Honden van het eiland Réunion: de Royal Bourbon en Berger Créole

Yanou75
Yanou75 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Sinds een paar maanden hebben we een hondje geadopteerd, nadat we heel lang hebben getwijfeld tussen verschillende rassen. We dachten eerst aan een eurasier, een husky of een Duitse herder.

Toen ik in gesprek raakte met een buurvrouw die een hond van het eiland Réunion heeft (de honden hebben het daar echt heel zwaar), ben ik eens gaan kijken bij verschillende stichtingen.

En toen was het meteen liefde op het eerste gezicht!!!!!

Ze is nu 7 maanden bij ons en het is één en al vrolijkheid. Wij zijn via de Franse stichting Sauvade gegaan, maar er zijn genoeg organisaties die dit doen.

Deze honden zijn nog niet zo bekend en worden soms Royal Bourbon of Berger Créole genoemd. Je hebt ze in alle soorten en maten (verschillende groottes, kleuren vacht en ogen).

Ze lijkt op een jonge Duitse herder gekruist met een husky en ze zal niet zwaarder worden dan 16 kg. Ze is supervriendelijk voor ons en de kinderen, ontzettend sociaal, gehoorzaam en speels... kortom: echt een droomhond.

Eigenlijk wilden we per se een rashond, maar achteraf zijn we zo blij met onze keuze. Deze honden hebben geen zwakke gezondheid, je redt een dier en hun karakter is echt top.

Honden van het eiland Réunion: de Royal Bourbon en Berger Créole

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

61 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Een staffie lol, een hond die je moet "breken"... Zodra het er ook maar een beetje anders uitziet dan een schattig hondje, moet je hem blijkbaar meteen breken, want anders vreet dat "reusachtige" beest natuurlijk zijn baasje op in zijn slaap. En trouwens, als hij een staffie van 15 kg al niet aan kan, dan had hij maar een knuffel moeten kopen.

Vertaald Frans
    Gigi397
    Gigi397 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt een heel mooie naam, zijn ogen doen je daar inderdaad aan denken. Of wat minder origineel: Blue Eyes, dat is ook de titel van een mooi liedje 😁

Vertaald Frans
    Yuna La Ficelle
    Yuna la ficelle Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik wed 1000 Wamiz-punten dat ze Lagoon heet (zomaar een gokje!) 😁

Vertaald Frans
    Gigi397
    Rapporteren

👋 Hoi Taniaaaaaa, nog steeds zo gek op foto's? Je hebt gelijk, die van deze hond zijn echt prachtig. Ahhhhhh, die lichte ogen van haar, wat zijn ze mooi!

Kusjesssssss Taniaaaaa

Vertaald Frans
    Rinrin
    Rinrin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Rinrin, je weet dat er zelfs in Frankrijk nog steeds die nare mentaliteit heerst van het 'breken' van de hond

Ja, dat vermoed ik ook wel. Ik doelde vooral op de dronkaard die alles al heeft gezien en meegemaakt, die driekwart van de dag laveloos is met een biertje in zijn hand terwijl hij nog maar net wakker is (hoewel ik er zeker van ben dat je die in Frankrijk ook genoeg hebt), maar in mijn kleine stadje is dat de meerderheid van de bevolking 😞

Sorry voor het offtopic gaan

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Rinrin, weet je, zelfs in Frankrijk heb je nog steeds die nare mentaliteit van een hond "breken".
    Vertaald Frans
    Rinrin
    Rinrin Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Gigi, ik geef niet op. Ik probeer echt een gesprek aan te gaan met die man, maar het probleem is dat hij nogal "beperkt" is en advies krijgt van "pro's". Oftewel, de lokale zuiplap op de hoek die overal verstand van denkt te hebben (je snapt vast wel wat ik bedoel, het is in België bijna geen cliché meer snif). Ze hebben hem wijsgemaakt dat je zo'n hond moet "breken" (volgens mij is het een Staffie). Hij krijst het uit zodra hij een andere hond ziet. Het is me gelukt om bij hem te komen en hem te aaien; hij was zo blij met het contact dat hij me uit pure opwinding een flinke kneep gaf terwijl hij me likte. Die arme hond komt alleen aan de lijn buiten, 4 of 5 keer per dag voor maar 5 minuutjes. Ik hoop dat ik de eigenaar een beetje een andere kant op kan sturen als ik eenmaal een band met hem heb opgebouwd.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Yanou75, ik wil nog wel meer mooie foto's zien 👌

Vertaald Frans
    Gigi397
    Rapporteren

De asielen stromen hier ook over. De oorzaak? De lockdown. Veel mensen hebben honden of puppy's gekocht als afleiding, maar zodra de lockdown voorbij was en vooral toen de cafés, kroegen en restaurants weer open gingen, lieten ze de hond alleen thuis. Waarschijnlijk hebben veel honden uit verveling de boel gesloopt.

In plaats van een hond naar het asiel te brengen (wat zo'n € 80 kost), hebben mensen er geen enkel probleem mee om ze ergens te dumpen en ze het zelf maar uit te laten zoeken!!! Het is hartstikke wreed voor huisdieren, zowel fysiek als vooral psychologisch. Blijkbaar hebben we tegenwoordig 'lockdown-dieren' nodig!!!!! Voordat een gedumpt dier een mens weer vertrouwt, ben je heel wat tijd verder en moet er vaak een gedragstherapeut aan te pas komen.

@RinRin, ik ga kijken wat ik voor dit hondje kan doen.

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 61

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!