Hondentoilet maken voor op het terras
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi, ik vraag me precies hetzelfde af. We gaan verhuizen naar een woning met een terras van 30m2, omdat we helaas geen huis met een tuin konden vinden. Onze hond is een tuin gewend. We laten hem meerdere keren per dag uit, maar af en toe doet hij zijn behoefte buiten. We zouden graag een klein hoekje voor hem inrichten voor het geval hij een hoge nood heeft, maar we weten niet zo goed hoe we dat moeten aanpakken. Hebben jullie al een oplossing gevonden? Bedankt voor de hulp!
Ik weet het niet zo goed, maar ik zag "tuinieren" staan, dus misschien wil de poster gewoon een speciaal hoekje inrichten om te voorkomen dat haar moestuin naar de knoppen gaat (wat niet hoeft te betekenen dat ze haar moestuin belangrijker vindt dan haar honden 🤣)
Of het nu af en toe is, regelmatig of zelfs permanent, dat haal ik ook niet uit de post. En ook al is het maar af en toe, dat houdt sommigen niet tegen om het op hun eigen manier te willen doen in een speciaal hoekje.
Uiteindelijk hebben we het allemaal op onze eigen manier geïnterpreteerd.
Ik heb Boxy misschien verkeerd begrepen, maar volgens mij was er op geen enkel moment sprake van een snel of incidenteel plasje in een tuin, of überhaupt een tuin, maar van plassen en poepen op een terras met grind?
Als het "incidenteel" is en de honden regelmatig worden uitgelaten, is er geen reden om je in dat geval zorgen te maken over de "staat" van het terras... Tenzij ze er al aan gewend zijn om hun behoefte op een balkon of terras te doen... (en ze dus weinig buiten komen).
Het komt weleens voor dat mijn hond 's ochtends in de tuin plast, hij heeft zijn favoriete plekje bij een struik die goed tegen urine lijkt te kunnen, maar als hij op het gras plast, spoel ik het met veel water weg. Anders is het altijd tijdens het wandelen, en daar geniet hij volop van!
Ik hoop echt, zoals je zegt, dat de honden hun behoefte doen tijdens het uitlaten en dat het terras de uitzondering is in geval van nood. :-)
Het komt best vaak voor dat mensen hun hond eerst even in de tuin zijn behoefte laten doen voordat ze gaan wandelen, om wat voor reden dan ook.
Anderen leren dit aan voor de zekerheid, voor het geval dat de eigenaar of de hond zelf ziek wordt.
De TS heeft nergens gezegd dat ze haar honden niet buiten de tuin uitlaat (of ik moet eroverheen hebben gelezen).
Ze vroeg alleen hoe ze een plekje op het terras kan inrichten voor hun behoeften, dus pas op met te snelle oordelen ^^
Toen ik klein was, hadden we een buurvrouw die haar Yorkie zijn behoefte liet doen op het terras.
Het drupte soms op de was van de onderbuurvrouw.
Ik was nog klein en ik zag dat die arme hond nooit naar buiten ging, behalve 's avonds voor een blokje om. Hij piepte en piepte, en als hij het echt niet meer kon ophouden, deed hij het op die arme dweil.
Toentertijd dacht ik dat mijn buurvrouw knettergek was en wilde ik haar aangeven voor dierenmishandeling.
Pas later besefte ik dat veel mensen zo vervreemd zijn van de behoeften en het welzijn van dieren, dat ze bepaalde vreemde gewoontes als normaal zijn gaan zien. Denk bijvoorbeeld aan de verkoop van hondentoiletten voor binnen op internet... (met trouwens een Corgi met flink overgewicht op de foto :- ) ).
Twee honden die hun behoefte (plasjes én drollen!) op een terras doen: dat is echt niet oké voor de hond... een hond moet buiten zijn behoefte kunnen doen, lekker wandelen en snuffelen... en het is ook niet fijn voor de eigenaar van de plek. Om nog maar te zwijgen over de stank met de zomer in aantocht.
Ik wilde eigenlijk tips geven voor de inrichting van een "groen plas-terras", omdat er blijkbaar (helaas) een markt voor is... maar voor het welzijn van de honden: laat ze er alsjeblieft geen gewoonte van maken om zich op je terras te ontlasten! Laat ze gewoon uit, of zoek een hondenoppas.
(Sorry, ik ben normaal gesproken niet zo’n mopperaar in mijn berichten, maar dit is echt te triest).
Er bestaan van die speciale grasmatten hiervoor, maar dat kost wel wat. Het is niet echt de bedoeling voor elke dag, meer voor noodgevallen zeg maar.

7 reacties van 7