Hond en egel: is dit gevaarlijk?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Volgens mij egels en stinkdieren, maar dan moeten ze wel bij een fokker vandaan komen.
@Chocolat café... Haal je hem bij een fokker?
Oké, ik had niet gezien dat @Chocolat-Café vanuit Canada schreef! 😁
En ik wist niet dat tamme egels in Canada bestonden; maar dat scheelt weer een vraag! 😉
Een vriendin van me laat me altijd lachen als ze vertelt over haar blunder met haar "egel". Ze heeft er echt alles aan gedaan om van hem te houden. De arme ziel. Ik weet niet meer precies hoe het verhaal begon, meestal is het een kind dat zoiets graag wil en er dan al snel achter komt dat het helemaal niet zo leuk is, waarna de ouders ermee opgescheept zitten.
Ze vertelde me over de avonden dat ze de moeite nam om hem te proberen te knuffelen, maar ze vond het vreselijk. Haar man lachte haar alleen maar uit. Op een keer moest ze 3 dagen weg. Het is haar uiteindelijk gelukt om een oppas te vinden, maar dat was nog niet zo makkelijk (probeer maar eens een pension te vinden dat egels accepteert). Ze kon uiteindelijk bij de fokker terecht. Maar toen ze terugkwam van vakantie, heeft ze hem meteen opgebeld om te vragen of hij hem toevallig niet terug wilde nemen. Ze bood hem zelfs geld aan om hem weer mee te nemen. Hij was gelukkig zo aardig om hem gratis terug te nemen en hem weer aan iemand anders te verkopen.
@ Sky... De egel is in Frankrijk een beschermde diersoort, maar in Quebec wordt hij al een tijdje als huisdier gehouden.
@ Chocolat café... Haal je hem bij een fokker?
Maar nu ik erover nadenk: is het niet verboden om een "tamme egel" te hebben? 😧
Volgens mij was een schuilplaats bieden aan een egel die zelf je tuin heeft uitgekozen prima, maar is het verboden om er eentje te adopteren, toe te eigenen of echt ergens vandaan te halen, en hem binnen houden al helemaal (dus een kooi is nog erger)... 😧
Ik denk dat dit nog een puntje is om te checken voordat je besluit om een egel te "adopteren". 🤦
Waarom zou je een egel nemen en hem in een kooi stoppen? Het is een wild dier, ik vind het echt zonde om hem op te sluiten.
Nou, hij zit in een kooi met tralies en mijn hond is een zwarte labrador.
Je kunt de stekels in zijn snuit het beste door een dierenarts laten verwijderen. Verder is er niets bijzonders te melden.
Ik heb zelf al eens egelstekels uit de lippen van een hond moeten trekken en de boel raakte toen bijna ontstoken (want ook al zijn ze klein, ze maken stiekem best diepe gaatjes!). Ik kan je dus wel bevestigen dat je je hond beter niet te dicht bij een egel kunt laten komen, of zorg er in ieder geval voor dat hij hem niet probeert te pakken!
Het zal gevaarlijker zijn voor de egel dan voor de hond
- Snel ritueel voor liefdesbetovering. Tel +229 50 85 06 44
- Ritueel voor de onmiddellijke terugkeer van je geliefde. Tel +229 50 85 06 44