Hond die tegen de voordeur opspringt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Mijn partner en ik hebben een Amerikaanse Akita van anderhalf jaar oud. Eigenlijk gaat alles hartstikke goed, behalve wanneer we thuiskomen. Onze hond is dan zo dolenthousiast om ons weer te zien dat hij tegen de voordeur opspringt en eraan krabt zodra hij ons hoort aankomen.

Wat kunnen we hieraan doen?

Hij vertoont dit gedrag zelfs als een van ons maar 5 minuutjes weg is om het vuilnis buiten te zetten. Daarna blijft hij wel 10 minuten lang tegen je opspringen, wat behoorlijk pijn doet aangezien hij 45 kg weegt.

Nog een ander probleempje: hij blaft zodra er iemand het appartementencomplex binnenkomt of op onze deur klopt. Hij blaft niet lang, maar het is toch vervelend.

Wat kunnen we het beste doen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Achter de deur blijven staan tot hij rustig is? Geef hem geen enkele aandacht als je weer binnenkomt, wat natuurlijk best lastig is als er een hond van 45 kg tegen je op springt, dat geef ik onmiddellijk toe ^^

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!