Hoe vaak poepen per dag?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Euh, niet echt malkia... Sorry, maar een hond die 7 à 8 keer per dag poept is niet "normaal"... Dat laat namelijk zien dat de hond de voeding niet goed opneemt...
Hoi!
Hoe vaak je hond poept maakt niet zoveel uit. Waar het echt om gaat, is dat de ontlasting een normale stevigheid en kleur heeft. Als je hond goede voeding krijgt, kan het verder gewoon afhangen van zijn stofwisseling of levensstijl.
Waarschijnlijk komt het doordat ze de brokjes die je geeft echt totaal niet verteert! Die van mij poepte eerst ook 3 tot 4 keer per dag, maar sinds ik haar andere brokjes geef, is het aantal keer dat ze moet bijna gelijk aan het aantal maaltijden per dag: zo'n 2 à 3 keer.
Sorry, ik had je bericht niet helemaal goed begrepen! Ik dacht dat je BARF en zelfgekookte maaltijden met elkaar verwarde!
Ik ben het met je eens over de brokjes! Geen probleem wat dat betreft! Mijn honden krijgen trouwens ook raw feeding!
Maar weet wel dat het de granen zijn die de nieren beschadigen en niet de dierlijke eiwitten... Dus die rijst die je toevoegt heeft ten eerste geen enkel nut en kan vooral op de lange termijn gevaarlijk zijn voor je hond!
Dat is precies wat ik al zei: ik geef mijn hond zelfgemaakte maaltijden. Mijn dierenarts is niet zo enthousiast over BARF, omdat te veel eiwitten de nieren zouden belasten. De osteopaat en acupuncturist die mijn paarden en mijn hond behandelt, bevestigt dit idee. Daarom geef ik hem rijst, groenten en rauw vlees, waarbij de rijst heel goed gaar gekookt is en ik er maar een heel klein beetje van geef.
Wat je goed moet begrijpen – en ik heb veel boeken over hondenbrokken gelezen – is dat ze vol zitten met granen van slechte kwaliteit. Ik zou zelfs zeggen dat het praktisch graanafval is. En wat dat zogenaamde vlees betreft: dat komt eigenlijk van het destructiebedrijf. Dus dode dieren vol antibiotica, ontstekingsremmers of geëuthanaseerde dieren, verhit op ultrahoge temperaturen waardoor er geen mineralen en vitamines meer overblijven. Vervolgens voegen ze smaakvervangers toe voor de smaak. We denken dat het beter wordt als we van merk veranderen, maar dat is niet zo, want er zijn eigenlijk maar weinig producenten van brokken. De grootste is Nestlé, dus Royal Canin, Pro Plan of Friskies, het is allemaal één pot nat. En die zogenaamde speciale veterinaire brokken? Dat is precies hetzelfde. Denk je nou echt dat ze bij Pro Plan andere brokken maken voor de supermarkt dan voor de dierenarts? Het is allemaal pure marketing en geldklopperij. Daarom raad ik iedereen aan om over te stappen op BARF of zelfgemaakte maaltijden. Laten we ophouden met onze lieverds die troep te voeren.
Denis, je voert je hond geen BARF, want je voegt rijst toe... Haal een zelfgekookte maaltijd en BARF niet door elkaar... Dat zijn twee verschillende dingen... BARF bevat GEEN granen en alles wordt rauw gegeven...
Het klopt inderdaad dat als een hond veel poept, dit betekent dat hij niet opneemt wat hij eet, dus het lichaam voert het weer af...
Ja, dat komt allemaal door de brokjes, neem graanvrije, dat is beter. 🙂
Bedankt voor al jullie berichten.
Die van mij weegt nu zo'n 9 kg en is bijna 3 maanden oud (nou ja, over drie dagen wordt ze 3 maanden). Dus qua gewicht zit het wel goed, toch?
Ja, ik geef haar Royal Canin Maxi Puppy brokjes, dus met granen, en ik stap nu over op de Maxi Puppy Active variant omdat die wat vollediger is en hopelijk helpt tegen het poep eten. We hebben voor onze eerste Mechelse herder Orijen brokjes geprobeerd, maar daar reageerde hij heel slecht op, dus ik vind het nu lastig om daar weer naar terug te gaan...
Ik kijk wel even of de ontlasting na verloop van tijd minder wordt en anders overleg ik wel even met de dierenarts.
Het hangt er helemaal vanaf welke brokken je geeft. Bij brokken met veel granen verteert de hond het niet volledig, waardoor hij vaker moet poepen. Honden die vers vlees krijgen, poepen veel minder vaak en ook in kleinere hoeveelheden... bovendien is het een pup, die verteert alles nou eenmaal sneller dan een volwassen hond...
- 0022990811270 GROOTMEESTER MARABOUT VAN DE WERELD - DE GROOTSTE MEESTER
- Geld vermenigvuldigen, echte geldvermenigvuldiging +229 01 60492000