Hoe oud wordt een bastaardhond?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik zou graag willen weten wat de levensverwachting van mijn hond is. Ze is 13 jaar oud en het is een kruising. Haar ouders waren ook allebei kruisingen en ze is een middelgrote hond.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • F
    Flavv grintt Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb een Yorkshire terrier gehad die 17,5 jaar oud is geworden, kleine hondjes leven inderdaad langer!

Ik vermoed dat hij zelfs nog wel wat ouder had kunnen worden, want hoewel hij duidelijke ouderdomsverschijnselen vertoonde (blindheid, doofheid, zwakke organen en beginnende incontinentie), was het een verkeersongeluk dat een einde aan zijn leven maakte 🤧

Het was de familiehond met wie ik mijn leven heb gedeeld van mijn 9e tot mijn 27e, ik mis hem echt ontzettend…

Mijn moeder heeft daarna een andere York geadopteerd die met bijna 6 maanden al 4 kilo weegt!

Zelf heb ik een klein teefje van 6 kilo geadopteerd, een kruising met een herder 😁

Ik hoop dat ze nog heel lang gelukkig en gezond zal zijn!!

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, dat heb ik ook gehoord; maar goed, dat is met alles zo, het hangt er ook vanaf wat voor leven de hond heeft?

Vertaald Frans
    K
    Kim1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb altijd gehoord dat 'vuilnisbakjes' sterker zijn dan rashonden en dus langer leven!

En er wordt ook gezegd dat kleine honden ouder worden dan grote honden. Klopt dat?

Vertaald Frans
    Blingbling
    Blingbling Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ze hebben minder kans op erfelijke aandoeningen, omdat de inteelt is afgenomen.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik heb altijd gehoord dat 'vuilnisbakjes' sterker zijn dan rashonden, en dus ouder worden!

Vertaald Frans
    Blingbling
    Blingbling Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je spreekt van de houdbaarheid bij voer

En van de levensverwachting bij een dier ;)

Vertaald Frans
    K
    Kim1 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Afhankelijk van de kruising kan het nogal verschillen. Honden, of ze nu een kruising zijn of niet, worden meestal tussen de 10 en 15 jaar oud, of zelfs ouder... Ik ken twee kruisingen, de ene is 17 geworden en de andere 10...

De mijne is 17 geworden. Maar ik heb ook een bruine labrador gehad die al met 8,5 jaar overleed aan een hersentumor, echt vreselijk!

Inmiddels heb ik weer een kruising.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat hangt ervan af, mijn vorige hond is 16 geworden. Ik denk dat het ook te maken heeft met de voeding enzo... er zijn een hoop factoren die ervoor zorgen dat een hond langer kan leven, maar ik vind dat het gemiddelde rond de 15 jaar ligt. Al is elke hond natuurlijk weer anders.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!