Precies dezelfde overtuigingen...
@ Caroline -eg
Goede voeding is voeding die in de eerste plaats bij je dier past. Mijn hond verteerde vleessoorten zoals wild met aardappelen of rijst altijd het beste. Dus hij krijgt dat soort brokken, waarbij we afwisselen met verschillende soorten wild. Voor ongeveer 50/60% vlees. Als een hond BARF of RAW goed verteert, is dat mooi meegenomen, maar we moeten er geen absolute regel van maken.
Ja, elke hond is anders, dat denk ik ook...
Die van mij konden brokken nooit goed verdragen (spuitdiarree, maagontsteking, overgeven, gasvorming, kanker, allergieën)
Zelfgekookte maaltijden werkten bij de één goed (ze is 16,5 jaar geworden), maar bij Volka totaal niet (alvleesklierontsteking)
Rauw voer was hier de oplossing.
"En de eigenaren bleven ondanks alles BARF geven, waarbij ze de ontstane problemen zorgvuldig verzwegen."
Er zijn nu eenmaal mensen die niet goed voor hun hond zorgen...
Maar waarom zou je de problemen van je hond verbergen, wat is daar het nut van?
Tenzij ze verkopers zijn van commerciële BARF???
Ik kan je verzekeren dat niet alle BARF-ers fanatici zijn! Qua ideologie dan.
Of fantasten...
Degenen die ik ken, zijn baasjes zoals wij... die net zoveel van hun hond houden...
👎