Hond en egel: is dit gevaarlijk?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik krijg binnenkort een egel en ik vroeg me af of dit gevaarlijk is voor mijn hond vanwege de stekels.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

21 antwoorden
Sorteren op:
  • D
    Dfe3153 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

pas wel op, want egels kunnen ziektes overdragen op honden.

Ze hebben veel vlooien en ik heb er in mijn tuin gevonden die helemaal onder de teken zaten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Egels en stinkdieren geloof ik, maar dan wel op voorwaarde dat ze bij een fokker vandaan komen.

Tamme stinkdieren???!!!!!??? 🤪

Nou, dat zal vast niet elke dag even makkelijk zijn! 🤭

Ik heb een programma gezien waarin een vrouw met 2 stinkdieren en andere dieren woonde. Ze zei dat ze heel zindelijk zijn, dat ze op de kattenbak gaan, enz... Maar Chocolat Café, ik heb helaas geen antwoord voor je...

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Volgens mij egels en stinkdieren, maar dan moeten ze wel bij een fokker vandaan komen.

Tamme stinkdieren???!!!!!??? 🤪

Nou, dat zal ook niet elke dag even makkelijk zijn! 🤭

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

In Frankrijk wel, maar in Canada zijn er fokkerijen

Vertaald Frans
    Granite
    Granite Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi allemaal,

Voor zover ik heb gelezen, is de egel in Frankrijk een beschermde diersoort. Je hebt daar speciale vergunningen voor nodig om ze te mogen houden of te verzorgen, en je moet een officieel bekwaamheidscertificaat hebben dat wordt afgegeven door de prefectuur.

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Hoi daar! 🙂

Kijk, Erable zegt dus hetzelfde als ik (ik moet bekennen dat ik dit op Wamiz heb gelezen in een post van iemand die een egel in huis had, en net als jullie was ik echt verontwaardigd, maar ze woonde in Canada waar het houden van die beestjes blijkbaar mag, tot groot verdriet van die kleine beestjes).

Vertaald Frans
    Erable
    Erable Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Helemaal mee eens Tania! ...Hoi trouwens 👌

Nee, het is onmogelijk om deze kleine egeltjes in de vrije natuur uit te zetten!

Ze zijn in gevangenschap geboren (vaak bij kleine hobbyfokkers). Zeker omdat de soort die legaal en erkend is in Quebec de Afrikaanse witbuikegel is.

Voor wie een egel aanschaft (wat trouwens zo'n 110 à 125 € kost), leven deze beestjes onder dezelfde omstandigheden als andere kleine huisdieren (hamsters, gerbils en alle andere knaagdieren!!!), oftewel een leven in een kooi of een plastic opbergbox.

Vertaald Frans
    Tania28
    Rapporteren

Ik ben het helemaal met je eens dat egels in de vrije natuur horen; maar in Canada heb je van die speciale fokkerijen, om het zo maar te zeggen, om het dier "tam" te maken. Wat zou er gebeuren als zo’n gefokt dier in de natuur wordt uitgezet? Zou hij zich dan wel weten te redden?

Ik vind dat er dieren zijn die gewoon niet in een huis horen te wonen.👌

Vertaald Frans
    Energiesolaire
    Energiesolaire Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Kunnen ze wel weer terug de natuur in, dat is de vraag. Ik weet het niet zo goed.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Een egel in een kooi? Daar heb ik HEEL veel moeite mee! Hou je van hem? Geef hem zijn vrijheid terug in de natuur.

Eens, of het nou mag of niet, laten we deze arme beestjes gewoon met rust laten.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 21

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!