Ik wil mijn hond terug

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Het is nu twee weken geleden dat mijn stiefdochter haar hond, een Mechelse herder van 7 maanden, aan een vriend uit haar klas heeft gegeven. Ze deed dit in een opwelling na een ruzie met haar vader.

Meteen de volgende dag wilde ze hem al terug, maar hij wil de hond niet teruggeven. Ze heeft hem de hele week geprobeerd te bereiken via de telefoon en berichtjes, maar zonder resultaat. Afgelopen zaterdag is ze naar zijn huis gegaan om met hem te praten, maar hij wilde nergens van weten. Ze heeft vorige week aangifte moeten doen voor misbruik van vertrouwen. Maar de officier van justitie heeft hier geen gevolg aan gegeven en geen toestemming gegeven dat ze de hond mocht ophalen. De hond staat nog steeds op haar naam bij de chipregistratie (vergelijkbaar met de NDG), omdat er geen enkel overdrachtsdocument is getekend. Deze week hoorde ze na wat contact met de instantie dat er een aanvraag voor overdracht was opgestuurd. Toen ze dat document inzag, zag ze dat de moeder van die vriend de overdrachtsakte had ondertekend.

Er staat duidelijk in dat de houder van de hond moet tekenen en niet iemand anders, en gelukkig maar!

Ze is dus teruggegaan naar de politie om aangifte te doen van valsheid in geschrifte.

En wat gaat er nu gebeuren? Staat ze in haar recht? Ik denk van wel, want zij is de officiële eigenaar van de hond.

We wachten nu op een beslissing van de rechter.

Het enige wat ze wil, is haar hond terug.

Hij leeft daar nu in een kennel met drie andere grote honden, terwijl hij bij haar echt in een warm nestje zat.

We zijn allemaal erg verdrietig door deze breuk.

Ze weet dat ze een enorme stomme fout heeft gemaakt, dus het heeft geen zin om haar dat nog meer te verwijten.

Maar de persoon die de hond heeft meegenomen is onbetrouwbaar en lapt de wet tot op de dag van vandaag ongestraft aan zijn laars.

Hebben jullie tips of ideeën hoe we kunnen zorgen dat er recht wordt gedaan en de hond naar haar terugkeert?

Bedankt allemaal!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

57 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Aangezien dit topic alweer 4 maanden oud is, is de kans groot dat het probleem inmiddels is opgelost (ik hoop trouwens echt dat het meisje haar hond heeft teruggekregen, iedereen kan immers wel eens een foutje maken!) en omdat de oorspronkelijke plaatser er niet meer is, denk ik dat het weinig zin heeft om de discussie weer aan te zwengelen.

Klopt, op forums is het de gewoonte om elkaar gewoon met "je" aan te spreken, ook al kennen we elkaar niet in het echt 😁

Vertaald Frans
    Vénus17
    Vénus17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik het goed begrijp, heeft dat meisje, om haar vader te kwetsen, datgene weggegeven wat haar vader juist blij maakte. Ze heeft de gezinshond aan de eerste de beste weggegeven. Ze had net zo goed de auto van haar vader kunnen vernielen, in diezelfde geest. Ze wilde wraak voor iets en de hond was de dupe. Bizar verhaal, onvergeeflijk. Het is aan haar om dit recht te zetten, en uiteindelijk zelfs een andere hond voor de familie te kopen om degene te vervangen die door haar... is weggegeven.
    Maar wie zegt je dat ze dat deed om hem pijn te doen? Wie zegt dat ze geen ruzie hebben gehad over de hond? Omdat de hond op naam van het meisje staat, betekent dat vast dat ze hem gekregen heeft. Misschien zorgde ze er gewoon niet goed genoeg voor en haalde de pup daardoor veel kattenkwaad uit, wat voor conflicten zorgde, waaronder deze. Het is waarschijnlijk gewoon te ver gegaan. Ze deed iets uit wanhoop omdat ze de hele tijd de volle laag kreeg. Hoeveel kinderen beseffen niet echt wat er allemaal komt kijken bij het adopteren van een hond? Ja, het is fout, maar ze had er daarna spijt van. Iedereen kan fouten maken, zeker met dieren; er zijn genoeg van dit soort gevallen. Je moet ophouden met overhaaste conclusies trekken en proberen je even in een ander te verplaatsen. Ze is misschien wel 18, maar ze is nog maar een kind. Iedereen zegt dat die hond waarschijnlijk beter af is bij dat andere gezin, maar hé, hij is belangrijk voor de andere gezinsleden die met hem hebben samengeleefd, vandaar al die ophef om hem terug te krijgen.

En wie heeft je trouwens toestemming gegeven om 'je' tegen me te zeggen?

Vertaald Frans
    N
    Nino588 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als ik het goed begrijp, heeft dat meisje, om haar vader te kwetsen, datgene weggegeven waar hij zo blij van werd: ze heeft de gezinshond aan de eerste de beste weggegeven. Ze had net zo goed de auto van haar vader kunnen vernielen, dat was hetzelfde idee geweest. Ze wilde wraak nemen voor iets en de hond is daar de dupe van geworden. Wat een bizar verhaal, echt onvergeeflijk. Het is aan haar om dit recht te zetten, en uiteindelijk zou ze zelfs een nieuwe hond voor de familie moeten kopen om die ene te vervangen die door haar...

Maar wie zegt je dat ze dat heeft gedaan om hem pijn te doen? Wie zegt dat ze geen ruzie hebben gehad over de hond? Omdat de hond op naam van dat meisje staat, betekent het sowieso dat hij een cadeau voor haar was. Misschien zorgde ze er gewoon niet goed genoeg voor en haalde de pup daardoor nogal wat streken uit, wat voor conflicten zorgde waaronder deze, en is het waarschijnlijk gewoon geëscaleerd. Ze heeft een wanhoopsdaad begaan, dat is alles, omdat ze er constant van langs kreeg. Hoeveel kinderen beseffen nou niet echt wat er allemaal komt kijken bij het adopteren van een hond? Ja, het is fout, maar ze heeft er daarna wel spijt van gekregen. Iedereen kan fouten maken, zeker met dieren; er zijn genoeg van dit soort gevallen. Je moet ophouden met die overhaaste conclusies en proberen je even in een ander te verplaatsen. Ze is dan wel 18, maar ze is eigenlijk nog maar een kind. Iedereen zegt dat die hond waarschijnlijk beter af is bij dat andere gezin, maar hé, hij is belangrijk voor de andere gezinsleden die met hem hebben samengewoond, vandaar al die commotie om hem terug te krijgen.

Vertaald Frans
    Vénus17
    Rapporteren

Trouwens, het is maar goed ook dat de moeder van die jongen de papieren heeft geregeld. Zij is uiteindelijk degene die het voer, de dierenarts en alles wat er bij een dier komt kijken gaat betalen.

Iets waar dat meisje ook geen rekening mee heeft gehouden.

Vertaald Frans
    Vénus17
    Rapporteren

Als ik het goed begrijp, heeft dat meisje de gezinshond aan de eerste de beste weggegeven, puur om haar vader te kwetsen door hem te ontnemen waar hij zo gelukkig van werd.

Ze had in diezelfde geest net zo goed de auto van haar vader kunnen vernielen. Ze wilde ergens wraak voor nemen en de hond is daar het slachtoffer van geworden.

Wat een bizar verhaal, echt onvergeeflijk. Het is aan haar om dit recht te zetten, en uiteindelijk zou ze zelfs een nieuwe hond voor de familie moeten kopen ter vervanging van het dier dat door haar... is weggegeven.

Vertaald Frans
    N
    Nino588 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt bizar hoe gemeen mensen kunnen zijn. Altijd maar anderen willen afkraken. Deze vrouw was zich heel goed bewust van de situatie; ze had jullie echt niet nodig om haar eraan te herinneren hoe fout het was wat dat meisje had gedaan. Als je niet kunt helpen zonder te oordelen, reageer dan gewoon niet. Het is echt triest.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Het "wegwerpdier" bij uitstek, zoals we ze helaas elke dag zien. Lekkere mentaliteit!

Maar vergis je niet, de slechteriken zijn die mevrouw, haar zoon en natuurlijk wij allemaal, omdat we een 18-jarige meid geen gelijk geven voor het weloverwogen en zonder pardon dumpen van haar hondje van 7 maanden. En ik durf zelfs te wedden dat de poster niemand anders is dan de zogenaamde "schoondochter", aangezien ze zegt dat ze "haar" hond terug wil. Pas op hoor, er is een driftbui in aantocht; we rollen over de grond en stampen met de voetjes!

Hoe dan ook, ik wens deze hond veel geluk in zijn nieuwe gezin.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

@Kalou124

Over het algemeen ben ik het wel met je eens, maar niet over dat laatste deel. Ze heeft haar hond weggedaan; het zou te makkelijk zijn als haar vader hem nu terugneemt en ervoor gaat zorgen. Naar mijn idee is dat gewoon weer een bevlieging die door papa wordt opgelost.

Dus nee, ze heeft het verpest, laat dit een les voor haar zijn. Misschien dat ze de volgende keer dat ze een dier neemt wel twee keer nadenkt voordat ze hem weer dumpt.

Vertaald Frans
    M
    Mel1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Deze post is echt bizar!

Je moet echt doorblijven vragen om de belangrijkste info boven tafel te krijgen, en als je die dan eindelijk een beetje hebt, word je als de boeman gezien omdat je dingen zegt die ze liever niet horen.

Maar als je vanaf het begin niet helemaal eerlijk bent, roept dat natuurlijk vragen op. Praten over een "meisje" en een "klasgenootje"... Dat is gewoon bedoeld om de boel te misleiden en te bagatelliseren.

En uiteindelijk blijkt dat meisje helemaal geen kind meer te zijn, ze is 18, en dat "klasgenootje" ook.

En van die "opwelling" klopt ook weinig meer, want ze had de overdrachtspapieren gewoon mee... Trouwens, ik betwijfel of dat "klasgenootje" die hond zomaar mee naar huis zou nemen zonder dat eerst met zijn ouders te overleggen. Ik bedoel, als ik vroeger na school met een hond was thuisgekomen, dan had ik direct weer buiten gestaan! 😅

Feit is dat we in dit verhaal maar één kant horen, en dan nog maar de helft ook. In tegenstelling tot wat de TS ons wil laten geloven, ontbreekt de helft van het verhaal.

Ik zou de versie van de andere partij wel eens willen horen, dat zou nog wel eens heel verhelderend kunnen zijn!

En zoals iemand al zei: de echte grote fout was om een pup te kopen voor een meid van 18. We blijven het herhalen tegen jongeren die een hond willen: op die leeftijd is het gewoon de hond van de ouders.

Dat gezegd hebbende, praat leeftijd niet alles goed. We moeten ophouden 18-jarigen als een stel achterlijke kleuters te behandelen. Op je 18e ben je echt wel volwassen en verstandig genoeg om dingen te begrijpen, het gaat hier niet om een kind van 12!

Toen ik 18 was, had ik dieren waar ik zielsveel van hield, die zou ik echt nooit in een opwelling hebben weggegeven. Op je 18e begrijp je echt wel dat als je iets weggeeft, je het daarna niet meer hebt...

Vertaald Frans
    M
    Mike64 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, wat me in dit verhaal eigenlijk het meest choqueert is dat "in een opwelling". Ik weet niet of je in een opwelling wel aan alle papieren van de hond denkt om hem te lozen; ik denk eerder dat de actie op dat moment wel overwogen was, maar dat er daarna spijt kwam. Zoals zo vaak op je 18e ben je nergens zeker van: niet van waar je naartoe gaat en ook niet van waar je morgen zult zijn. Wat volgens mij onverantwoord is, is een hond op naam van een 18-jarige zetten en vergeten dat je op die leeftijd nogal onstabiel bent. Je doet een hoop domme dingen op je 18e (deze is trouwens wel echt een monumentale blunder). De beste dienst die je haar kunt bewijzen? Neem die hond niet terug. Laat haar begrijpen dat acties altijd gevolgen hebben en dat papa en mama (stiefmama) er helaas niet altijd zullen zijn. Je geeft haar zo een harde maar nuttige levensles, en dat is tegenwoordig belangrijk. Dat jullie de hond missen is een feit en dat kan niemand ontkennen, maar het is nu eenmaal zo. Het is een les voor de hele familie.

Ik zit 100% op dezelfde golflengte... Hopelijk heeft de hond het inmiddels wel goed bij zijn nieuwe gezin. 🤞

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 57

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!